kan warme douche nauwelijks verdragen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lara11, Feb 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hallo,

ik ben nu bijna 11 weken zwanger. Ik merk dat ik dagelijks het liefst onder een bijna-koude of lauwe douche ga staan. Zodra het iets warmer wordt krijg ik er echt last van. Ten eerste vind ik het allemaal veel te warm (en ben ik bang dat ik misselijk onder de douche wordt) maar het doet zelfs een beetje pijn aan mijn huid.
    Zou het komen doordat je huid meer doorbloed raakt?
    Ik was benieuwd of andere zwangeren dit herkennen.

groetjes
    Amber

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Als ik te warm douche heb ik daarna heel veel jeuk en daar heb ik normaal geen last van.

Ik douche net warmer als normaal omdat ik het ijskoud heb onder de douche

3. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

Aug 4, 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Mijn douche kan niet te warm zijn, bij is het
    andersom, het is al gauw te koud dan te warm.

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Oeps, ben ik dan de enige.... Ik wil het liefst onder een koude douche! En dan te bedenken dat ik het ALTIJD koud heb! (heb mediterraan bloed, ik kan het zelfs in de zomer kouder dan de meeste mensen hebben..)

nouja, geen ernstig probleem (behalve dat samen douchen echt onmogelijk is geworden!)

groetjes
    Amber

5. mamagerda

mamagerda Lid

Feb 5, 2007
    15
    0
    0
    verzorgende
    Nee ik ook niet ,ik heb mijn douce ook het liefst zo warm mogelijk( zeg maar gerust heet) kom er zo rood als een kreeft ondervandaan.
    Mischien komt het omdat je i.d.d nog aan het begin zit van je zwangerschap dan kun je inderdaad nog wat sneller misselijk zijn en dan lijkt mij een warme benouwde douce ook niet echt fijn. en je huid kan vaak ook anders zijn tijdens de zwangerschap. maar het kan geen kwaad lijkt mij. kan je nu wel genieten dan van zo'n koude douce of douce je nu snel omdat het noodzakelijk is? :pale:

6. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    had ik ook, hoe warmer hoe beter

7. Butterfly

Butterfly Bekend lid

Mar 13, 2006
    979
    0
    0
    Nu ik zwanger ben kan ik de douche niet te heet zetten anders word ik niet lekker. Dus ik zet mijn douche rond de 38 graden :) (en normaal ben ik een kou kleum!)

Gr,
    Danielle

8. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik douche me ook lekker heet! Maar in het eerste begin van de zwangerschap, werd ik ook niet goed onder een hete/ warme douche. Dan ging ik echt bijna van mijn stokje.. :(

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik kan ook niet samen douchen hoor, ik versteen onder die koude douche die mijn mannetje neemt, kan mij idd niet heet genoeg zijn.

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

hoi mamagerda, ik denk dat je gelijk hebt. En mijn huid voelt echt anders. Genieten kan ik wel, ik blijf er heerlijk lang onder staan (niet echt koud hoor, maar lauw). Alsof ik dan pas opfris.

leuk, jullie reacties!
    Amber

11. marjan79

marjan79 Lid

Feb 13, 2007
    18
    0
    0
    ik heb ook al een paar keer gehad dat ik de douche te heet vond, terwijl wij een thermostaatkraan hebben dus altijd op dezelfde graden douchen. en vanmorgen kwam ik onder de douche vandaan, toen moest ik heel gauw op bed gaan zitten want ik werd gewoon niet goed......misselijk, heel warm, echt op het punt staan van flauw vallen, het trok gelukkig wel weer weg na een tijdje maar ik schrok wel want ik was alleen thuis.

12. Niet meer actief

Heerlijk een heet bad waar je rood uitkomt helaas doe ik het effe niet omdat ik overal al uitslag en jeuk heb (zwangerschapsjeuk volgens de dokter) en de enige manier om die een beetje onder controle te houden (lees; houdbare jeuk) is niet te warm douchen / badderen en geen spul smeren of in je bad doen zelfs shampoo goed afspoelen enzo.. maareh ik mis ze wel hoor die hete baden!

13. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Hee Ponyville, dat heb ik nou ook! Ik krijg na het douchen ook jeuk, vooral op mijn armen. Dat is ook een reden dat ik die warmte maar niks vind. (voorheen kon het me niet warm genoeg zijn...)
    Een bad...dat lukt me echt niet meer.

Ach, het is geen wereldprobleem.. nog een half jaartje geduld.
    Amber

Share This Page