Boos op restaurant!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mesaana, 5 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    Ik heb gisteravond in restaurant "De Engel" gegeten in Rotterdam. Dit restaurant zou heel goed moeten zijn want hij had 1 michelinster, nou, ik kan me goed voorstellen dat die weg is!

We waren met het werk van mijn man dus ik had geen keuze in het menu, maar vertelde wel dat ik zwanger ben.

Ik kreeg als hoofdgerecht rose gebakken eendenborst, ik meldde dat ik dit niet wilde eten omdat het rose gebakken is.
    Vervolgens is de eendenborst nog even in de pan gegooid, om het te doorbakken! Ten eerste was dat zeker niet gelukt, het grootste gedeelte van het vlees was nog rose. Ten tweede is eendenborst doorbakken een stuk minder lekker. Ik heb dit dus niet opgegeten maar aan mijn tafelgenoten gegeven.

Bij het afhalen van de borden van het hoofdgerecht heb ik dit gemeld aan een ober. De enige reactie die ik van hem kreeg, tot 3 x toe, was dat rauwe eendenborst geen gevaar voor mij als zwangere oplevert. Toxoplasmose komt inderdaad niet vaak voor in eendenborst, maar de listeriabacterie kan er wel in voorkomen. Maar stel je voor dat mijn informatie niet klopt: dan nog vind ik dat dat MIJN beslissing hoort te zijn en niet die van het restaurant!

Hierna kwam er nog een serveerster langs onze tafel die – terwijl ze aan de andere kant van de tafel stond, zodat collega’s van mijn man het verhaal mooi konden meehoren- vertelde dat rauwe eend toch echt geen problemen oplevert.

En vervolgens aan mij vroeg: “Wat had u DAN gewild dat we deden?” , ondanks dat ik herhaaldelijk liet weten het hier niet meer over te willen hebben.

Ik ben dus strontsjagrijnig uit dit restaurant weg gegaan, wat balen!
    Ik kan alleen maar blij zijn dat we het niet uit eigen zak betaald hebben!

ok, klaar met klagen!

2. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Dat is een slechte zaak :evil:
    Wat een stomkoppen zeg :evil:

3. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Kan me goed voorstellen dat je er pislink van wordt. Wij gingen een paar weken ook uit eten in een restaurant. Na kregen we een kaasplank. Ober zet de kaasplank voor me neus en zegt: Ik heb de blauwe kaas voor u achterwegen gelaten want ik zie dat u zwanger bent. Natuurlijk heel goed meegedacht maar ik dacht; Dat is en blijft nog altijd mijn beslissing!
    Ik kan er ook niet zo goed tegen als andere die keuze voor je gaan maken.

4. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Zo mag je even zelf bepalen wat je eet zeg! Ik zou ook woest zijn!

5. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    De woede om de eendeborstfilet kan ik me goed voorstellen, maar om die blauwe kaas vind ik juist supervriendelijk, toen ik hoogzwanger in zeeland op vakantie in een restaurant at hadik ook zo'n vriendelijke ober die helemaal rekening hield met mijn zwangerschap, vond ik juist superaardig!

6. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    @ Mist: Tegenwoordig mag je zoveel dingen niet meer eten. Ik eet gerust eens iets wat "niet" eten mag dus ik bepaal nog altijd zelf wat ik wil eten. En natuurlijk is het aardig van die ober... hij kan het ook eerst vragen... Mevrouw.. er zit blauwe kaas tussen maar ik zie dat u zwanger bent... wilt u evengoed de blauwe kaas? Kijk, dan komt het al heel anders over!

7. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Tja ik eet dus niet wat ik niet mag eten, net zo goed als dat ik niet rook en niet drink, bovendien ga ik gewoon van het goede van een mens uit en denk ok vriendelijk en bedachtzaam van iemand en als ik het perse toch had willen hebben had ik gezegt van heel vriendelijk van u, maar eigenlijk wil ik toch wel graag de blauwe kaas hebben en dan had ik het vast wel gekregen.
    Het was dus zeker niet iets geweest waar ik boos over zou worden.

8. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Zo bepaald uiteindelijk ieder voor zich wat wel en niet goed is voor jezelf en de kleine ;)

9. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Nou ja dat bepalen de boekjes voor je toch :p Je bepaald alleen zelf wat je ermee doet :) Maar ach als je dan die ene keer in een restaurant iets niet krijgt wat je wel gehad zou willen hebben omdat een ober lief denkt te zijn .. ;)

10. Female

Female Niet meer actief

geloof me, ik kom zelf uit de horeca en heb al veel zaken gezien, ook op 'hoger' niveau, en de reactie van de gastheer en gastvrouw is erg onprofessioneel. ik weet uit ervaring dat zeker veel gastheren gastvrouwen denken: 'hebben we weer zo'n zwangere muts die niks wil eten.' Ik moet er ook bijzeggen dat sommige vrouwen ook érg overdreven met eten omgaan.

Maar zij mogen dat natuurlijk NOOIT aan een gast laten merken. ze zullen een gast in zó'n geval dus echt gelijk moeten geven, zonder jou zelfs maar in verlegenheid te brengen.

Daarnaast zou een goede chefkok voldoende informatie moeten hebben aan de informatie "mevrouw is zwanger" op de keukenbon. Als hij niet weet wat bijvoorbeeld zwangere vrouwen wel/ niet mogen eten is het eigenlijk al een prutser...

groetjes!

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Vervelend ook voor de baas dat zijn gastheer en gastvrouw zo klant onvriendelijk met je omgingen.

De gast heeft altijd gelijk( tot op een zekere hoogte natuurlijk)

Ik vind ook dat de kok dit had moeten weten. Maar ik vraag me af of de gastheer dit wel had doorgeven aan de kok.

12. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik ging laatst met de hele familie uit eten en daar zagen ze ook dat ik zwanger was en zeiden ze meteen toen ik bestelde dat mijn vlees gevlinderd zou worden. Dat vond ik ook erg aardig en het bespaart mij de moeite om te zeggen dat mijn vlees goed doorbakken moet zijn.

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Belachelijk zeg, volgens mij mag je blauwe kaas nog gewoon eten ook!

14. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    idd Caithlin79 .... als het niet van rauwe melk is gemaakt.

15. Female

Female Niet meer actief

@ caithlin: ze moeten het idd aan je vragen, want misschien een zwangere vrouw er niet op en wil ze gewwon ook de rauwmelkse kazen eten. maar in een beetje fatsoenlijk restaurant zijn bijna alle kazen gemaakt van rauwe melk en komen ze van een goede kaastraiteur/ boer...

16. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ik vind nog altijd: Klant is Koning.
    Jij bepaalt zelf wat je wel en niet wil eten... Ook al is er geen keuze-menu... voor hetzelfde geld lust je het niet eens! Een restaurant (zeker eentje die een michelin-ster heeft gehad) moet dan zo coulant zijn om een ander gerecht voor te stellen... of het nu a la carte is of niet!

Je bent, wat mij betreft, oprecht boos geweest hoor!

17. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Tjee, wat onprofessioneel zeg! Vooral dat de serveerster vraagt aan je waT ze anders moesten doen?! Lijkt mij duidelijk, een ander gerecht voorstellen! Lijkt mij, dat eendenborst niet het enige was wat ze in de keuken hebben. en al zeker niet met de klant in discussie gaan! Als je dat niet wilt eten, dan is je dat goed recht. Wel duidelijk waarom ze de ster zijn kwijtgeraakt.
    En trouwens, eendenborst die doorbakken is, is niet te eten, hadden ze nooit mogen serveren, zeker niet in zo'n soort restaurant.

18. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Is dit restaurant niet van die chefkok Herman de Blijker, die je nu overal op tv ziet? Hij maakt zich zo niet populair dan.

19. mesaana

mesaana Actief lid

15 aug 2006
    395
    0
    0
    zuid-holland
    Dank jullie wel meiden! ik weet op zich best dat ik gelijk heb, maar om het van jullie nog eens te horen doet me goed! je begint anders toch een beetje aan jezelf te twijfelen. Ben meteen een stuk minder sjacherijnig!

20. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Nou ik ken de eigenaar van dit restaurant en ik vind het maar een raar verhaal... Maar heb je voordat je je gerechten hebt uitgekozen en doorgegeven dat je zwanger bent ? en je kan toch van te voren zeggen dat je iets doorbakken wilt hebben?Begrijp me niet verkeerd maar als je een beetje voordenkt dan weet je dat eenden borst rose moet worden gegeten dus dan begrijp ik niet dat je dat dan besteld...

Maar als het echt zo is gelopen zoals jij verteld dan is het wel een slechte zaak en dan begrijp ik je wel een beetje....

Miss dat mijn reactie lullig overkomt maar dat is niet mijn bedoeling dit is alleen mijn mening...

Deel Deze Pagina