Een oud en nieuw slaap vraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 28 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hoi,

Met oud en nieuw gaan we naar vrienden. We zijn met ongeveer 5 of 6 stellen geloof ik. Iedereen met een kindje. Onze dochter is 4 maanden en ze past nog in de bak van de wandelwagen, hier slaapt ze ook in als we gaan wandelen of ergens op visite gaan. Maar ze kan niet met haar armpjes uitgestrekt liggen natuurlijk. (zo ligt ze wel het liefst geloof ik).
    Ik zit te twijfelen of ik toch campingbedje mee zal nemen maar hier heeft ze nog nooit in geslapen.

Wat zouden jullie doen?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou gewoon allebei meenemen, haar lekker te slapen leggen in het campingbedje en als dat niet gaat kun je haar altijd nog in de bak leggen.

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Wij doen nog altijd de wagenbak, tot hij er écht niet meer in kan.

4. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ja wij normaal ook de bak, maar dan is het maar 1 slaapje en nu zijn het er (waarschijnlijk) 2. Is dat niet zielig? Ze past er nog wel in, maar ze kan haar armpjes dus niet strekken.

Nou ja, anders leggen we haar gewoon in de bak en dan kijken we hoe het gaat.

5. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Gewoon allebei meenemen. En dan eerst het campingbedje proberen, gaat het echt niet, kan je als nog de wandelwagenbak gebruiken.

6. marjolein56

12 jan 2007
    44
    0
    0
    Kun je niet het campingbedje bij jullie thuis opzetten.

En haar hier alvast een paar slaapjes in laten doen.

Kan ze er al aan wennen.

Knuffels lijken hier trouwens belangrijker te zijn dan welk bedje.

7. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Nou dat hoor ik vaker met knuffels. Maar mijn dochter heeft dit helemaal niet of het moet nog komen, ze is net 4 maanden.

Maar soms geef ik haar een knuffel en die pakt ze dan wel maar ze heeft geen tut ofzo iets waar ze mee MOET slapen. Of is ze daar nog te jong voor? Soms vind ze een speeltje leuk maar die valt dan na een paar minuten uit haar handen.
    Alleen de mobiel boven de box vindt ze leuk, als we die opdraaien wordt ze helemaal heppie de peppie, echt grappig om te zien. Maar echt zo'n tut of speen heeft ze niet, komt misschien nog wel.

8. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    ik zou haar idd thuis al een aantal keer in het camping badje laten slapen. dan went ze er vast aan en dat is ook alvast handig voor als ze straks niet meer in de wagenbak past.

9. bonnievdakker

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ik heb zelf ook een oud en nieuw slaapvraagje. Tijn maak ik normaal gesproken om 00.00 wakker voor zijn laatste fles. Wanneer kan ik dat nu het beste doen, want ik ben bang dat hij door al dat vuurwerkgenal niet meer in slaap valt. Kan ik hem dan beter om 23.00 wakker maken zodat hij om 00.00 weer slaapt of zi=ouden jullie hem juist later wakker maken?

10. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Dat is ook een goeie, ik maak haar altijd wakker om 22.30 uur maar dan slaapt ze nog altijd. Nu was ik aan het denken om haar te laten slapen en dan slaapt ze misschien wel tot 2 uur 's nachts en dan kunnen we dan ook naar huis gaan en daar de fles geven. Wat vinden jullie daarvan?

Slaapt jouw kindje ook nog vast om 12 uur 's nachts? Anders zou ik haar misschien een half uurtje later pakken als het 'ergste' voorbij is.

11. bonnievdakker

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Hij slaapt dan nog heel vast en heeft echt een paar minuten nodig pm wakker te worden. Meestal als we ergens zijn maken we hem half twaalf wakker, nemen hem mee naar huis, geven hem thuis de fles en dan gaat hij zijn bed in. Ik heb er dus ook over zitten denken om net als jij te wachten tot 02.00 en hem dam neteen mee te nemen. Vraag me alleen af of dit niet te laat is.

12. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Volgens mij is dit niet te laat hoor. Sommige kindjes slapen al door vanaf 20.00 uur tot de volgende ochtend. Is alleen misschien lastig met de volgende fles.

Ik weet het ook nog niet wat we doen. Misschien slaapt ze ook wel helemaal niet, want wij gaan naar vrienden waar meerdere kindjes zijn dus dat is sowieso afwachten.

Moeilijk he? Het liefst bleef ik eigenlijk gewoon thuis.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.283
    36.147
    113
    Je zou best kunnen proberen de laatste fles niet te geven en dan te wachten tot ze zichzelf melden. Dat hebben wij met Jesper ook wel eens gedaan. Gisteren bijvoorbeeld 18.30 laatste fles, doorgeslapen tot half 7.

14. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Thuis blijven kan altijd nog, natuurlijk. Nodig je toch iedereen bij jou uit?

Maar goed, de wagenbak vind ik niet zielig, want hij kan dan wel niet zijn armpjes omhoog doen - wat ie in bedje wel doet - maar hij doet het zo veer hij kan en hij slaapt altijd heel goed hoor. Volledige nachten, zonder probleem. En het is vertrouwd. Met een campingbedje (vreemd) in een vreemde kamer, zorgt wellicht voor slaapproblemen. De wagenbak kent ze.

Maar goed, da's mijn mening. Siem slaapt sinds maandag met een knuffel. Wat ik daarvoor nog wel eens deed voor het vetrouwde gevoel: een tutpopje of monddoekje een paar uur in mijn BH, en een stukje onder de oksel. Lekker mijn geur erin en dat bij hem in bed. Hij snuffelde daar echt in. Nu heeft hij dus zijn eigen knuffel. Da's ook een kwestie van doen, gewoon steeds naast haar leggen. En af en toe onder je kleren op je huid, dan gaat ze die vanzelf fijn vinden.

Succes!

15. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik ben wel bang dat ze die knuffel op haar gezicht krijgt en niet meer kan ademenen ofzo.

Ze vindt al het speelgoed wel leuk maar niet te lang. Misschien komt het nog en anders is het ook niet erg toch? Als ze geen knuffel heeft?

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Niet moeilijk doen, gewoon lekker in de bak van de wagen laten slapen.

Wij zijn afgelopen zomer een midweek weg geweest en toen heeft Bram ieder slaapje in de bak geslapen, geen enkel probleem.

17. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Oke anakin, lekker duidelijk! Doen we zo! :)

18. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    hier hetelfde verhaal....we nemen allebeide mee..proberen eerst campingbedje en als dat niet wat wordt dan gaat ze in de reiswieg...

19. marjolein56

12 jan 2007
    44
    0
    0
    Begrijp met goed, een knuffel is niet verplicht.

Ik heb alleen opgeschreven wat voor mij werkt.

20. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Je zou ook nog het campingbedje kunnen opmaken met het beddengoed waar ze nu thuis op ligt dan ruikt het naar haar eigen bedje succes

Deel Deze Pagina