we hebben voor sophie wel speentjes, maar ze wil ze niet, kan me niet herinneren wanneer ze voor het laatst een speentje heeft gebruikt. moet ook zeggen dat ze ze niet mist, ze is nu in een periode dat ze heel graag wil zitten en lekker om dr heen wil kijken.
Lotte wil ook geen speen. In het begin wel even gehad, maar ze spuugt 'm uit en hoeft 'm niet. Vind ik niet erg, want ik vind het ondingen! Alleen op 1e kerstdag bij oma was ze wat overstuur, denk een sprongetje, veel huilen, wat ze anders nooit doet. En toen kregen we haar in slaap met een speen. Maar toen ze weer uitgeslapen was, hoefde ze de speen weer niet! Manytroubles
ik heb mijn zoontje nooit een speen gegeven. Wat je niet aanleert hoef je ook niet af te leren. Moet eerlijk halve wel vermelding dat ik borstvoeding geef en voor eventuele zuigbehoefte mijn borsten heb gebruikt
Dano heeft in het begin weleens een speentje gehad, maar dat doet ie al maanden niet mee. hij vind zijn duimpje prima als hij wil sabbelen
Hier ook geen speen. Ik heb er wel een paar, maar onze meid wil ze niet. Prima, wat mij betreft! Ze heeft inmiddels haar handjes ontdekt en uiteraard zijn mijn borsten de fijnste spenen!
Hier wederom geen speen. De eerste ging al heel snel duimen, de tweede heeft geen grote zuig behoefte gehad en Marijn sabbelt wel op zijn handen en anders zijn mama's spenen ernog.
Hier heeft ze vanaf een maand tot hoogstens 3 maanden een speen gehad. Ze wou hem steeds minder en heeft haar duimpje helemaal ontdekt. Zodra ze moe wordt gaat haar duimpje erin en als ze wakker wordt hoor ik gesabbel door de babyfoon.
Hier ook helemaal geen speen, gebruikt liever zijn duimpje....tenminste, wijsvingertje! Ik heb wel een speentje liggen hoor en in het begin ook wel geprobeerd te geven, maar hij moet 'm niet!
Merel heeft ook nooit een speen gehad. Ten eerste ben ik anti speen en ten tweede wilde ze zelf ook absoluut niet zo'n ding. Heb het dus wel eens geprobeerd, maar dat ding ging echt een meter de lucht in. Ze werd er zelfs boos van. Nu duimt ze soms, als ze in slaap wil vallen, maar verder nooit.
Mijn dochter is dan al wat ouder, maar wilde ook noooooit een speen... Ze had al vroeg in de baarmoeder haar duim ontdekt.. Er kon dan ook geen echo gemaakt worden of madam lag heeerlijk te duimen! Ze is ter wereld gekomen en het eerste wat ze deed was haar duimpje in haar mondje steken... Speen wilde ze niet... Ik dacht dat het een probleem zou worden om het af te leren, maar niks hoor... Ze was geloof ik net 2 geweest of iets eerder en ineens viel het me op dat ze niet meer duimde
Hallo,mijn zoontje heeft de eerste twee maanden een speentje gehad maar wou hem in eens niet meer dus nu zonder speen en hij mist hem nu ook niet. Gr jessica
Naar mijn idee kun je beter een speen geven dan je kind de duim laten pakken. De speen kun je altijd nog afleren cq. stapsgewijs afpakken, met duimen lukt je dat niet... Ik geef dus ook gewoon een speen ook al ben ik er niet echt een voorstander van. Als Dax flinke zuigbehoefte heeft, wie ben ik dan om hem een speentje te ontzeggen. Consultatiebureau is het overigens volledig met me eens. Gewoon een speentje geven als hij zuigbehoefte heeft en vooral hem niet naar zijn duim gaan laten zoeken.
Nou hier ook geen speentje hoor. Demi wil de speen gewoonweg niet. Ze duimt nu sinds dat ze 6 weken is , maar eigenlijk alleen als ze heel erg moe is....
Kylian heeft de eerste maand de behoefte aan een speen gehad, daarna was het in 1 keer afgelopen. Toen hij 4 maanden was heeft hij in het ziekenhuis gelegen en had toen weer behoefte aan zijn speen (troost). Toen hij thuis was wilde hij ook de speen niet meer. Hij zuigt ook niet op zijn duim (ook nooit gedaan). Groetjes Anita
Arend heeft ook nog nooit een speentje willen hebben. We hebben het wel aangeboden, maar hij spuugde hem altijd uit. Makkelijk toch! Hoef je het ook niet af te leren en ik vind het ook geen mooi gezicht zo'n kind met een speen in zijn mond. Een zusje van mij heeft jaren lang een speen gehad en wie moesten steeds weer dat speentje in de mond gaan stoppen wanneer ze huilde? Juist, de oudere zussen Daarom heb ik ook een hekel gekregen aan speentjes.
Noortje krijgt ook gewoon een speentje van mij. Ze heeft een enorme zuigbehoefte en dus wel een speentje nodig. Anders blijft ze huilen. En om nu een fles te geven is ook onzin. Ze doet het prima met de speen, is lekker rustig en spuugt speentje ook zelf uit als ze slaapt. Geen problemen mee dus.
Nina krijgt heel af en toe een speentje maar 9 van de 10 keer wil ze hem niet en spuugt ze hem direct uit. Op haar handen en duim sabbelen vind ze lekker en troost haar ook. Als we gaan wandelen wil ze hem in de wagen nog wel eens hebben en heel af en toe als ze wat hangerig is. 's Nachts hebben we haar nooit een speentje gegeven. Door haar niet tijdens huilbuien een speentje te geven denk ik dat ze hierdoor niet aan haar speen gehecht is.