Een-ouder vakantie via Estivant

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nienke87, 27 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Afgelopen zomer na nog geen week op de camping onze vakantie afgebroken. Toen nog met partner en mn zoontje. Een paar weken later een punt achter onze relatie gezet.
    En dan.. Wat wil ik komend jaar gaan doen?
    Via via, en mede dankzij een artikel in de Ouders van Nu, heb ik besloten een vakantie te boeken via Estivant. Ik ga eind juni mee met een Benjamin vakantie in Rheezerveen in Overijssel. Lekker dicht bij huis (woon in Gelderland) dus mocht het ècht niet willen ben ik ook zo weer thuis.
    Kamperen is dus niet nieuw, mee met een georganiseerde een-ouder vakantie wel.

Vind het ontzettend spannend, maar heb er ook ontzettend zin in.

Meer mensen hier ervaring met Estivant, en dan in het bijzonder Rheezerveen?

2. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Jaaaaaa wij! Ik schrijf net in een ander topic dat wij dit jaar voor de 3e keer in de mei vakantie gaan. Ik ben er van overtuigd dat jullie het leuk gaan hebben. Rheezerveen is erg leuk en genoeg te doen. En Edtivant heeft echt een leuk team met enthousiaste mensen.

3. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ja is het wat? Ik twijfel enorm, maar nadat ik van de zomer toch als enige ouder alleen op het veld zat ging ik wel twijfelen.

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Zo'n vakantie heb ik ook gehad en na twee dagen baalde ik enorm. Ik maak echt heel makkelijk contact, maar wat ik ook heb gemerkt is dat je als vrouw alleen toch wat op afstand gehouden wordt. Wat ik ook niet altijd fijn vind is de " uitleg" waarom je alleen bent. Ik was hiervoor echt anti ouder alleen vakanties, maar ik ben om. Het verschilt per groep natuurlijk, maar ik heb alleen maar positieve ervaringen. Je kunt overal aan meedoen, maar je moet niets. De kinderen hebben elkaar, die zie je gewoon niet terug. Mijn dochter gaf ook aan dat ze het fijn vond niet de enige te zijn met gescheiden ouders. Ik vond het een verademing om van tevoren te weten dat je allemaal eenouder bent. Niets hoeven uitleggen. Het samen eten ( als je wil!) Of spontaan met een groepje wandelen terwijl de kids een speurtocht doen, het gaf mij zoveel rust. Het is de moeite van het proberen waard.

Deel Deze Pagina