Hoi Dames, Even een vraagje. Mijn kleine meid is nu bijna 7 maanden en wil nog steeds geen vers fruit eten. Ik probeer het elke keer opnieuw, maar het word nooit zo fijn als in een potje en misschien merkt ze dat wel. Potjes vind ze namelijk heel lekker. Hebben jullie misschien een tip dat het zo krijg als in de potjes. Groetjes van Dolfijntje
Misschien bepaalde fruit zoals appel, peer, perzik, even kort koken, het wordt zachter en dan fijn pureren. Ik maak alles in babycook(stomen) en hij eet echt alles. Ik maakte ook weleens een appel en/of perenmoes, vond hij erg lekker. Laatst heb ik ananas gestoomd met peer en perzik, smullen was het! Dan is het net als fruit in frutapura! Effe proberen, misschie werkt het?! Of je zou een beetje liga of zo kunnen toevoegen?
een beetje melk erbij doen? Dat maakt het behoorlijk zoeter vind ik zelf. Bijvoorbeeld peer met 30 cc melk, dan gaat gegarandeerd glad en is echt zoet hoor! Waar pureer je het mee? Fruit doe ik altijd in een hakbakje van de staafmixer, in de blender doe ik alleen grote hoeveelheden.
Bedankt flippie en guppie voor jullie adviezen ik zou het eens proberen te koken of misschien melk erbij! Ik mix het met een kleine keukenmachine of soms ook met de staafmixer, het wordt altijd een soort appelmoes en dat vind ze toch weer te dik. Ik doe er ook diksap bij om het smeuiger te maken maar dat maakt ook niet uit. Ik ga jullie tips eens uitproberen, kijken of het werkt. Groetjes van Dolfijntje
diksap zou ik er niet bij doen want dan smaakt alles naar diksap. een aantal tips zijn hier al gegeven. Maar nog even een opsommig dat werkte hier altijd goed fruit eerst koken, (behalve banaan) af laten koelen en dan met een klein beetje kookvocht of baby/borst-melk pureren. ALs je het namelijk al pureert met vocht wordt het nog vloeibaarder. melk mengen door fruit werkt ook om ze langzaam aan de smaak te laten wennen, steeds minder melk erin en op een gegeven moment zonder
hier hetzelfde probleem. maar iki heb zoiets van ,in het begin bij zijn eerste hapjes wilde hij ook niet,vond het ook vies toen,maar nadat hij eraan gewend had was er niets aan de hand,en ik merk dat na een paar keer proberen hij de geprakte fruitjes toch wel eet. even wennen dus vind ik en eerst koken vind ik echt teveel gedoe hoor. kom nou,ben toch niet gek?
Je kan het ook gewoon in stukken aanbieden. En alles moet leren dus blijven aanbieden dan komt het vanzelf wel. Hier heeft het ook een paar maanden geduurd voordat ons zoontje écht at.
Ik doe groenten wel in de babycook, maar fruit heb ik nooit gedaan (bedankt voor de tip, flippy). Je krijgt het inderdaad gladder als je er wat opvolgmelk bijdoet. Ik blender het wel altijd in de babycook en het wordt superglad. wat ik trouwens vaak doe: een lekkere verse zoet-ruikende banaan voor de neus van Lize houden. Ze is zo dol op banaan, dat ze er vanzelf in gaat 'happen'. Dat heeft ze nu zo vaak gedaan dat ze nu ook echt hapjes kan nemen, ondanks het feit dat ze nog geen tanden heeft (In het begin was het een beetje likken en wat erlangs 'schaven') Dat werkt nu ook goed met aardbeien, nectarines, noem maar op. succes! Amber
Ik heb het eigenlijk nooit met toegevogd iets aangeboden. In het begin gaf ik alles een voor een zodat hij aan de pure smaak ervan kon wennen. Daarna ben ik gaan mengen. Gewoon pure smaken, zo wennen ze het makkelijkst denk ik. Veel fruit bevat al veel eigen vocht dus als je het goed pureert wordt het goed glad of klein beetje gekookt water doorheen, werkte ook. Armin eet nu echt alles zonder enige probleem. Maar ook als ik heel soms een potje geef eet hij ook op. Thee wilde hij ook niet in het begin maar ik ben het gewoon blijven aanbieden en nu drinkt hij het net als diksap. Hij eet nu ook zelf een banaan, stopt bijna halve in zijn mond en eet het langzaam op. Drinkt ook uit de beker! Daar ben ik echt trots op! In het begin heb ik smoothie( aardbei,banaan),gemaakt met een beetje yoghurt zodat het toch niet zo vloeibaar is, dronk hij slokje voor slokje hele beker op( difrax oefen beker).Je zou het met andere fruit ook kunnen proberen. of met kwark doorheen , is iets zoeter!