Dochter 10,5 maand slaapt zo veel!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Druif78, Jul 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Herkenbaar?
    Onze dochter slaapt erg goed en lang, ( ooit als baby wel eens anders geweest, haha, nu volledig omgekeerd). De slaapjes lijken alleen met het "ouder" worden niet korter of minder te worden, sterker nog: sinds ze tijgert slaapt ze alleen NOG meer. Heerlijk hoor, maar vind het soms ook lastig met uitstapjes maken etc. aangezien ik veel waarde hecht aan een uitgeslapen kind en slapen in het eigen bedje. Daarbuiten slaapt ze dus ook niet of nauwelijks.
    Ze slaapt nu:
    Van 19:30/20 uur-7:30/8 uur
    9:30-11:30/12
    14:30/15-17 ( maar nu slaapt ze nog, gebeurt ook regelmatig)
    dan gaat ze na de fles van 19:30 uur naar bed, maar ligt dan nog lang wakker. Logisch wel als ze er pas om 17:30 uur uit kwam.

Wanneer wordt dit minder? :)

Mn zoontje was/ is ook zo'n slaapkop, maar rond de 11 maanden was zn ochtendslaapje in ieder geval beduidend korter!!

2. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Haha, hier ook een heerlijk slaapkopje! Slaapt altijd 2 x 2 uur overdag en soms maakt ze er met gemak 3 uur van. Tegenwoordig maak ik haar na 2 uur vaak wakker, zodat we een beetje een ritme houden.

3. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,839
    3,630
    113
    Hier (overdag) nooit een slaapkopje gehad, maar ook ik merk dat hij sinds hij echt actief is gaan worden met tijgeren en kruipen veel meer slaapt dan vroeger. Hij sliep als kleine baby eigenlijk zelden meer dan 3 keer een half uur tot 45 minuten, maar nu slaapt hij 2 keer flink lang, toch zeker wel 1 a 2 uur (is voor zijn doen erg lang).

's Nachts heeft hij eigenlijk altijd goed geslapen.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Het zal inderdaad wel te maken hebben met het tijgeren, optrekken etc, ze is dr maar druk mee!
    Handig vind ik het niet. Vandaag maar om 17:30 uur wakker gemaakt voor het eten, toen sliep ze al 3 uur. Ze ligt nu om 20:30 uur nog te kraaien in dr bed.
    Eigenlijk hou ik niet zo van het wakker maken ivm een ritme; ik denk; ze zal het wel nodig hebben. Maar toch neig ik er af en toe naar. Ze mist nu eigenlijk ook steeds dr tussendoortje smiddags. met name het drinken dan, zeker met het warme weer zou ik haar liever wat vaker drinken willen aanbieden, maar ze slaapt gewoon! Nu steeds maar wat meer water bij de fles gegeven.

Share This Page