Groeimelk of gewone melk

Discussie in 'Voeding' gestart door , 14 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi hoi!

Kan je na 1 jaar beter overstappen op groeimelk of op gewone halfvolle melk? wat is beter of aanbevolen?

bedankt!

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Cb adviseert om over te gaan op gewone (half)volle melk. Ik heb na het eerste jaar nooit gekozen voor groei/peutermelk. Is naar mijn idee alleen maar de pot van de voedingsfabrikanten spekken, aangezien ze alle hoofdvitaminen gewoon uit hun dagelijkse voeding halen.

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

zo dacht ik er ook over.

4. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik ben ook gewoon overgegaan op de halfvolle melk.

5. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hier overgestapt naar de groeimelk.
    In verhouding niet veel duurder en zo weet ik tenminste zeker dat hij alle vitamientjes binnen krijgt.
    We zitten nu namelijk weer in een fase dat eten niet lekker is en zo krijgt hij wel de broodnodige vitamines binnen.

6. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    als je kindje gewoon normaal eet sochtens smiddags savonds kun je gewoon over gaan op gewone melk hoor, wil je groeimelk blijven geven tja dan geef je dat toch gewoon, maakt niks uit hoor, de 1 vindt het gewoon makkelijk om gewone melk te geven omdat ze daar hun vitamines uithalen en de ander geeft groeimelk omdat ze dat een beter gevoel geven of omdat de kinderen niet of slecht eten tja wat maakt het uit, zolang je weet dat ze hun vitamines binnen krijgen is het om het even wat ze krijgen (gewone melk-peutermelk)

7. randi

randi Niet meer actief

je kan perfect gewone melk geven maar dan wel liefst volle melk omdat daar meer vetten inzitten dan in halfvolle die je kindje nodig heeft voor een betere ontwikkeling van de hersenen. :) oja, dit zijn niet de vetten die bedoelt zijn op de manier van vetmakers zijn hé, het zijn verzadigde vetten

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Ik geef het allebei, de pap maak ik aan met koemelk en tussen de middag krijgt ze nog een flesje groeimelk, heb het wel met gewone koemelk geprobeerd, maar dat vindt ze niets. Met die fles tussen de middag stop ik over een paar weken denk ik ook, dus dan is het alleen nog maar koemelk. Vind het ook wel makkelijk om geen vitamines toe te hoeven voegen en duur...och ik haal weet ik hoeveel flessen uit zo'n pak van Bonbebe, valt in verhouding wel mee.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier gebruiken we vanaf een jaar gewone melk.
    C eet heel goed, en krijgt op die manier zijn vitamines wel binnen.
    Maar als een kindje slecht eet kan ik me voorstellen dat het veilig voelt.

Maar dan moet je misschien nog wel oppassen met teveel aan vitamines?

10. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    letten jullie dan wel op de vitamine D?
    Ik weet nog niet wat ik doe.. denk met 1 jaar gewone volle melk

11. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Hier nog nutrilon 3. Ze vind het lekker (gewone melk niet) en ik vind het wel makkelijk. Kan idd. wel een keer gewone melk gaan gebruiken voor de pap. Heb ik tot nog toe nog niet gedaan.

12. Writer

Writer Niet meer actief

hier zal het gewone volle melk gaan geven , bij me dochter ook gedaan en ze is super gezond gelukkig ;)

13. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    wij hebben in eerste instantie gekozen voor de groeimelk voornamelijk omdat daar minder zout in zit,maar ook voor die D vitamine.
    Maar nu zitten we toch te denken aan de gewone melk maar ik vraag
    me af hoe het zit met die hoeveelheid van D vitamine?
    Hoeveel moet je dan geven per dag?Kan je daar veel van krijgen?
    Hij is een goede ,gezonde eter dus
    haalt hij ook veel uit zijn voeding denk ik en hij krijgt ook weleens soyamelk voor de kleintjes en daar zitten ook veel vitamines aan toegevoegd ook d vitamine.

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb van Davitamon. Is op waterbasis (aquasoium ofziets). Mocht je er teveel van geven, dan wordt het door het lichaam uitgescheiden. Op oliebasis wordt het teveel opgeslagen. Ik moet 5 druppeltjes per dag geven..

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    @berna1981,

die 5 druppels vit.d doe ik gewoon in haar 1e fles melk erbij tis geen moeite en het gaat inmiddels al volautomatisch ;)

Deel Deze Pagina