Ik heb sinds eer gister schimmelinfectie gekregen.. En mijn huisarts heeft 's weekends geen dienst.. Ik wil er maandag heen.. Weten jullie misschien een huis, tuin keuken middeltje om de jeuk en branderigheid een beetje te verzachten?
Anders even naar de dienstdoende apotheek en het daar vragen. Dan weet je ook zeker dat het geen kwaad kan in de zwangerschap. Je heb niet meer voor alles een doktersrecept nodig
je hebt toch hap, dus de weekendarts. Gewoon zeggen dat je schimmeltje hebt en dat je zwanger bent. 9 van de 10 keer hoef je niet langs en krijg je gewoon zo'n ei om in te brengen (gyno daktarin) Geloof dat je zo ook zonder recept krijgt maar dan krijg je ze met minder dosering dus moet je er meer gebruiken. Huis tuin en keuken dingen,,,, ze zeggen dat yoghurt enz wel helpt maar ik ben daar niet zo'n fan van. Je hebt namelijk ook schimmels die daar beter van groeien. Het jeukt al vreselijk dus meer jeuk zou ik niet willen dan Zou gewoon ff bellen, kun jij niks aan doen dat je dat nu krijgt en een weekend jeuk zou ik niet overleven
je hebt bij de apotheek ook de zalf ipv inwendige tablet helpt ook uitstekend krijg je niet vergoed trouwens
@miss anita: Ik heb het inwendig dus dat zalf schiet dan niet op.. Ik heb gewoon gewacht met bellen en de jeuk is niet meer zo erg, dus ik dacht ik bel morgen gewoon wel..
Klinkt misschien stom, maar bij mij hielp het ook wel om de boel een beetje te "luchten". Of iets kouds ertegenaan, om de ergste jeuk wat minder te maken. Succes ermee!
zo heb gisteravond een zalfje en 1 tablet opgehaald..de jeuk is nu al helemaal weg waar kun je dat halen??
probiotica is toch gewoon yacult? En je hebt ook van die zakjes bij de drogist alleen weet ik niet meer hoe die heten.
Probiotica is inderdaad yacult. Zelf gebruik ik probiotica van Orthica. Orthiflor heet het. Is veel geconcentreerder dan yacult. Maar yacult is al heel goed als je dat elke dag drinkt. Speciaal voor zwangere vrouwen: Orthiflor start. Goed voor jou en je baby. Want als je baby geboren komt, bij het eruitkomen krijgt hij/zij een hap van jou bacterieen mee... en zo komen er dus goeie bacterieen binnen die goeie werking hebben op de darmen van de baby. Kortom.... goed voor je eigen darmen, goed tegen schimmelinfecties en goed voor je baby. Trouwens... ik had ook een lastige stoelgang...ik voel me nu echt kiplekker sinds ik aan de probiotica zit. Snap niet dat dokters altijd met een diaree middeltje komen. Ik lijk wel een verkoper
Oh dat kan je gewoon bij de supermarkt kopen.. Ik dacht dat je Yakult niet tijdens je zwangerschap mocht hebben.. Ik heb ook idd erg last van een moeilijke stoelgang! en orthiflor start kun je ook gewoon in de supermarkt halen en is dat hetzelfde als yakult?
orthiflor krijg je niet bij de supermarkt. Dat krijg je bij natuurwinkels, sommige DA drogisten hebben t en op internet te bestellen. Het is van t merk Orthica. Het is zijn pillen en de start is geloof ik een poeder
Ja klopt de start is een poeder maar bij de normale capsules die je buiten je zwangerschap om kan gebruiken wordt ook aangeraden om de poeder uit de capsule te halen en in water te laten een kwartier lang. Bij de vitaminstore kan je Orthica bijvoorbeeld vinden. Ik steek me hand niet door het vuur voor yacult. Misschien zit er iets in wat je niet mag tijdens de zwangerschap....ik weet t niet. Bij Orthica weet ik zeker van de start dat dat juist zelfs GOED is voor je en voor je kindje. Moet je maar keer op de orthica website kijken....vraag en antwoord. Erg informatief.