verschil per borst in doorstroom melk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Fleurop, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Moest even nadenken over de titel.. maar hoop dat het duidelijk is.
    Ik geef nu een week borstvoeding aan mijn kleine mannetje. Het had wat opstartproblemen maar het gaat nu goed!
    In het begin kolfde ik af, beide borsten ongeveer evenveel.

Als ik Daan voed, dan drinkt hij aan de rechter borst gewoon rustig. 10 minuten, en dan de andere kant wil hij ook nog wel 5min. De linker borst kolkt echter in zijn mondje, hij lijkt er weinig moeite voor te hoeven doen en lijkt wel snel te moeten slikken want het blijft doorstromen . Het gaat zo snel dat hij zich echt vaak verslikt en al sneller 'genoeg heeft' dan 5 minuten.

Als ik Daan eerst links voed wil hij eigenlijk niet meer aan de rechter borst daarna. Hij lijkt dan ook al heel snel zo vol.

Wat is nu wijsheid: beide borsten aan blijven bieden? Of per borst voeden in het vervolg... ? Hij drinkt alleen rechts dus een stuk rustiger.. dus die kant dan misschien langer? Ik gebruik een tepelhoedje trouwens, zonder lukt nog niet goed.

2. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Ik heb rechts altijd meer melk en een sterkere tsr als links. Gaf de eerste paar maanden gewoon alle 2 de borsten...En nu neemt ze er 1 per keer, is eigenlijk vanzelf zo gegaan;) Ik heb gewoon gekeken waarneer ze er genoeg van had.;)

3. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    het is dan niet erg dat hij na de linker borst rechts niet meer wil? Zeker omdat Daan nog maar een week oud is.. gewoon de volgende voeding dan rechts beginnen neem ik aan...?

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik bied altijd de tweede borst aan en dan merk ik wel of ze hem niet meer wil.
    Ik heb rechts altijd meer melk gehad en komt mijn tsr ook makkelijker met kolven.
    Sommige periodes heeft mijn dochter genoeg aan 1 borst en soms drinkt ze er uit 2.
    Als je zoontje de tweede borst niet meer wil dan kun je die borst als eerste bij de volgende voeding aanbieden.

5. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik gaf ook altijd beide borsten. Bijv eerst links en dan als "toetje"rechts en de volgende voeding begon ik dan met rechts, en eindigde ik links. Ik had altijd dat mijn linker borst veel voller zat. Als je merkt dat je kindje moeite heeft omdat het tsr hard komt en de melk echt blijft stromen, zou je ook even die borst een half minuutje kunnen kolven zodat de druk er af is. En vervolgens je kindje aanleggen

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier hetzelfde, maar dan andersom. Omdat ik flinke overproductie had en een heel sterke toeschietreflex (vooral rechts), ben ik gaan blokvoeden, dwz binnen blokken van 3 uur alleen 1 borst aanbieden.
    Voor mij ging er spanning vanaf en mijn dochter kreeg ook de vettere achtermelk goed binnen, gezien ze ongeveer om de 1,5 uur wilde drinken in het begin.

Deel Deze Pagina