Hey meiden, Ik hoop dat jullie tips voor me hebben. Even een inleiding: Ons meisje kampt al een tijd met luchtweginfecties en sinds vorige week maandag is dat weer erger geworden. Sinds afgelopen maandag drinkt ze slecht uit borst en fles en begint ze mij ook weer meer te bijten. Afgelopen donderdag zijn we weer eens bij de huisartsenpost geweest en die constateerde een oorontsteking, dus antibiotica. Tot vandaag wilde ze nog wel aan de borst. Sinds vanochtend wil ons juweeltje echter niet meer aan de borst. Vanochtend heeft ze nog een beetje gedronken en liet toen huilend los na mij te hebben gebeten en ik au zei. Vanaf dat moment is het huilen zodra ik ook maar de beweging maak om haar aan te leggen. Ze wil ook niet drinken uit een flesje of wat dan ook. Vanmiddag zijn we nog weer naar de huisartsenpost geweest omdat ze een aft onder haar tongetje heeft. Blijkt schimmel van de antibiotica te zijn. Dus daarmee stoppen en Nystatine geven. Ze blijkt toch ook geen oorontsteking meer te hebben en de infectie is zo goed als over. Fruit wil ze wel een beetje, een half broodje ook nog wel en een beetje pap. Af en toe drinkt ze ook wel een klein beetje uit een bekertje. Ik bied steeds aan wanneer ze wakker is en kolf af als ze niet wil drinken. Dat bied ik dan ook weer aan, maar wil ze ook niet. We hebben al geprobeerd met een flesje, tuitbeker, beker, spuitje, lepeltje, maar geen succes. Lang verhaal kort: Wat kan ik nog meer doen om ons meisje weer aan de borst te laten drinken en überhaupt vocht naar binnen te krijgen?
Hier had ze rond haar verjaardag een lichte ooronsteking en weigerde ze ook de borst. Hier was het ook bijten en schrikken van mijn reactie. Ze wilde ook niet liggen maar ook geen andere houding. Na 5,5 dag pakte ze gelukkig de borst weer. Ik zou de borst niet te veel forceren, dat werkt alleen maar averechts. Ik gaf hier 3x daags paracetamol zetpil tegen de pijn. Toen ze weer wat beter in haar vel zat en ze had ook flink honger 's morgens, pakte ze hier gelukkig weer de borst. Ik had toen ook al 1,5 dag niet meer aangeboden. Qua eten/vocht, kijken wat je naar binnen krijgt, als ze fruit lekker vindt, dat wat extra aanbieden. Misschien een smoothie, wat afgekolfde melk erdoor heen. Als ze amper drinkt en weinig plast, zou ik wel aan de bel trekken!
Thanx Red. Gisteravond voor het slapengaan heeft ze nog kort aan een borst gedronken. Ik ben heel bewust daar van gaan genieten, omdat ik dacht dat het misschien wel de laatste keer kon zijn. Vanochtend weigerde ze pertinent! Huilen huilen huilen. Dus mamamelk in een flesje gedaan en opgewarmd. Heeft alles opgedronken. En ik heb even gehuild, omdat ik verwacht dat het over is nu. Ze voelt zich een heel stuk beter en is weer haar vrolijke zelf. Dus echt veel last zal ze niet meer hebben. Ik blijf nog wel even aanbieden, maar ga het niet forceren. Deze week ben ik alleen en ik ben zelf ook ziek, dus veel kolven zit er niet in. Maar ik probeer het nog wel even vol te houden. Wil ze na deze week nog niet, dan ga ik stoppen denk ik. Met pijn in mijn hart, maar dan wel blij dat ze het zelf aangeeft....
@bright: het hoeft zeker nog niet over te zijn joh! Mijn dochtertje heeft met 13 maand 2 weken lang geweigerd. Ze had allemaal aften in haar mondje en het drinken deed haar waarschijnlijk te veel pijn. Wat soms wel lukte was 's avonds/'s nachts slapend de borst aanbieden. Na 2 weken hapte ze en dronk ze vaker dan ze daarvoor had gedaan. Nu bijna 5 maanden later geniet ze nog erg van de borstvoeding.
Idd half slapend de borst proberen aan te bieden. Overdag maar even laten voor wat het is en afgekolfde melk geven (als het jou lukt). Meestal heeft het een oorzaak, pijn ofzo, waardoor ze rond deze leeftijd gaan weigeren. Zelf afbouwen gebeurt geloof ik tussen de 2 en 7 jaar. Hier is ze inmiddels weer aardig borstverslaafd! Voordeel is dat ze hier al wat ouder is en ik kan aan haar vragen of ze de borst wil, zo ja, dan begint ze wel aan m'n kleren te trekken. Ik hoop voor je dat het weer lukt! Hier ook wel even om gehuild hoor toen ze hier weigerde. De 'laatste' voeding was ook helemaal niet leuk omdat ze toen al amper wilde.