Even een korte vraag. Weet iemand wat dit gevoelige bultje (?) in mijn mond is ? Ik wil sowieso de tandarts bellen maar aangezien mijn vergoedingen al volledig verbruikt zijn, is t wel fijn als ik mss al weet wat ik kan verwachten
Dat kan inderdaad een ontsteking zijn. Sowieso ff de tandarts bellen. Ik heb ook wel eens een bultje gehad waarbij de tandarts niks kon vinden en er ook niks te zien was op de foto, maar meestal schijnt er wel wat aan de hand te zijn volgens mijn tandarts.
Thanks, ik dacht het zelf ook al. Aften heb ik ook wel eens gehad maar voelt toch heel anders. Mijn hele wang zwelt ook op als ik er teveel aanzit en de gevoeligheid wordt steeds erger. Heb ook al een speekselklierontsteking gehad blegh, ellende toch maar naar de tandarts dan. Fijn als ie t kan openmaken ipv een hele wortelkanaalbehandeling, scheelt vast weer in kosten..
Mijn zoontje had zo'n bultje van de zomer. Foto gemaakt en toen bleek er een fikse ontsteking in zijn kies te zitten en omdat het bij de kies nergens uit kan, vormt zich zo'n pusbultje boven (of onder bij een kies of tand aan de onderkant) zich om de pus te laten ontsnappen. De kies moest eruit na eerst een week ab omdat de verdoving anders niet zou werken.
Ik heb vroeger vaak dit soort bultjes gehad maar bij mij deed het geen pijn. Ik ben er nooit mee naar de tandarts geweest en drukte ze altijd zelf uit Ik maakte het goed warm en ging er aan en omheen drukken. Dan knapte hij vanzelf. Als aanzitten pijn doet dan idd naar de tandarts maar als dat ok gaat zou je als je durft bovenstaande kunnen proberen.
Ik heb dit dus ook... Afgelopen week ging ik voor de 6 maanden controle naar de tandarts maakt hij een foto van het gebied waar het bultje zit wat blijkt nu er zit een ontsteking onder een kies en dit is een natuurlijke weg die mijn lichaam gemaakt heeft om het wondvocht af te voeren. Nu krijg ik dus een wortelkanaal behandeling...
Ik heb ook zo'n bultje gehad. Bleek een ontsteking te zitten boven een tand waardoor de tand was afgestorven. Moest een wortelkanaalbehandeling ondergaan. Baalde enorm, verder nooit gaatjes en dan gelijk zoiets :x. Ik hoop voor jou dat het meevalt!