Vandaag heb ik de uitslag van de kweken die verleden week zijn afgenomen van mijn cervix; veel streptokokken B. Nu maak ik me heel erg ongerust. Ik heb een kuur van 7 dagen gekregen maar ik las op internet dat zo'n kolonie zo weer aangroeit. Dit kan ook afschuwelijke gevolgen hebben voor het kindje. Ik zal waarschijnlijk een AB infuus krijgen tijdens de bevalling. Maar dan nog is er een kans dat het kindje is besmet. Hoe kan je dit nu het beste indammen? Ik word er helemaal nerveus van.
ik had nog een vraag; deze kweek is afgenomen omdat ik bloedingen en bruinverlies heb/had. Kan het nu door deze bacterie komen of is het gewoon toeval? Nu heb ik weer nergens last van.
hoi, de bloeding kan daardoor komen maar dat hoeft helemaal niet. Tijdens je bevalling mag je inderdaad niet te lang met gebroken vliezen lopen en indien nodig zul je een infuus met antibiotica krijgen. De kans op besmetting is dan echt heel klein. Je kunt verder niets doen hieraan. Maar maak je geen zorgen! Mirjam
bedankt voor het antwoord, ik vind het echt super dat je hier altijd terecht kan voor je vragen. Een pluim voor jullie. Wat ik eigenlijk en beetje jammer vind, is dat ze in nederland niet standaard testen op GSB. Ik heb nu al veel mensen gesproken in mijn omgeving die weer iemand kennen, wiens kindje slecht heeft gelegen door zo'n GSB besmetting door de moeder, die er dus niets van weten. Ik las ergens dat bijv in Amerika het standaard wordt gedaan. 1 op de 5 vrouwen die het kunnen hebben is toch eigenlijk best wel veel en er kan veel leed bespaard worden lijkt mij zo. Maar goed misschien heb ik het wel mis hoor, in ieder geval bedankt.