overtijd na vorige ronde IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marjolinos, 29 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    hallo meiden,

ik zit met iets...
    ben in augustus begonnen met spuiten voor een IVF behandeling. Helaas maakte ik teweinig follikels aan waardoor ik uiteindelijk een IUI gehad heb. daar ben ik niet zwanger van geraakt.
    Nu had ik vorige week woensdag weer ongi moeten worden, maar ben dat nog steeds niet.
    Hebben meer meiden dit?
    Ze hebben 4 weken geleden bloed afgenomen om tekijken hoeveel eicel reserve ik nog heb endaar krijg ik donderdag de uitslag van! Nu ben ik dus eigenlijk heel erg bang dat dat heel slecht is omdat ik nu alweer zo lang overtijd ben. heb inmiddels al meerdere testen gedaan maar die blijven negatief.
    Wat moet ik doen?

2. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ik heb wel altijd dat mijn cyclus na een stimulatieronde (voor IUI) wat langer is, soms wel een week langer. De IUI-cyclus was dan 24 dagen en de ronde daarna 30 dagen, dat idee. Niet echt te verklaren, maar het heeft kennelijk wel wat met de hormoonbehandeling te maken. Overigens was is niet zozeer overtijd dan, maar gewoon ook de eisprong later. Het enige wat je denk ik kunt doen is afwachten, als je over een week of zo nog geen duidelijkheid hebt, zou ik wel even bellen met het ziekenhuis. Overigens is mijn FSH prima.

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Hoi Marjolinos,
    ik heb wel eens gehoord van vrouwen die pas weken (soms zelfs maanden) na het begin van hun zwangerschap positief testten. Bloedtesten zijn nauwkeuriger maar kunnen dit ook niet helemaal uitsluiten.
    De kans is klein hoor dus reken nergens op maar het kán wel!
    Qua IUI zegt mijn gyn dat je na de eisprong eigenlijk je normale luteale fase volgt, die van mij is tussen de 10-13 dagen.

Ben benieuwd wat het uiteindelijk blijkt te zijn.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je lichaam kan van slag zijn door het hormoongebruik. Dat komt vaker voor na een IVF-behandeling. Ik neem aan dat je wel een hoge dosis hormonen hebt gespoten vanwege de IVF, maar dat je lichaam er niet goed genoeg op reageerde waardoor het omgezet is in een IUI-behandeling? Veel vrouwen hebben na een IVF-behandeling tijdelijk een lange cyclus met een late eisprong.

Meestal wordt er afgewacht totdat je cyclus zich hersteld heeft. Als het echt te lang duurt, zou je om een Primolut/Proverakuur kunnen vragen om je menstruatie op te wekken.

5. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    @jippie, ik heb van de week al contact gehad met de fertiliteitspoli maar zij gaven aan dat ik echt tot donderdag moet wachten.
    Wat verder wel heel raar is ik deze week al 2 kg aangekomen ben terwijl ik juist opgelet heb en niet echt hele rare dingen gegeten!
    Denk dat ik dus maar af moet wachten.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er wordt inderdaad meestal eerst afgewacht. Je lichaam is van slag door de hormonen. Als je dan een hormonenkuur geeft om de menstruatie op te wekken, kan dat juist het tegenovergestelde effect hebben. Succes!

7. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    heb vandaag toch nog een keer gebeld met de gyn en morgen en afspraak voor een echo en moet vandaag bloedlaten prikken! Hopelijk krijg ik dan ook de uitslag van het andere bloedonderzoek!
    was vanmorgen weer 2 kg aangekomen (nu dus bijna 4 kg)....

8. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Jeetje Marjolinos, kan me voorstellen dat je nou wel duidelijkheid wil want die kilo's erbij zijn vast geen pretje! Succes morgen!

Deel Deze Pagina