Innesteling tussen 5 en 6 weken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by , Oct 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hallo dames,

Overal op internet hoor je dat de innesteling ongeveer een week na de bevruchting plaats vind.
    Nou vertelde mijn huisarts vanmiddag dat het nog niet is ingenesteld en pas tussen de 5 en 6 weken gaat innestelen.

Wat is nou waar?

Want ook de vk van mijn schoonzus zei dat het pas na die tijd innesteld.

Maar dan zou je toch gewoon ongesteld worden?
    Of niet?

Ik snap het niet meer... :(

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Ha Tinckerbell, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik 'ken' je vaag van de NOD september, waar ik zwanger was geworden. Helaas miskraam gehad, en weer zwanger, en heeeeel bang dat het weer mis gaat.

Een week na de bevruchting verdwijnt het bevruchte eitje in het endometrium, de baarmoederwand. Het endometrium sluit zich over het eitje heen.

Ik denk dat je huisarts bedoelt dat het vruchtje in de vijfde of zesde week een duidelijke placenta maakt die dan echt aan je baarmoeder vast zit.

Of is dit een rare gedachte?
    In al mijn zwangerschapsboeken staat innesteling een week na de bevruchting hoor!

Hee had jij ook buikpijn na vijf weken?

Groetjes,
    ireen

3. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    o je bent nog geen vijf weken, sorry!

4. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Innesteling is eigenlijk meer een proces dan een enkel punt in de tijd geloof ik. Het eitje is "op weg" naar een veilig plekje en daar heeft het tijd voor nodig. Als het zich op een moeilijk punt vast hecht kan het er wat langer over doen. Dit is nog los van het feit dat verschillende vrouwen verschillende cycli hebben. Onder invloed van... nouja, vanalles kan je cyclus veranderen.

Een eisprong kan uitblijven door bijvoorbeeld stress of hormonen of door te weinig eten (structureel). Zo kan je cyclus ook van slag raken. Dus het zou best kunnen dat een eitje zich later in nestelt. Het kan ook zijn dat je eisprong later was, en dat het eitje zich wel een week later heeft ingenesteld bijvoorbeeld. Een zwangerschapstest biedt vaak uitsluitsel, net als een eerste echo.

5. Niet meer actief

Ik heb nu al buikpijn hoor.. zelfs al een week!
    Maak je geen zorgen, zolang het niet heeeeel erg is hoort het er vast bij.

En ik denk ook dat het de placenta enzo is wat als laatste innesteld.

6. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Eigenlijk nestelt de placenta als eerste... nouja, het hele vruchtje nestelt zich en daar groeien uiteindelijk baby, placenta en vliezen uit en zo.

Share This Page