Mijn zoontje is anderhalf en verveeld zich. Niet dat hij niet genoeg te doen heeft, alleen kan geen geschikt speelgoed meer vinden. Al het speelgoed wat ik voor hem koop, heeft hij binnen een uurtje wel door, op zich niet erg, want dan kocht ik gewoon speelgoed zonder knoppen en zo. Dus speelgoed voor de fantasie. Dat vind hij superleuk hoor! Maar ik heb een week geleden hem een puzzel gegeven (met van die knopjes die je makkelijk kunt vasthouden) die had 4 stukjes, binnen een kwartier had hij het al een aantal keer gemaakt. Daarna een puzzel met 5 stukjes, 10 stukjes, 12 stukjes en 3 dagen geleden 29 stukjes. hij doet ze allemaal (hij ziet sneller waar het moet dan ik ) Een vormenstoof is ook niks aan... sorteren vind hij niet leuk, kralen sorteren e.d. doet ie ook al super snel. Nou denk je...super toch, leuk! Maar ik merk dat hij meer wil! Maar ik weet ff echt niet meer wat. Ik had hem gisteren bijv. een lotto spel gegeven en dan kon hij de plaatjes op het goede plaatje leggen...zo gezegd zo gedaan Ik vind het ook een beetje zonde van mijn geld om steeds iets te kopen wat hij een kwartier later al weer saai vind... en toch wil ik hem ook prikkelen. Tips please!
Heb je geen andere kindjes in je omgeving waar hij mee kan spelen? Samen spelen vinden ze op deze leeftijd ook al erg leuk! Weer wat anders toch?
jawel, maar ik bedoel dat hij ook echt wil "leren" zeg maar. Hij komt dan met de puzzel die hij klaar heeft naar met toe en kijkt me aan "en nu?"
Misschien lid worden van de spelotheek? Dat kost meestal niet zoveel, en als je dan iets vind wat hij langer leuk vind, kun je het altijd nog kopen. C vind het vooral leuk om ons te helpen. Hij sleept zelfs al een theedoek richting de vaatwasser, als HIJ vind dat het tijd is om die uit te ruimen. Zelfde met andere huishoudelijk dingen. Elk een doekje, en poetsen maar
ja dat doet ie ook wel Hij vindt helpen super leuk. Misschien is dat idd wel wat, zal eens kijken of ze hier een speelotheek hebben oid.