Hallo dames, Even een vraagje voor jullie ervaringsdeskundigen: wij hebben de eerste stappen in de MMM achter de rug. Alle onderzoeken tot nu toe zijn allemaal goed. Cyclus is regelmatig, goed zaad, geen chlamidia etc. Vanochtend de samenlevingstest gehad en ook hiervoor zijn we geslaagd (niet veel maar voldoende zwemmers in het slijm). Nu moeten we voor de volgende ronde de HSG inplannen. Ik wil er niet op vooruit lopen, maar weten jullie wat het vervolg zal zijn als ook de HSG goed is? Worden we dan naar huis gestuurd? De arts heeft vandaag alleen gezegd dat we daarna de uitslagen gaan bespreken maar wat dat inhoud? geen idee.
Hoi Hester, Ik heb geen antwoord voor je, maar ik loop ook met de dezelfde vraag rond. Bij ons alle eerste onderzoeken ook goed en nog door voor de HSG... Ik vrees dat we naar huis gestuurd worden, wat een beetje dubbel voelt. Ene kant opgelucht, dat het spontaan moet kunnen, andere kant: waarom gebeurt er dan niks? En moeten we nog een jaar proberen? Spannend he! Wij hebben volgende week een evaluatiegesprek dus ben ook heel benieuwd! Ik laat je weten als ik meer weet! Succes hoor! Marit
wij zijn zelfs met weinig zaadcellen (ongeveer 4,5 miljoen) en met de rest goede uitslagen naar huis gestuurd voor 6 maanden want het was niet onmogelijk. Onze vervolg stap was IUI.
Inderdaad...wat Natas zegt: Of je wordt nog even naar huis gestuurd of ze zullen met IUI gaan starten (waarschijnlijk). Veel succes meid! Elmo
Hallo dames, dank voor jullie reacties. Zoals in de hele mmm, geduld geduld geduld dus. Ben benieuwd. @ marit123: wat spannend voor jou. Heel veel succes bij het gesprek!
Hallo Hster toen ik voor me eerste kindje bezig was waren ook alle ondezoeken goed nu 6 jaar geleden en wij zouden dan voor ivf gaan maar dat was gelukkig niet nodig want was zwanger succes met zwanger worden
Hoi Hester, Spannend zeg, alleen nog de hsg! Wel fijn dat alles er dan op zit he, tenminste, dat vond ik wel. De hsg was bij ons ook het laatste onderzoek. Tijdens het evaluatie gesprek daarna werd ons verteld dat we het komende jaar 45% kans hebben om via de natuurlijke weg zwanger te raken, en dat is meer dan als hun zouden behandelen. Dus wij werden voor een jaar naar huis gestuurd. Inmiddels zijn we alweer een aantal maanden verder, we mogen in juni 2008 terug komen. Uiteraard hopen we heel hard dat dat niet nodig is! Maar ik vond het wel moeilijk hoor, eerst zo vaak ziekenhuis in en uit, en dan weer voor een jaar naar huis gestuurd worden. Nouja we blijven hopen dat het ons zelf gaat lukken! Heel veel succes!