Echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mirre, 31 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hallo,

Na lange tijd zijn we zwanger en super gelukkig.
    Nu vraag ik me de volgende dingen af:

De eerste dag van m'n laatste menstruatie was 31 augustus.
    Ik heb er een hele aparte cyclus opzitten waarbij op dag 49 een echo bij de gyn dit ivm het uitblijven van m'n menstruatie (bloed geprikt op hcg was minder dan 1...toen)
    Op dag 57 had ik een duidelijk positieve zw.test. :D

Nu belde ik de gyn op om mededeling te doen van het fantastische nieuws , maar de assistente zei dat ze uitgaan van m'n eerste dag/laatste menstruatie!? :(
    Zelf denk ik dat op dag 46 van cyclus de eisprong/conceptie heeft plaatsgevonden omdat ik toen behoorlijke steken in m'n lichaam heb gevoeld en "dacht" een positieve ovu-test in handen te hebben.

Nu staat de 1e echo gepland op maandag 13 november.
    Volgens mijn berekening zou ik dan 6 weken en 1 dag zwanger zijn (en uitgerekende datum 7/7/08), maar de assistente gaf door de tel. aan dat hun uitgaan van langer.
    Blijven ze daar dan vanuitgaan? Of alleen nu nog tot de echo de daadwerkelijke datum aangeeft?
    Wat mag ik verwachten met een echo bij 6 weken, is er dan al een hartslag te zien op de echo?

Misschien dat jullie me opheldering kunnen geven
    Alvast bedankt.

Liefs Mirre

2. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik wil niet ongeduldig zijn, maar heb nog geen antwoord gekregen op m'n vraag.
    Begrijp best dat jullie dit erbij doen...en ben geduldig, maar zie wel dat er veel vragen na mij wel beantwoord zijn
    Me vergeten misschien? ;)

Mirre

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi mirre,

Je komt absoluut aan de buurt!, een tip voor de volgende keer. Wij kijken naar de nullen die er staan en als je de vraag opnieuw naar boven zet dan komt er een 1 te staan waardoor je overgeslagen kunt worden.

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, Ja we gaan altijd eerst uit van de eerste dag van je laatste menstruatie. Als blijkt met de echo dat deze datum afwijkt dan word de datum aangepast. Dus de echo gaat je vetellen of je gelijk hebt en je eisprong op de 46e dag was!

Groetjes imke

Deel Deze Pagina