Een paar vraagjes ..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bizzy, 21 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hoi Verloskundigen,

Daar was ik weer eens, met nu een aantal vraagjes.

De 1ste is soms als ik opstaat van de stoel of bank krijg ik vervelende steken in mijn anus en trekt door naar mijn onderbuik. Dit is erg pijnlijk en lopen of weer proberen te zitten is echt verschrikkelijk meestal trek het wel binnen een half uurtje weg maar is toch wel erg vervelend wat kan dit eventueel wezen?

2de.. Ik heb vaak met lopen of als ik in de avond lekker op de bank gaat liggen veel vaker harde buiken , daarna kan je de klok erop gelijk zetten dat de kleine gaat schoppen. Ik werk momenteel niet meer dus ben ook niet erg druk overdag heeft dit misschien met een groeispurt te maken?

Mijn laatse vraag ..

Ik verlies heel veel afscheiding de ene keer melk achtig en dan net water. Dit had ik al een tijdje maar is nu veel meer geworden kan niet zonder inlegkruisjes lopen heel erg vies en daarbij heb ik als ik hoest, niest of lach een soort van kramp in me onderbuik best pijnlijk ook dit kan ik als leek niet echt plaatsen...

Alvast bedankt weer voor de antwoorden en sorry voor de vele vragen!

Groetjes Bizzy

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Bizzy,

na het opstaan kan je baarmoeder hard worden en dat geeft een naar gevoel in je onderbuik. Geeft niet en kan geen kwaad. Als je het heel vervelend vindt kun je je buik ondersteunen bij opstaan en niet te lang achter elkaar in dezelfde houding zitten.

Als de baby beweegt kan je baarmoeder daar inderdaad op reageren door hard te worden. Geen probleem. Door een groeispurt kun je dit erger hebben dan anders.

Veel vaginaal vocht hoort erbij in de zwangerschap. Zolang het niet stinkt en jeukt is er niks aan de hand. Als dit wel zo is even langs de huisarts.
    Bij hoesten en niezen heb je een verhoogde druk in je buik en daar kan je baarmoeder ook op reageren met kramp, ook geen probleem, normaal verschijnsel.

Mirjam

Deel Deze Pagina