Vraag over uitstrijkje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Ik wist niet zo goed waar deze vraag thuis hoort, dus plaats hem maar hier.
    Ik was zonet even mijn zwangerschapskaart aan het bekijken en zie ineens staan:

Papsmear: 2005 uitslag = PAP 1.

Hieruit concludeer ik dus dat ik een uitstrijkje heb gehad en er naar (mogelijke..) baarmoederhalskanker is gekeken?
    Prima, helemaal ok maar ik heb hier nog nooit iets over gehoord, wist helemaal niet dat ik hier ooit op gecontroleerd ben.
    Nu weet ik wel dat ik in 2004/2005 een SOA test heb laten doen, hebben ze toen dan hier ook naar gekeken?

2. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Hoi,
    Ik weet niet wat ze tijdens een Soa-test doen, maar heb wel eens een uitstrijkje gehad. Dan schrapen ze met een langwerpig staafje een paar cellen uit je baarmoedermond (of was het nou hals?).
    In Nederland wordt het gedaan bij vrouwen vanaf 30 jaar, 1 keer in de 5 jaar.

3. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hi,

Ik was laatst ook in het ziekenhuis en terwijl ik op de dokter wachtte, keek ik in mijn dossier. Ik zag bij mij ook smear Pap 1 staan. Ik schrok ervan. Had wel ooit gelezen over pap enzo, maar wist niet of het nou goed was of niet.
    Bij mij hebben ze in 1,5 jaar tijd 2 keer een uitstrijkje gedaan en kreeg al 2 keer dat het negatief was, dus goed.

Ik weet niet wanneer ze dat bij jou gedaan hebben, maar hoogstwaarschijnlijk betekent pap 1 dat je geen baarmoederhalskanker hebt.

Groetjes

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

PAP 1 is helemaal goed ! Geen zorgen maken dus.
    Er is dus idd naar baarmoederhalskanker gekeken.

5. Niet meer actief

Thanks voor de antwoorden, toch wel even een geruststelling!

Deel Deze Pagina