Hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door L83, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Hallo allemaal,

Onze kleine mannetje is pas 17 dagen en zie het nu al even niet meer zitten, ik ben zo moe, vannacht opnieuw hooguit 3 uur geslapen, weet niet hoe lang ik het zo vol hou :( .
    Hij heeft erg last van buikkrampjes en niets lijkt te helpen (warmte, masseren, op pink zuigen, rondlopen, druppels cinababy etc).
    Ben vaak zo'n 45/ 60 min. bezig met een voeding, eerst de ene borst, tussendoor verschonen, andere borst etc. dan ligt hij even rustig en dan beginnen de krampjes die soms ook wel een uur aanhouden, je voelt je dan zo machteloos en het is zo zielig om je kleintje zo te zien :( .
    Maar goed als de krampjes dan weer over zijn en we leggen hem in zijn bedje zijn we vaak 2 uur verder soms slaapt hij dan een uurtje voor de volgende voeding, maar soms ook maar 5/ 10 voordat hij weer druk op zijn vuistjes begint te sabelen en weer honger heeft.
    Ik probeer overdag ook wel wat bij te slapen maar lukt niet altijd goed.
    Wie herkent dit, heeft er tips of misschien een steuntje in de rug, heb het hard nodig.
    Alvast dank je wel voor je reactie

2. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Hoi hoi

Ik herken het wel hoor. Vince is nu 7 weken oud en het gaat al een stuk beter. In het begin had hij maar 2 uur tussen de voedingen....nou ik kwam ook nergens aan toe.
    Voor de krampjes heb ik infacol gehaald (bij DA) Cinababy hielp niet. Ik heb het idee dat infacol wel helpt. Het is misschien het proberen waard (8 euro)

In overleg met de lactatiekundige heb ik hem al voor de 4 week een speentje gegeven...hij dronk goed uit mijn borst en aan 1 kant had ik een tepelhoedje, dus was hij al wat gewend aan silicone...
    Dat scheelde ons enorm met de pink bezig zijn!

Hopelijk heb je er wat aan.
    Veel sterkte en slaap toegewenst. Onthoudt maar dat het vrij snel beter wordt!

3. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    oh ja en de voedingen gaan ook vrij snel sneller.....Vince doet 1 borst nu meestal in een recordtempo van 5 tot 7 minuten. Ben vaak binnen 20 minuten klaar met alles! Terwijl hij in het begin toch ook zeker de tijd nam die jij aangeeft ;) er is hoop :D

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ook hier heel veel last gehad... ik moet nu nog sommige dingen niet eten anders is het foute boel ;) hem op zijn buik ove rje arm leggen wil ook wel helpen... ik deed zelf tygo vaak op zijn buik leggen met krampjes dan viel hij toch wel eens in slaap...

5. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Heel herkenbaar hoor. De eerste 6 weken vond ik het ook erg zwaar allemaal en had ons mannetje ook vaak krampjes. Paar uur slapen en dan de volgende voeding. Ik was al met al vaak een uur bezig met 1 voeding en kon daarna weer 3 uur slapen. Ik hield het wel vol omdat ik zo graag de 6 maanden vol wilde maken ivm allergie van mijn kant. Na die 6 weken ging het allemaal steeds beter en bij 12 weken sliep hij door en zat het ritme erin. Hij is inmiddels 6 maanden en ik ben nu begonnen met afbouwen. Probeer door te zetten want er komen betere tijden aan maar al het begin is zwaar en moeilijk. Succes ermee en ik hoop voor je dat het allemaal gaat lukken!

6. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Dank je wel voor jullie antwoorden, geeft me weer wat steun en moed :) ik wil het ook zeker lang vol houden de borstvoeding (als het kan in ieder geval 6 maanden), en heb er ook wel vertrouwen in dat het beter word, hij is nu ook nog maar erg klein natuurlijk.
    Ben al blij dat het is gelukt, onze ventje had een slechte start na de geboorte en moest meteen in de couveuse vanwege te lage hartslag, lage bloedsuiker etc, kreeg sondevoeding en heb hem dus niet meteen kunnen aanleggen na de geboorte, pas na 2 dagen heeft hij voor het eerst bij mij gedronken en toen lukte het ook alleen maar met tepelhoedje.

Dat van dat speentje is misschien ook een idee, ik gebruik bij beide borsten een tepelhoedje, ik probeer wel steeds zonder maar dan drinkt hij niet (hapt wel aan maar laat weer los). De smaak van siliconen is hij dus wel gewend en lijkt hem ook beter te smaken dan mij haha :D

Infacol heb ik nog niet eerder van gehoord, maar is idd zeker het proberen waard, zijn dit ook druppeltje en moet je die dan voor of na de voeding geven of op het moment dat hij kramp heeft?

Wat betreft voeding kan ik niet echt ontdekken dat hij last heeft van wat ik eet, hij heeft na bijna elke voeding kramp, gister een keer geen warm eten gegeten om te kijken of dat verschil maakte maar dat was ook niet het geval.

Maar goed, nu ligt mijn mannetje even heerlijk te slapen dus ik ga er maar even naast liggen, dank je wel in ieder geval voor jullie reacties

7. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Infacol geef je voor iedere voeding! Is een flesje met een pipetje!
    Wij hebben eerst cinababy geprobeerd maar deed helemaal niets! Nu dus infacol en het lijkt te helpen!
    Selena krijgt ook veel lucht binnen door dat stomme tepelhoedje haha en heeft ook erg veel last van krampjes! Nu huilt zo nog wel even maar niet zo lang als eerst gelukkig:D

8. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    even off topic: maar iemand tips om het tepelhoedje af te leren.

@ Rowenavb: fijn dat het helpt, het is zo zielig als je kleintje kramp heeft en je er eigenijk niks aan kan, ik heb mijn man al op pad gestuurd.

Deel Deze Pagina