Hallo,, Momenteel heb ik een dochter van 1 jaar. Ze was altijd een lange baby. Bij de geboorte 54 cm en 3980 gram. Nu ben ik wederom zwanger. Volgens de berekening 9,5 week. Nu was ik bij de verloskundige voor een echo. Dit moest snel snel snel want er was een bevalling tussendoor gekomen. Bij de echo bleek, na 2 maal meten dat het kindje 1,8 cm was, en dus schijnbaar maar 8 weken oud was. Omdat het snel snel snel ging heb ik er niet goed over na kunnen denken en zit ik nu met een vraag. Kan het zo zijn dat dit fout is, en ik wel 9,5 wk ben. Of kan het zo zijn dat het gewoon een klein kindje is ??? De verloskundige had het erover dat het kon zijn dat mn cyclus langer was. Maar ik was met de pil gestopt, ongesteld naar 34 dagen (normaal altijd 28 dgn). Vervolgens niet meer ongesteld en dus zwanger. Na de gebruikelijke 28 dgn heb ik dus positief gestest. Ik begrijp het niet goed dat het kindje dus jonger zou kunnen zijn vanwege een langere cyclus. Mn vruchtbare periode is toch het zelfde gebleven, dus zoveel dagen na mn laatste eerste dag van mn menstruatie ??? Ook de berekening is toch vanaf de laatste dag van mn menstruatie ?? Kan iemand mij duidelijkheid geven ??
Hallo, Doordat we niks weten over jou cyclus omdat je net met de pil gestopt bent, weten we ook niet precies wanneer je zwanger bent geraakt, we weten niet precies wanneer de bevruchting heeft plaats gevonden. Daarom word er een echo gemaakt. Het kan door het te snel willen meten zijn, dat ze niet goed gemeten hebben. Het kan ook zijn dat je toch minder ver zwanger bent dan gedacht. Dit kan door de cyclus veroorzaakt worden maar ook dat de bevruchting later heeft plaats gevonden en ook gaat de delingen niet bij iedereen even snel. De echo tussen 10-12 weken bepaald uiteindelijk hoe ver jullie zwanger zijn. Groetjes Ineke