Branderig gevoel, opgezet, en witte spikkels

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door flixbilly, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Beetje een genante vraag, maar we kunnen hier alles vragen. :)

Ik ben zwanger van de tweede, en heb al regelmatig voorweeën gehad die niet door willen zetten.

Nu wilde ik en mijn man gister gemeenschap hebben. Maar mijn man geeft aan dat het anders aan voelt. We hebben wel gemeenschap gehad, maar het voelt anders dan anders. Ik weet dat alles opgezwollen is door de zwangerschap, maar als ik zelf met mijn vingers in mijn vagina gaat voel ik ook direct iets diks, zachts. Ook met afvegen voel ik het regelmatig. En het brand ook heel erg. Ook tijdens de gemeenschap brande het heel erg.
    Als ik vervolgens mijn vingers eruit haal zitten er witte spikkels op. Lijkt een beetje op huidsmeer, maar mijn vliezen zijn volgens mij nog niet gebroken.

Mijn kindje is vanaf 35 weken ingedaald en ligt helemaal vast in mijn bekken. Vanaf vandaag heb ik het gevoel of er steeds meer druk op komt in mijn onderbuik.

Ons eertse kindje is geboren met 38 weken en 6 dagen braken de vliezen en bij 39 weken geboren.

Wat moet ik nou doen?

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

tja lastig , ik heb het opgezwollen gevoel ook en voel het ook met men vinger en ook die witte spikkels heb ik !! het branderig gevoel heb ik niet maar het voelt ook niet heel prettig , ook de druk op onderbuik herken ik . Heb geen idee wat het is en wat te doen

ik heb wel 2 cm ontsluiting , verweekte en verkorte bmm , en al dagen last van (voor)weeen

3. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Ik weet niet of ik ontsluiting heb. Dat heeft de verloskundige nooit gevoeld. Zou het dan bij de zwangerschap horen?

4. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

het kan , ik moet morgen naar de gyn en ga het daar eens vragen ;) , kan ook irritatie zijn denk ik door het voorwerk , en de witte spikkels tja geen idee , afscheiding ?

5. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    weet je zeker dat je geen schimmel infectie heb , ik ben daar heel gevoelig voor en heb dan ook witte spikkels , en voelt als soort huidsmeer misschien komt het branderige gevoel dan ook weg door een verandering in zuurgraad? ik hoop dat je hier iets mee kunt.

6. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Het is inderdaad behoorlijk geirriteerd. Ik zit echt te twijfelen of ik de verloskundige zou bellen of niet. Het branderige gevoel had ik gister alleen tijdens de gemeenschap, normaal voel ik het niet.

De witte spikels kunnen inderdaad ook afscheiding zijn, maar het lijkt toch ook wel op huidsmeer. Ik heb al op mijn hand geblazen maar verlies dan geen vocht.

7. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Dat hebben ze nog niet getest. Het branderige gevoel heb ik alleen bij de gemeeschap. Mijn man heeft er verder geen last van.

8. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    ik zou even de ha bellen , mocht het namelijk wel een schimmel infectie zijn kunnen ze daar nu nog wat aandoen , dan kun je een eitje naar binnen brengen dat noemen daktarin ofzo :p het is heel goor en alles komt er uit maar na zoon 3 dagen moet het allemaal over zijn

9. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Bedankt. Ik kan morgenochtend pas weer contact opnemen met de huisarts, want dan heeft deze weer spreekuur. Beter voor de pinksterdagen, en voor de bevalling geregeld hebben.

Groetjes,
    Sabrina

10. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Vanmorgen de assistent gesproken van de huisarts. Ik legde mijn klachten voor en gaf aan bijna 39 weken zwanger te zijn. Ik heb een kuur gekregen voor gyno daktarin 3 van die eitjes die ik elke avond zo diep mogelijk moet inbrengen.

Er is niet gekeken of er een schimmelinfectie zit. En ik hoefde ook niet bij de huisarts langs. De assistent heeft gezegt dat ik bij de apotheek drie eitjes op kon halen.
    Nu heb ik ze opgehaald, maar ik twijfel heel erg of ik deze mag gebruiken. Straks is het geen schimmelinfectie? En kunnen deze eitjes kwaad als je al ontsluiting heb?

Groeten,
    Sabrina

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik denk niet dat ze je die zouden geven als het niet zou kunnen. Ik denk dat met het oog op spruw (!) bij een pasgeborene, een schimmel erger is dan zo'n kuurtje. Aangezien je in principe elke dag kan bevallen, denk ik dat ze liever hebben dat je meteen een evt. schimmel bestrijden dan dat ze een kweek onderzoek afwachten. Een schimmel is ook wel te herkennen bij onderzoek (inwendig), wel raar dat ze niet gekeken hebben. Je kan ook de apotheker bellen. Beiden weten als het goed is hoe lang je zwanger bent en of die daktarin eitjes daarbij kunnen.

Wat je beschrijft klinkt wel verdacht veel als een schimmel. Ik heb ooit een heel hardnekkige gehad, was ongeveer zoals je beschrijft.

12. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Ik heb ook de verloskundige gebeled. En die gaf ook aan dat het niet kwaad kan.
    Inderdaad vind ik het heel vreemd dat ze geen onderzoek hebben gedaan, vandaar mijn twijfel.
    Ik zal vanavond direct beginnen met de gyno daktarin.
    Het is erg vervelend en ik heb het nooit eerder gehad, maar de verloskundige gaf aan dat veel zwangere dames er last van hebben.

Deel Deze Pagina