Mijn dochter is bijna 2 maanden oud. Ze krijgt volledige BV op verzoek. Toen ze geboren werd woog ze 3700 gram en was afgevallen tot 3410. Na 1 maand (30-08-2012) woog ze 4525 gram, erg goed gegroeid dus. Vandaag (25-09-2012) is ze weer gewogen en toen woog ze 4925 gram. In een kleine vier weken is ze dus 400 gram aangekomen. Dit lijkt me niet veel... Ze was daarnaast wel 4 cm in de lengte gegroeid. . Ze krijgt nog steeds voeding op verzoek, poep en plast veel en is verder tevreden. Maak ik me dus zorgen om niks of is het wel iets om in de gaten te houden? Op het consultatiebureau zeiden ze er niets over en ik stond er niet bij stil om er naar te vragen... Alvast bedankt voor jullie reactie!
hoi vul haar gegevens eens in op een Bv groeicurve, te vinden op Groeicurves | Groeicurves voor iedereen. Dan krijg je een goed beeld van haar groei. het gaat inderdaad om het totaalplaatje, ze komt mooi aan in gewicht, poet en plast goed en is tevreden. De gemiddelde groei per week is volgende de WHO cijfers wel iets meer dan 100 gram. Als je twijfelt overleg dan nog eens op het cons. bureau. Mirjam
Bedankt voor de reactie. Ik maak al gebruik van de groeicurves voor BV. Wat daar opvalt is dat ze qua lengte boven de lijn uitstijgt (stijler omhoog) en qua gewicht (stijler omlaag) gaat ze er onderdoor. Vandaar dat ik met mijn vraag hier kwam. Ik ga haar morgen nog eens wegen bij consultatiebureau om te bekijken hoeveel het deze week was.. ben benieuwd.
hoi goed om nog eens te wegen en een plan op te stellen. Als je haar aanlegt zou je borstcompressie kunnen gebruiken. Hoe vaak voedt je haar, hoeveel plast en poept ze, meldt ze zichzelf voor de voedingen, is ze tevreden? Mirjam