Inmiddels ben ik 25 en ben ik 10 maanden gestopt met de pil.... Ik ben nog maar 1 keer ongesteld geweest (begin oktober) Heel irritant dus, want nu is de kans op een eisprong en zwangerschap natuurlijk erg klein. Volgens de huisarts is dit normaal en kan het een half jaar tot een jaar duren voordat de cyclus weer normaal is. Maar eigenlijk ben ik wel benieuwd of meerdere van jullie dit hebben (gehad). Want inmiddels wordt ik er wel steeds een beetje meer gestrest over Heeft iemand tips om weer een normale cyclus te krijgen? Ik heb al reflexzonemassage geprobeerd, en werd een week na de 3e behandeling ongesteld (toeval??) Dank
Toen ik mijn mirenaspiraal er uit heb laten halen ben ik ook een tijd onregelmatig ongesteld geweest, ik weet niet precies hoe onregelmatig dit was want toen hield ik dit eigenlijk niet echt in de gaten en was ik er niet mee bezig maar dat het onregelmatig was hierna dat weet ik wel. Lijkt me heel frustrerend als je zolang moet wachten tot je ongi uberhaubt op gang komt!! Je weet natuurlijk totaal niet wat je cyclus nu is, dat is echt het nadeel van de pil en andere conceptie...het kan gewoon een tijd duren voordat alles weer opgang komt als je ermee stopt...je lichaam moet het weer gaan overnemen/zelf gaan doen Wel toevallig idd dat die massage heeft geholpen weet niet of dat echt toeval is of dat het gewoon echt effect heeft gehad, ik zou het miss nog een keer proberen. Verder heb ik goede dingen gelezen over monnikspeper, dit kun je kopen bij de Tuinen en misschien ook in andere winkels maar dit weet ik niet zeker. Dit kruid schijnt je cyclus regelmatiger te kunnen krijgen, heb iig wel gelezen dat een heel aantal vrouwen hier baat bij hebben gehad dus miss ook iets om te proberen? Ik hoop dat je cyclus snel weer opgang komt!!
Moeilijk te zeggen, het kan komen door het ontpillen, maar het kan ook iets anders zijn. Jullie zijn nu 10 maanden bezig, en je bent maar 1x ongesteld geworden? Ik zou een afspraak met je huisarts maken, en vragen om een doorverwijzing naar een gynaecoloog.. Wil niet zeggen dat er iets mis is hoor, maar dan weet je iig waar je aan toe bent.. Succes meid!
Dat het lang kan duren dat is een feit, maar tien maanden is idd wel lang. Het is wel een goed id om even langs de huisarts te gaan en te vertellen dat je dit nu wel erg lang vind duren (wat logisch is!). Ik weet niet wie bepaalde dingen kan voorschrijven, maar er is medicatie die je menstruatie een handje helpt om weer opgang te komen tenminste dat heb ik hier wel eens gelezen. En er hoeft idd helemaal niks mis te zijn, miss is er gewoon een helpend handje nodig om het eerste duwtje in de rug te geven en is er daarna niks aan de hand.
Ja inderdaad. Je kant best ontpillen, maar in 10 maanden 1 keer ongesteld worden dat lijkt me toch niet alleen van het stoppen met de pil komen.
Toen ik stopte met de pil duurde het 4 maanden voordat ik mijn eerste menstruatie had. Daarna duurde het weer 3 maanden en toen kreeg ik een redelijk regelmatige, maar wel erg lange cyclus. Tussen de 40-45 dagen. Uiteindelijk heeft het 16 maanden geduurd, maar het is gelukt om op de natuurlijke manier zwanger te worden.
hoi meid 10 maanden is wel erg lang, ik zou even een afspraak maken bij de ha dan krijg je vast een doorverwijzing naar de gyn. ik was na het stoppen van de pil bijna 5 maanden niet ongi geweest.. toen ben ik ook bij gyn geweest en alles nagekeken en niks aan de hand.. is vast bij jou hetzelfde maar het kan geen kwaad als alles even nagekeken wordt natuurlijk! succes!!
Klopt, ben 1x ongesteld geweest in die 10 maanden tijd. Wel beetje weinig! Ik denk dat ik nog even afwacht tot begin feb voordat ik de ha bel )want het rommelt wel een beetje in mijn buik dus wie weet, fingers crossed!) Die provera is wel een goede tip, heb er net al wat dingen over opgezocht. Kan daar altijd eens met de ha over in gesprek, lijkt me. bedankt voor het medenken