zwart voor de ogen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Meliskaatje, 22 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliskaatje

Meliskaatje Actief lid

14 sep 2014
    176
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hello ladies,
    Toch even een topic openen. Ik ben nu 13 weken zwanger en heb nu 2x gehad dat ik gewoon bezig was met iets (brood smeren, haar föhnen) en plots heel licht in mijn hoofd werd en zwarte vlekken zag. Ik ben gelijk gaan zitten met de deur open voor extra zuurstof. Na 10 min ging het wel weer. Mijn bloedonderzoek was goed, geen lage of hoge bloeddruk, geen hoofdpijn en alleen tijdens de duizeligheid wat misselijk! Hebben meer van jullie hier wel eens last van? Iemand tips?
    Dankjullie!

2. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Ik heb er ook regelmatig last van, ook af en toe als ik niet zwanger ben maar nu wel wat vaker. Kan ook minder goed tegen drukte. Nu ben ik wel bekend met een lage bloeddruk, dus ik denk dat dat in mijn geval wel een rol speelt.

3. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik heb het helaas heel mijn leven al regelmatig. Ook vanwege een lage bloeddruk zoals bij Poesta.
    Wat bij mij heel erg helpt is in de badkamer sowieso de deur open houden. Als het te warm wordt dan krijg ik er sneller last van.
    Daarnaast als je duizelig wordt of zwart voor je ogen ziet dan gelijk iets met veel suiker eten. Dus hou altijd dextro of winegums ofzo bij de hand;)
    Verder kan je er volgens mij niet zo veel aan doen en hoort het ook een beetje bij zwangerschap omdat je bloedsomloop dan veranderd.
    Succes ermee en als je het niet vertrouwt, dan even je vk bellen!

4. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ik had dat ook heel erg tijdens de zwangerschap. Vooral als ik onder de douche stond. Moest steeds voorover buigen zo zwart werd het.

Het komt door een lage bloeddruk. Die hoeft niet constant laag te zijn dus tijdens de controles kan hij gerust weer normaal zijn.

Dokter zei tegen mij wat extra zout eten.

5. Meliskaatje

Meliskaatje Actief lid

14 sep 2014
    176
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel! Suiker idd, daar had ik zo snel niet aangedacht! Top!

6. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier helaas normaal ook altijd al last van.
    Vaak als ik gewoon aan het werk ben ofzo dan zie ik opeens vlekken, lijken niet van die olievlekken.
    Ook ik ben bekend met een lage bloeddruk.

Nu tijdens mijn zwangerschap (nog heel pril!) heb ik het al vaker dan voorheen.. Vaak dizzy en idd ook vlekken.

7. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Het zal je helpen iets rustiger van houding te veranderen en hou idd in de gaten dat je regelmatig wat (kleins) eet. Je uithoudingsvermogen kan best veranderen, dat is even ontdekken. Komt goed! Heel normaal dat je beetje last krijgt van orthostatische hypotensie (ineens zakkende bloeddruk tijdens verandering van houding/lang staan etc).

Deel Deze Pagina