Ik vroeg mij af wat jullie leggen in de tas en vooral hoe doen jullie het dan mer eerste babykleeetjes: waar bewaren jullie die- los in tas, plastic tasje of anders? Nemen jullie 2 maten mee en geven jullie ergens aan welke wat? Ik ben begin april uitgerekend dus wel vrij warm en ben van plan dit in te leggen: - 2 euro voor de evnt rolstoel - muntjes voor parkeren - eten en drinken - schone kleren voor mij bij verlaten zh - 2-3 onderbroeken en sokken - 2 tshirts en extra slaapkleren - tandenborstel en andere dinguen - babykleertjes: welke het beste kiezen??? maat 50 - rompetje lange mouwen + boxpakje + sokjes ( of die niet nodig dan bij boxpakje?)+ mutsje Maat 50 - rompetje korte mouwen + broekje + sokjes mutsje + truitje We hebben ook erovereen voor buiten en maxicosi puckababy gogo lekker warm... Stel ik was allees maar hoe bewaar ik het in de tas- in afgesloten boterhamzakjes of zo?? Mis ik nog iets voor in de tas??
ik deed de babykleertjes los in de tas zodat er lucht aan kwam, ik deed er een handdoekje overeen ik zou nog 1 maatje 56 meenemen en eventueel een jasje het kan dan nog koud zijn
Neem ook een setje schone kleren, tandenborstel en deo voor je partner mee. Na een zware nacht is het voor hem ook fijn om zich op te kunnen frissen. Verder fototoestel, videocamera, mobieke telefoon en de laders. En telefoonnummer van kraamzorg. Je geboorteplan, portemonnee, verzekeringspas.
Ik heb ook nog op mijn lijstje staan: Telefoonnummer van de drukker (voor de kaartjes) Paspoorten en trouwboekje (aangifte) Lijstje met wie we gaan bellen Briefje met "excuses ik sta verkeerd geparkeerd, maar mijn vrouw is aan het bevallen" (je weet tenslotte maar nooit) Maar goed, de verwachting is dat wij niet direct naar huis mogen, na de bevalling. Dus ik weet niet, of je dit anders ook allemaal gaat meenemen.
Poeh, mijn lijstje is veel langer hihi! Ik heb ook nog staan: Badslippers, pantoffels, badjas, dikke sokken, druivensuiker, koekjes en drinken voor je partner mocht je 's nachts bevallen en eventueel kraambezoekboek. Ik heb de kleertjes van de kleine gewoon in de tas gestopt, kan nou eenmaal niet alles seriel houden en volgens mij is dat ook niet echt nodig...
Ik had voor na de geboorte van mijn dochter praktisch mijn hele drogisterij meegenomen. Maar toen ik na de bevalling daar onder de douche stond had ik echt geen zin in shampoo, douchegel etc. Toch ga ik het dit keer allemaal weer meenemen. MP3 kun je ook meenemen, als je daar behoefte aan hebt.
Poeh, mijn lijstje is veel langer hihi! Ik heb ook nog staan: Badslippers, pantoffels, lippenbalsem, plastic tasje voor vuile kleding, voedingskussen, badjas, dikke sokken, druivensuiker, koekjes en drinken voor je partner mocht je 's nachts bevallen en eventueel kraambezoekboek. Ik heb de kleertjes van de kleine gewoon in de tas gestopt, kan nou eenmaal niet alles seriel houden en volgens mij is dat ook niet echt nodig...
Ik heb ook zo'n lang lijstje... Ik neem liever iets te veel mee dan te weinig. Al ben ik een beetje bezig met inpakken nu en het lijkt erop dat ik bijna zo'n grote reiskoffer mee moet nemen alsof ik een week naar Griekenland ga... Ik maak voor de spullen van de baby wel een apart tasje (de luiertas) denk ik.
Ik had voor baby een aparte tas. Volgende keer neem ik meer spullen mee, want bij de eerste moesten we 5 dagen blijven. Mn vriend was ook erg blij met deo, tandenborstel, onderbroer, shirt voor hem, want de bevalling duurde 25 uur. En ik neem de volgende keer dus meer babykleren en klerenvoor mezelf mee. Zodat mn vriend niet meteen de eerste dag thuis van alles moet halen als we moeten blijven. Dat kan eventueel in een extra tas die we in de auto laten. Ik was shampoo en zo helemaal vergeten, ook wel handig. En telefoonlader, nagelvijl/knipper, papier en pen,
De 1e keer had ik te weinig mee; kreeg een keizersnee en mn man en moeder moesten nog kleding voor mij en dochter meenemen. 2e Keer had ik voor mij en baby voor 3 dagen kleding mee en was ik 8 uur later lekker thuis. Schone kleding voor mezelf; shirt en joggingbroek. Onderbroeken, hemd. Badslippers, shampoo, deo, haarborstel Schoon shirt en deo voor mn man (1e bevalling was een lange rit, 2e keer was in 5 uur gedaan ) 3 setjes kleertjes voor mn baby, en krab handschoentjes, scherpe nageltjes na de geboorte, heel zn gezichtje onder de rode krassen. Kleertjes had ik in een klein rugzakje gedaan van Nijntje en dan in mn tas erbij. Maatje 50 was hier groot/klein genoeg bij beide kindjes. Sluitband voor mn buik, vond dit na mn keizersnee erg fijn, bij 2e bevaling niet gebruikt ( Was ook 35 graden toen... ) Weet je, er is eigenlijk weinig onmisbaar... De 1e keer moest mn man ruim op tijd de auto gaan halen, die sneeuwvrij maken en naar huis om het padje sneeuwvrij te scheppen. De 2e keer moest hij de auto halen, airco aan en de hitte eruit, boven de rolluiken gaan sluiten omdat 't te warm werd boven Ben beide keren lopend naar verloskamer gegaan en in rolstoel naar auto. Ohja, de 2e keer waren mn vliezen volop gebroken thuis. Ik heb de rit naar het ziekenhuis gedaan met een nachtpamper van mn dochter in mn onderbroek, zittend op een vuilniszak, en bij het uitstappen direct die pamper weer verwisselen, het bleef stromen! Had toen echt de pakken verband en luiers in mn hand om te verschonen, midden in de nacht op parkeerplaats mn broek laten zakken om te verdrogen omdat 't langs mn benen stroomde...
Ik had koekrepen (snelle jelle), maar ook wat blikjes fris, verder weet ik niet meer. Gewoon wat lekkere dingen inpakken.
Ik had pakjes shrek drink, liga's, koekrepen en smoeltjes bij me. Ik wilde alleen helemaal niets en manlief kreeg in die 6 uur 2 maaltijden aangeboden . Echter als het de hele nacht had geduurd denk ik dat manlief me erg dankbaar was geweest .
Ok bedankt!! Ga even uitbreiden mijn lijstje dan In principe in bronovo geven zij 4 keer eten voor je en voor man maar niet snachts natuurlijk ik neem zoiezo mee wat koekjes en drinken mee. Lezen muziek etc zit op ipad en iphone Kleren voor mijzelf neem ik dan genoeg en sethe voor mijn man Kleren baby in aparte tastje dan gewoon Pasdport en trouwboekje hieft niet want daar kan he regestratie niet doen Ik bedenk me wel dat parkeren kost 10 euro per dag dus moet erg verl muntjes meenemen... Ik leg Schampoo etc denk ik niet dat ik die neem wel tandpasta en tandenbortel uiteraad. Als ik ga douche dan gewoom met water denk ik... Krabwantjes is een goede!
Ík had zoveel bij, en uiteindelijk maar zo weinig gebruikt. Wat ik daadwerkelijk gebruikt heb (ik ben ingeleid) -boek/ tijdschrift; duurde wel eventjes voor de eerste weeen op gang kwamen -koekjes -pakjes drinken -oplader telefoon -kleertjes baby, had maatje 50 bij maar hij bleek een stuk groter, dus vestje kon ie al niet aan, de rest gelukkig wel -(los)geld Neem voldoende mee om hubbie evt naar het winkeltje te kunnen sturen. Ik kreeg ontzettende zin in cola bijv. -boekje/ tijdschrift voor hubbie -groot shirt om in te bevallen -douchegel (ik had ook een hele drogist-uitzet bij maar kon niet eens in een rolstoel naar de douche dus ben in bed gewassen en geloof me, je geeft er op dat moment nix om....en ik ben een ijdeltuit ) (Heb mn tanden niet eens gepoetst ahah) -pantoffels -schone pyama voor na de bevalling, ik moest een nachtje blijven -fototoestel -Maxicosi + voetenzak Alles wat de andere dames opgeschreven hebben had ik ook bij maar nix gebruikt. Kleren die ik op de heenweg aan had heb ik voor de terugweg ook aangetrokken. Hubbie kon niet blijven,die moest thuis slapen, anders had ie waarschijnlijk ook zijn spullen nodig gehad Oww de babykleertjes had ik in een apart tasje zitten. Overigens wel gewoon in mijn eigen 'vluchttas'. Alvast heel veel geluk en suc6 Ga vooral genieten!! (Tussen de weeen door)
Onze vroedvrouw heeft aangeraden alle setjes in boterhammenzakjes te bewaren en daar dan een nummer op te plakken/schrijven. Zo kan je aangeven dat voor de eerste dag het zakje met DAG 1 geldt.
Ik zou zeker dextro toevoegen (voor het geval je misselijk wordt of moet overgeven en toch net even snel energie nodig hebt..). Vergeet je geboorteplan niet! Meiden, weten jullie het volgende: als je snachts bevalt in het ziekenhuis, moet je dan ook 2 uur later naar huis, of mag je dan de hele nacht in het ziekenhuis blijven met partner en baby als je geen medische indicatie hebt?