Associatie bij namen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Mmm, 3 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    We dubben nog even verder... Wat vinden jullie van de namen Esmee en Eline (Evi is ook nog steeds in de race, blijkbaar zijn we van de 'e')? En waar ik dan vooral ook benieuwd naar ben: wat is jullie associatie met deze namen? Stoer, lief, kakky? Wat voor een type meisje/vrouw zien jullie bij deze namen voor je? Poppetjes, stevige dames, stoere binken etc.

Gewoon leuk om eens even te peilen ;)...

2. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Esmee en Evi vind ik erg leuke en mooie namen!!!
    Zie bij allebei een lief maar ook stoer meisje voor me. Met van die schattige staartjes die stoer/eigenwijs de wereld inkijkt met ondertussen een lief stemmetje. :)

Eline vind ik een saaie naam, beetje een 'muurbloempje-naam' en een beetje saai.

Maargoed, dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk :p:)

3. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Eline vind ik de leukste naam, een naam die bij een kindje maar ook bij een volwassene past.

Esmee is totaal niet mijn smaak, ik vind het een beetje een saaie naam. Hierdoor zie ik bij deze naam ook een saai type voor me.

Evi vind ik een stoere naam, maar past hij ook bij een volwassen vrouw? Dan vind ik Eva geschikter. Bij de naam Evi zie ik dus een klein, schattig meisje voor me.

4. Minke03

Minke03 Actief lid

16 jan 2011
    152
    0
    0
    Esmee vind ik een lief naampje! Evi vind ik wat stoerder en van
    Eline zou ik Feline maken! Eline vind ik wat oubollig...
    Suc6!!

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Eline vind ik een leuke naam, een net, vlot en rustig meisje.
    Evi vind ik een beetje een zeiknaam, een meisje dat om elk briesje van de wind gaat huilen.
    Esmee vind ik een goedkope kaknaam, oftewel iemand die denkt dat ie kak is, maar eerder ordi is.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Wat Eline betreft sluit ik me aan bij Tord: een leuke naam, een net, vlot en rustig meisje.

Evi vind ik juist een naam voor een stoer en eigenwijs, maar ook lief meisje, met een duidelijke eigen mening. Maar ik weet inderdaad niet of ik die naam ook heel leuk vind voor een volwassene (zou er wel aan kunnen wennen trouwens).

Esmee hoor ik tegenwoordig behoorlijk vaak, maar ik vind het nog steeds niet zo'n leuke naam, kan er niet zo goed aan wennen.

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Alledrie leuke namen.....Esmee, Evi en Eline, deze volgorde zou mijn keuze zijn. Zit in het onderwijs en ken van alledrie erg leuke, vlotte, gezellige meiden.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik vind ze beide leuk.

Eline meer kak dan Evi.

Ik ken een oudere dame die Evi heet. Ik vind dat niet raar.

9. MHMW

MHMW Niet meer actief

Als ik Evi hoor, zie ik een echt meisje voor me. Beetje kak en ontzettend verwend. Tegen het arrogante aan. Sorry, het nichtje van mijn man heet Evi en dat is echt een vervelend meisje, haha.

10. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik vind Esmee de leukste naam. Esmee vind ik ook een lieve naam, voor een lief en klein beetje ondeugend meisje, maar ook mooi voor een volwassen vrouw.

Evi vind ik ook mooi, een vlotte, stoere naam. Maar ik zie bij deze naam ook wel een schattig meisje voor me. Voor een volwassen vrouw kan deze naam ook wel, maar vind ik toch Esmee mooier.

Eline. Ik vind het geen lelijke naam, maar ook niet echt mooi. Ik heb bij deze naam ook niet echt een beeld, want ik ken een Eline die heel lief en zachtaardig is, maar ik ken ook een Eline die heel stoer is en bazig.

11. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Mmmm, lastig.
    Esmee vind ik ook wat ordi om eerlijk te zijn. Misschien omdat het een afkorting van Esmeralda lijkt :(

Evi klinkt super stoer. Ken een hele leuke en mooie volwassen meid, haar naam schrijf je Evie. Da's echt een creatieve carierretijger, dus zeker geen tutje. En de naam past perfect bij haar.

Eline, om eerlijk te zijn; Nee! Oubollig en teveel lettergrepen voor 5 letters.
    Ik heb die naam bij mijn geboorte gekregen maar ben erg blij dat mijn koosnaam, Pien, nu al jaren mijn roepnaam is. Ben niet vaak gepest op school, maar als ze me pestte dan noemde ze me Aliën :( rrrrrrr

12. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

dit is mijn idee ook.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.899
    113
    Goede smaak haha, wij hadden op ons lijstje Esmee, Evi en Elise. Bij ons is het Elise geworden, vind Eline zelf niet zo leuk, beetje ouderwets. Esmee en Evi verder gewoon heel leuk.

14. tulip

tulip Niet meer actief

ik werk op een kdv, dus weet niet of mijn associaties helemaal eerlijk zijn:

- eline, een bekakt arrogant meisje.
    - esmee, gewoon normaal doorsnee
    - evi, vlot meisje met hippe ouders

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

allebei prima namen. Niet hip maar zeker ook niet te oudbollig. Ik heb bij beide een gelijke associatie. Leuke, lieve meiden. Geen poppetjes maar zeker ook geen stoere tantes. Echte vrouwen die weten wat ze willen zonder arrogant of bazig te zijn. Ik vind het ook namen die je serieus kunt nemen wanneer dat nodig is maar niet 'zwaar op de hand' zijn.

Evi vind ik zelf een leuke naam voor een kind maar niet voor een volwassen vrouw.

16. nojumidy

nojumidy Fanatiek lid

8 feb 2011
    1.330
    0
    36
    Vrouw
    Jabeek
    Ik vind esmee zeker het leukts
    evi vind ik ook wel leuk
    eline vind ik niet zo leuk

17. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik vind Eline absoluut het leukste, mooie naam.

Associaties:

Eline: een lief, net en slim meisje

Evi: een leuk, eigenwijs meisje. Lastig, maar grappig.

Esmee: een beetje sportief, geen meisjes-meisje.

Allemaal onzin natuurlijk, maar goed, dat heb je met associaties ;)

18. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Uit het rijtje vind ik Eline het mooiste!
    Sierlijk meisje zie ik dan voor me.

19. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik vind Eline superleuk, ik ken dan ook een hele leuke Eline haha! Door haar vind ik het een naam voor een lief en spontaan meisje dat het met iedereen kan vinden. En ook leuk als ze volwassen is, dan kan het nog steeds. Dat vind ik met Evi iets minder. Esmee vind ik persoonlijk de saaiste, ik zie er dan ook een heel simpel meisje bij, stilletjes en gewoon heel normaal.

Deel Deze Pagina