Hoi dames, Een lekker gênant onderwerp op de vroege morgen. Ik ben bang dat ik voor het eerst in mijn leven hoofdluis heb opgelopen.. Heb zojuist mijn haren boven een papiertje uitgekamt en vond hier gele bolletjes en zwarte puntjes. Als ik de puntjes uitdruk dan laten ze rood achter dus ik vrees het ergste En nu? Ik heb echt nog nooit luizen gehad. Moet ik nu alles wat van stof is wassen? Hoe doe je het met bedden goed moet ik deze nu dagelijks wassen? En mijn haren hoe kan ik die het beste behandelen? Kan ik gewoon gaan werken als ik vandaag mijn haren behandel. Blegh ik voel me zo vies nu..
Kammen kammen kammen. 2 à 3 keer per dag. Je kan een luizenshampoo gebruiken, maar daar kunnen luizen ook resistent tegen raken. Niet te van gebruiken dus. Je kleding en beddengoed op minstens 60 graden wassen of 24 uur in de vriezer leggen. Ook je jas. Iedere dag beddengoed verschonen. Ook de kussens op de bank etc. Je haren in een knot dragen als je gaat werken. Ze springen niet zomaar over dus je zal een ander er echt niet zomaar mee opzadelen.
Ik heb 3 weken geleden ook voor het eerst in m'n leven hoofdluis gehad. Ik heb iedere dag ruim 45min gekamd (natkammethode, zoek maar op via google) en prioderm shampoo gebruikt. Beddengoed etc wassen hoeft/in de vriezer hoeft tegenwoordig niet meer, volgens het RIVM is dit achterhaalt. Ik heb dit dus ook niet gedaan en na 2 weken kammer hoofdluisvrij. Succes ermee, het is onschuldig maar erg irritant.
Idd wat hermiena zegt ik had hrt ook voor het eerst in mn leven bah wat voeldd ik me vies heb olk prioderm shampoo gebruikt en wel drie keer oop een dag gekamt... kreev van een kapper de tip om van die gele gel die goedkope pot savond flink veel in mn haren te doen zo gaan slapen en de volgende ochtend kammen. Als ik dat gddaan had mocht ik naar hem toe om te knippen(had bruiloft en was echt nodig) hij heeft toen gekeken en zag niks meer zitten wel heb ik daarna nog een week elke dag gekamt voor het geval dat
Ik heb net een kam en speciale shampoo bij de apotheek gehaald. Het moet een kwartier intrekken dus ben nu aan het wachten.. ze zei dat na het wassen alles in principe dood is. Ik moet inderdaad twee maal daags goed kammen en de shampoo volgende week herhalen. Alles wassen was inderdaad niet nodig maar ik ga zo toch maar het beddengoed en de jassen wassen. Hoop dat ik er snel vanaf ben het voelt niet fijn.
Je moet echt blijven kammen hoor! Want nu zal het grootste gedeelte dood zijn, maar er hoeft maar 1 eitje nog uit te komen... En na een week nog een keer behandelen!
Ja, je beddengoed wassen, kussenslopen wassen, goed stofzuigen op tapijt. Je krijgt de luizen weg door middel van luizenshampoo en een luizenkam