Dagje uit baby 10 weken, wat aan/in kinderwagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wilma1978, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Hoi allemaal,

We gaan vrijdag met zijn allen naar de Efteling, de grote favoriet van de oudste, dus dat wordt echt wel gezellig, maar nu komt het probleem. Mijn dochtertje nemen we natuurlijk ook mee in de kinderwagen (met bak), maar hoe hou ik haar goed warm.

Ik doe haar liever niet haar dikke winterjas aan, want daarin kan ze zich bijna niet bewegen. Daarom was ik van plan om een romper met lange mouwen, truitje met lange mouwen, spijkerbroekje met maillot aan te doen. Erover heen krijgt ze dan een iets dikker vestje en een mutsje op.

Nu twijfel ik alleen of een fleece deken genoeg is, of dat ik het dekbedje erin kan doen. Ik ben bang dat het dekbedje misschien te warm is, of het vestje te koud, het wordt natuurlijk rond de tien graden. Dus graag jullie ervaringen gevraagd.

Groetjes

Wilma

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het eerste wat je beschrijft, dus al die kleertjes en dan een fleece dekentje lijkt me wel genoeg. Je kunt altijd een extra dekentje meenemen, als je denkt dat het te koud is.

Persoonlijk zou ik trouwens geen spijkerbroekje doen, maar een broekje van soepelere stof. Dan kan ze nog beter met haar beentjes bewegen (is ook warmer dan stil liggen).

Verder nog wat tips voor in de Efteling:

1) Als je van plan bent om haar ook in attracties te nemen (bijvoorbeeld droomvlucht, carnaval festival, fata morgana, de bootjes, etc), neem dan een goed kettingslot mee voor je kinderwagen! Helaas is dat nodig.
    2) Als je haar dus meeneemt en je moet in een open rij staan (Droomvlucht is een stukje buiten, voor Fata M en Carnaval F geldt dat je alles wat buiten is, kunt zien, dus als je 'binnen' bent, is de rij overdekt en niet tochtig) neem dan het fleecedekentje mee om in te wikkelen.
    3) Neem een extra hydrofiele luier en wat wasknijpers mee. Daar kun je de opening van de kinderwagenbak mee dichtmaken. Is wel zo lekker rustig als ze wil slapen. Ik wou dat ik die tip gehad had voor die van mij uit de bak gegroeid was. ;)
    4) Sowieso in het restaurant bij de Python (Volgens mij heet dat Spoorhuis of Station of zo) staat een magnetronnetje, maar ik denk bij de andere ook. Kun je evt. flesvoeding geven. Geef je bv, dan kun je dat ook gewoon in het restaurant doen. Doen ze niet moeilijk over ;)

Veel plezier alvast!

(ben een Efteling-fan en abonnementhouder ;))

3. kiddie

kiddie Niet meer actief

Nou wat jij beschrijft lijkt me warm genoeg hoor! Mijn dochter is geboren toen we zooo veel sneeuw hadden, had een dekentje dubbel en lekker warme kleertjes + mutsje. Geen jas of vest.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oja, nog wat... Die Sprookjesboom, is natuurlijk echt gaaf, maar hij is ook interactief. Dat wil zeggen dat als de boom vraagt "Hoe heet jij eigenlijk?" of "Hoe oud ben je?" dan moeten de kindjes heel hard hun naam of leeftijd roepen. En ook als hij iets vraagt als "Wil je een verhaal over Roodkapje, of over Draak?" dan moeten ze antwoord geven (microfoondinges staat precies in het midden, dus als je daar recht vóór staat...)
    Ik vind het echt zo ontzettend suf als die boom weer eens iets vraagt en de 50 kinderen die er omheen zitten trekken hun mond niet open... Hallo! Er wordt je wat gevraagd! ;) Doe me een plezier en vertel je oudste dat ie zijn naam moet roepen. ;)
    Kijk, als kindjes hun vingertjes op gaan houden als hij vraagt hoe oud ze zijn, dat snap ik nog, maar ik heb regelmatig gezien dat ze er allemaal als zombies bij staan. En geen enkele ouder zegt dan: "Zeg maar hoe je heet" of zo ;)
    Zonde van zo'n interactief hoogstandje als niemand er gebruik van maakt....

PS: Mama's en papa's mogen ook roepen. :D :D :D

5. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Zal mijn oudste inderdaad aansporen om antwoord te geven, hij vind de papagaai ook altijd leuk om te doen en gillen kan hij als de beste:D.

Gelukkig gaan opa, oma en oom ook mee, dus we wisselen af met wie er bij de kinderwagen blijft. Zelf kan ik ook niet al te veel doen ivm bekkeninstabiliteit, dus ik zal ook vaak bij haar blijven. Ik denk er zelfs aan om een rolstoel te reserveren, dan hoef ik niet de hele tijd te blijven lopen.
    Die tip van die hydrofiele luier is ook een goede. Als ze slaapt en het waait hard kan ik die erover heen doen. Ik neem zowiezo de regenjas van de kinderwagen mee.
    Verder ben ik wel makkelijk met de flesvoeding. Ik neem flesjes spa blauw mee en een torentje met melkpoeder. Bijna overal hebben ze idd wel een magnetron om op te warmen en desnoods bestel ik een bekertje heet water.

Ik heb er in ieder geval heel veel zin in.

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Tips zijn al gegeven;)
    Carnaval is helaas dicht zie mijn topic ik baal in de lounge:D

Beetje offtopic maar LadyXochi is dat echt nodig een slot voor de wagen??

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou het wel doen, er worden nog regelmatig wagens gestolen hoor.

ts, het lijkt mij met fleecedekentje idd warm genoeg. Als het vroor zou ik wel een dekbedje gedaan hebben, maar nu niet.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik zou ook adviseren om een thermoskan mee te nemen met daarin gekookt water. Als je bijvoorbeeld in de file komt of met pech langs de weg of je hebt ff geen warm water in handbereik, heb je altijd je eigen water bij je.

Misschien wat speeltjes voor je kleine meid zodat ze als ze wakker is en in de wagen ligt wat anders te doen heeft dan alleen kijken.

En ik zou een axtra setje kleind meenemen zodat je schone hebt als ze spuugt of niet binnen de lijntjes poept (gebeurt hier nog weleens)

Veel Plezier!!! xxx Sas

9. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volgens mij is wat je als eerste beschrijft wel goed. Ik zou ook niet kiezen voor een spijkerbroek bij zo'n kleintje, maar een joggingbroekje of anders soepel stofje. Dat ligt wat lekkerder voor ze. Neem inderdaad een slot mee voor je kinderwagen. Helaas is niet iedereen even aardig :(

En die tip met een thermoskan heet water is zeker goed! Wij hadden altijd ons eigen warme water bij ons. Konden we haar eten geven wanneer we wilden, zonder in de rij te gaan staan ;)

10. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Het dekbedje heb ik inderdaad van een vriendin geleend voor de echt koude/gure dagen als ze mee moet haar broer uit school te halen. Vrijdag wordt het wel kouder dan we gewend zijn, maar het is nog niet echt koud te noemen.
    En ik denk inderdaad dat ik een stoffen broekje aandoe, normaal doe ik een spijkerbroekje of een jurkje ook uit tijdens haar slaapje omdat dat niet lekker kan liggen. In de kinderwagen ligt ze natuurlijk bijna de hele dag.
    Verder doe ik haar denk ik een slaapzakje aan, daar blijft ze ook warm in als we haar de wagen uit tillen. De dekentjes eraf halen kan altijd nog als ze het te warm heeft.
    De thermoskan heb ik even op een briefje geschreven. Vooral als we in de file komen te staan en ze krijgt echt honger, dan kunnen we haar even een fles geven. Thanks.
    Een slot kan ik altijd meenemen, hoewel ik denk dat we de wagen toch niet alleen laten staan. Ze heeft zelf nog niets aan droomvlucht, carnaval (baal dat ie dicht is) of fata morgana, dus waarschijnlijk blijft een van ons bij haar. Volgend jaar als we gaan nemen we wel een slot mee, dan is ze ook groot genoeg om alles te kunnen zien en in zich op te nemen. Nu hou ik het denk ik bij een paddestoel in het sprookjesbos als ze wakker genoeg is.
    Ik las trouwens dat die nieuwe achtbaan vanaf 1.10 meter is, dat wil dus zeggen dat de oudste met papa en zijn oom erin mag.
    We gaan lekker genieten met zijn allen.

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou comfi kleertjes aandoen, en een dik vest erover. Winterjas meenemen voor het geval het dikke vest te koud is.
    Dubbel broekje lijkt me niet nodig hoor, een deken is ook al warm. Dekbed sowieso niet geschikt voor baby's! Het is dan wel koud, maar als je een goede kinderwagen hebt komt er geen wind bij je kindje.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Helaas wel. :(

Ze heeft er nog niets aan, maar ze kan gerust mee, zodat niemand buiten hoeft te blijven. Hebben wij ook gedaan, hoor... Alleen kwam ik er vorige week achter dat de muziek bij de Fata toch best hard staat. :(

Carnaval Festival gaat zaterdag weer open. Jammer voor jullie :(

13. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Een slaapzakje is een goed idee inderdaad! En een stuk makkelijker. Maar dan zou ik niet nog een maillot onder het broekje aandoen. Dat is echt te warm. Dat is meer voor als het gaat vriezen buiten ;) Dus een romper met truitje en dik vest en een stoffen broekje en dan in een slaapzak is denk ik voldoende. Dan hoeft het volgens mij ook nog geen langmouwromper te zijn (als het truitje zelf ook al wat dikker is van stof) Wordt het zo'n michelinvrouwtje :D Maar wacht wat dat betreft even het weer af ;)

Deel Deze Pagina