een plastic knikkerbaan: is dat wat?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by hanna76, Oct 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hallo,

Zo'n plastic knikkerbaan (waar je bovenin knikkers doet die dan naar beneden rollen via een bepaalde route):
    - is dat nog leuk voor een 5 jarig kind?
    - kun je die zelf verbouwen tot andere routes?
    - genoeg uitdaging?
    - is die stevig genoeg en stabiel?

Zo'n houten knikkerbaan vind ik veel mooier, maar die zijn zóóó duur.... jammer genoeg... ;)

Dus wie heeft ervaring met zo'n plastic knikkerbaan?

Groetjes,
    Hanna

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Op de BSO hebben ze 'm en is het een erg populair stuk speelgoed. Mijn zoon speelt bijna niet met 'gewoon' speelgoed maar de knikkerbaan vindt hij wel mooi (hij heeft zelf een houten maar ik geloof dat hij de plastic versie eigenlijk mooier vindt ... hihi) Zoon is trouwens 5

Je kunt er allemaal routes mee maken. Je moet er wel een beetje voorzichtig mee zijn want het kan wel stuk. (moet je er wel hard op gaan staan ofzo hoor)

3. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,260
    11,868
    113
    Op alle vragen een ja. Overduidelijk trouwens, want hier is het een grote hit. Al hebben wij wel 3 dozen knikkerbaan gekocht en die combineren ze nu onderling. Maar wij hebben ook 3 kids en die spelen er dan samen mee.

4. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ja hoor helemaal goed. kan n 5 jarige het wel ook zelf bouwen denk ik.

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik ben toch voor de houten gegaan. Van haba. Ik heb via amazon.de gekocht en dat scheelde wel een heel stuk. Het is hier niet superpopulair, maar misschien komt dat nog :) Thijmen is nu erg van de lego.

6. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    volmondig ja, we hebben zo'n plastic baan al 2 jaar in huis. Is veel mee gespeeld, nu wat minder. Dit is er een die ze zelf op allerlei manieren kunnen bouwen.
    Staat in het speelgoedboek van Top1-toys geloof ik nu ook een houten variant met aanvulsets. Ik ga nu geen houten meer kopen maar die had ik anders misschien wel gekocht

7. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben juf op een basisschool. Heb dezs knikkerbaan in groep 1/2, groep 3 en groep 4 gebruikt. En ze vinden het allemaal even leuk. Echt een aanrader.

8. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

Dec 26, 2010
    884
    0
    0
    Ik vind het een onding. Moeilijk in elkaar te zetten, lukt mij al amper. En hij was ook al snel stuk. Zelf zou ik de volgende keer voor n houten gaan.

9. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Welke had je dan? Van welke winkel? Weet je dat nog? ;)

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

bol.com | Knikkerbaan Deluxe 50-Delig | Speelgoed

Wij hebben deze... Kost niet veel... Maar hij is ook niet heel stabiel.
    Toch speelt onze dochter er wel heel graag mee.
    En we bouwen dan rustig een baan die op tafel begint en op de grond eindigt.
    Voordeel van niet zo duur is dat je er heel makkelijk ng een doosje bijkoopt. Want tja... Het is net als met alle bouwdingen.. Hie meer je hebt hoe leuker :)

11. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Hier hebben we er ook een, maar er wordt weinig naar omgekeken. Ik vind het een onding en twijfel af en toe of ik hem niet stiekum weg zal gooien.

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt deze met Sinterklaas

Knikkerbaan Quercetti - Marble run double spiral

Ik heb t idee dat deze wat steviger is dan de goedkopere kunststofknikkerbanen. Hier nl ook zo'n goedkopere gehad, bij de wibra gekocht. Maar die was vrij onstabiel.

13. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

Apr 30, 2006
    1,290
    0
    0
    Spijkenisse
    Mijn jongens hadden een plastic knikkerbaan maar die is nu weg.
    Ik vond het een onstabiel onding.
    Ze hebben nu de houten knikkerbaan van Bblocks in combinatie met een heleboel plankjes.
    Daar bouwen ze leuke banen mee. Zelfs de kleinste van 2 ( en ja ik let op de knikkers;) ) die speelt daarmee. zijn broers bouwen en hij doet de knikkers op de banen.
    En het is trouwens ook betaalbaar;)

Gr MB2005.

Share This Page