een plotter? wie, wat, waar en waarom?

Discussie in 'De lounge' gestart door taliaa, 8 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant

oke, dat klinkt heel leuk. ik denk nu aan hele stampin up taferelen, i love it!!!!dus dan kun je echt heul netjes "knippen"? ook letters etc?

cut jouw apparaat ook vinyl en van dat spul voor kleding? en karton of alleen papier?

2. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Als ik het goed begrijp kan je hiermee dus letters uitsnijden voor bijv. De on this moment time stood stil borden?
    Ik wil dit graag gaan maken maar weet niet hoe ik de letters op sticker kan krijgen

3. Linda86

Linda86 VIP lid

ja klopt! Die letters krijg je gewoon door te typen (bij cameo iig), in elk gewenst lettertype. Je snijdt het dan uit vinyl en dan kan je het op die borden plakken.

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    alles zelfs vilt en stof met het juiste mesje

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.183
    113
    Brabant
    Love it! Nu sparen.

Welke snc heb jij?

6. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Silhouette cameo idd. Nummer 3 is onderweg. Ik heb zelf de 2. Je kunt stickers maken vinyl maar ook kleding bedrukken met flex of flock. En ook karton kun je ermee snijden. Meld je aan bij de plotterie op fb en je ziet de meest mooie creaties 😉
    Zet dan ook meteen een advertentie voor een werkster want daar heb je dus echt geen tijd meer voor met deze verslaving 😂

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier sinds een een week een Silhouette Cameo 2 in huis en het is idd erg verslavend! Al meerdere shirtjes voor de kinderen en mezelf gemaakt, maar ook wat doosjes voor traktaties/cadeautjes. Gister net weer een pakket flex in huis gekregen en vandaag een doos vol vinyl. Huishoudster en oppas zijn een overbodige luxe ;)

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Oh, en dingen om op te letten: wat wil je er mee snijden en ook niet onbelangrijk: welk formaat kun je snijden? Zowel de breedte (9" of 12") als de lengte verschillen erg. Cameo snijdt 12" en tot 3 meter lang (als je vinyl op een rol hebt bijvoorbeeld). Scrapbookpapier is meestal 12". Sommige kunnen ook embossen en graveren. Je er even in verdiepen is wel handig.

9. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ik volg dit topic even.

Zit zelf ook te twijfelen om de cameo of brother te kopen. Maar ik kom er nog niet echt uit welke...
    Vind prijsverschil behoorlijk en ik zie dus nog niet echt de meerwaarde van de brother maar ja dat hij kan iets kan scannen om vervolgens te snijden lijkt me wel handig.

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik heb de goedkoopste de CM300 en ben er helemaal blij mee. Heeft me geloof ik 300 euro gekost

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    De scn kan sinds de laatste update ook embossen, er moet alleen nog even een accessoire voor uitkomen, maar die komt eerdaags wel. De Silhouette kan bijna hetzelfde als de SnC behalve het scannen dan. Wat bij mij doorslaggevend was, was dat ik vooral eigen ontwerpen ed erin kwijt kon en ook gewoon de dingen die voor de silhouette gemaakt zijn (in bv studio) ook te converteren zijn voor de SnC. Dus voor mij voelt het als 2 in 1. Maar goed je moet even lekker veel filmpjes op youtube kijken en dan krijg je vanzelf wel een gevoel bij degene die je wilt.

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Je hebt bij de cameo de mogelijkheid van print and cut, dan kun je iets uitprinten en dan scant hij registratietekens en snijdt dan uit wat je op beeld hebt. Er is ook een PicScan mat, daar kun je schijnbaar materiaal op doen en een foto van maken en die laden in de studio, en dan krijg je op je pc wat er op je mat zit, en dan kun je snijden. Ofzo, die picscan heb ik me nog niet in verdiept.

Het is wel echt heel leuk om dingen met een plotter te maken. Net weer een paar shirts voor mezelf en de kids gemaakt. :)

13. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Hier ook een Cameo. Ik maak voornamelijk inpakdecoratie, muurstickers, handlettering (met de pennen). Ik vind het een super fijn apparaat die voor veel verschillende doeleinden gebruikt kunnen worden.

Deel Deze Pagina