Dag meiden, Op 0de kerstdag, zondag 24 december dus, zijn we lekker een dagje met z'n 3-tje (zoon, man & ik) en we hebben zin om iets kersterigs te ondernemen in aanloop naar 2 dagen bankhangen bij ouders en schoonouders Heeft iemand van jullie leuke tips voor zoiets? Ons zoontje is bijna 3.... Ik hoorde toevallig een reclame van het spoorwegmuseum, maar kent iemand dat? Is dat leuk voor een kereltje van die leeftijd? Alvast bedankt!
spoorwegmuseum is kersterig? hihi! Dierentuin, kerstmarkt, lekkere boswandeling, dagje strand in de loeiende wind afsluiten met warme choco met slagroom...
Winter Station in het spoorwegmuseum Een oud Maliebaanstation, romantische antieke treinen en de sfeervolle themawerelden van het Spoorwegmuseum vormen de basiselementen bij uitstek voor het creëren van een Winter Station om nooit te vergeten. Verhalenvertellers in Dickens-kostuums, theaterstukken, zangkoren, besneeuwde daken, vuurkorven, glühwein, een nostalgische carrousel en een heuse schaatsbaan nemen de bezoeker mee naar een andere wereld. De reis begint op 16 december en eindigt op 7 januari. Na het succes van vorig jaar met 63.000 bezoekers, brengt Winter Station ook deze keer vele kerstbomen, guirlandes, schaatsbaan én lekkere Hollandse winterkost. Slenter langs de ambachtsmarkt waar tal van demonstraties zijn of volg een workshop zoals; kaarsen maken, schilder een winterschilderijtje of maak je eigen overheerlijke bonbons. Jezelf opwarmen kan natuurlijk ook met een heerlijke glühwein of een warme chocolademelk. Dit kan onder het genot van wisselende optredens van orkesten en koren. Of neem plaats in een authentiek rijtuig waar verhalenvertellers in Dickenskostuum je meenemen naar oude vervlogen tijden........ **** zo staat het op de website ?
Een levende kerststal dat vinden ze geweldig met allemaal leuke dieren waar ze dan ook nog aan mogen zitten.
ja, tis wel kerstig! Schaatsbaan is leuk. Ik dacht aan zo'n suf museum, maar dit klinkt als een leuke dag uit!