Om 14:00 vanmiddag had ik een positieve ovulatietest = beide strepen even donker. Ik ben om 8:00 opgestaan. Had wel weinig gedronken voor het testen 1 glas water en 1 kop thee. Urine was erg geconcentreerd. Om 17:00 Heb ik weer getest. Maar deze is negatief. Teststreep is maar zeer licht aanwezig. Urine was nu heel licht van kleur. Zal die van 14:00 uur nu vals zijn of kan het inderdaad zo vlot alweer negatief zijn? Zal de concentratie van urine het uitmaken? Ik dacht eerst van niet, want heb ook wel eens een positieve ovulatietest gehad met hele lichte urine. Maar misschien dat die donkere urine wel vals positief kan geven?
Het is inderdaad wel afhankelijk van de concentratie van je urine hoe de test uitvalt, voor je plas van 2 uur had je erg weinig gedronken, als je tussen 2 en 5 meer hebt gedronken kan dit een verschil verklaren. Ook kan de LH piek bij sommige vrouwen heel kort zijn. Maar als ik jou was zou ik goed aan de klus gaan en daarnaast voor de zekerheid door blijven testen
Hey, Bedankt voor je reactie. Ik heb net expres met donkere urine getest. (test normaal nooit hoor op dit tijdstip) maar hij is weer positief. dus dat zal dan toch wel aan de geconcentreerdheid liggen dan. Nu maar wat beter drinken voor ik vanmiddag weer test.