@Zico, tuurlijk mag je je gedachten delen. En wat ik er ook een beetje mee bedoel is dat ik graag had gedacht bij 40 weken "was ik maar bevallen". Maar dat is gewoon omdat ik niet weet hoe het is om een zwangerschap te voldragen. En helaas de pijn nog dagelijks ervaar van hoe het is om te vroeg te bevallen. En het is altijd fijn om van een ander te weten dat het wel goed gaat!
Ik mag ook een volledige tijd niet uitgaan, ik mag geen weeën en indaling krijgen bij een zwangerschap dit voor het gevaar voor moeder en kind, m'n bekken zijn zo smal dat ze komen vast te zitten de kinderen die ik baar, moet om de 14 dagen steeds op controle, ook bij de 2 de heb ik 8 maanden volledig plat gelegen en de zwangerschap was heel zwaar. Daarom hebben we bewust gekozen voor een 3 na vele jaren ertussen. Dat m'n lichaam eens volledige rus gekregen heeft. We weten wat ons weer te wachten staat, maar we nemen het er graag bij. Echte weeën ken ik niet, 1 ste maal heb ik het me serieus aangetrokken en een postnatale depressie gehad, met de 2 de had ik er vrede mee. Het rare is eraan, dat zowel m'n moeder en m'n zus dit ook hebben meegemaakt, dus zal wel in de genen zitten. had het beter wat uitgebreider uitgelegd.
Ik denk dat het belangrijkste is dat moeder en kind uiteindelijk gezond zijn Iedereen ervaart haar zwangerschap en bevalling op een andere manier of het nu te vroeg/op tijd/of later word geboren. Thijmen kwam ook bijna 5 weken te vroeg om de hoek kijken Gelukkig gaat het nu goed met hem en ook met moeders en dat is denk ik ten alle tijden het voornaamste.
Je mag niet alleen trots doen... maar je mag ook trots zijn! Gefeliciteerd!!!!!!! En voor Kaylee: =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Eey Vicky! Superr! Mooi gezicht, zeg, met van die waggelende pootjes, ha ha! Geniet ervan! Lijkt mij ook zo leuk (voor over een tijdje!)
Jetje Vicky, krijg helemaal tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel! wat een mooi gezicht zeg! En wat is ze evengoed vlot zeg met lopen! Goed hoor, wees er maar zeer trots op! Ben trouwens een tijdje niet aanwezig geweest. hebben een nieuwe computer gekocht, en alle bestanden moesten worden overgezet, dsu ja dat duurde even.... Ferron is flink gegroeid...in 4 weken tijd 1350gram! Het is hem goed aan te zien. Bolle toet en krijgt nu ook eindelijk een beetje spek opz ijn buikie armpjes en benen. Ik denk dat hij nu zo'n 5800gram weegt, ik ga 16 april weer naar het cb, dus dan weet ik het zeker, ik kan hem ook tussentijds nog even wegen, maar weet niet of ik dat red met de tijd. heb maandags altijd vrij, en dan is het cb open, maar heb zo veel andere dingen te doen sinds ik weer begonnen met werken vorige week (lees m.n het HUISHOUDEN!) Ik vroeg me nog af....hoe verliepen bij jullie kids de inentingen? Hadden ze daar veel last van? Ferron heeft bij de eerste niets geen last gehad, en de tweede was hij hartstikke ziek. 16 april moet hij voor de 3e keer. Ligt het ook aan dat kids te vroeg geboren zijn, datze sneler vatbaar zijn voor prikken en de gevolgen hiervan? Of is het puur toeval?
Danili, wat fijn dat Ferron zo goed is gegroeid! Kaylee heeft nooit last gehad van prikken, alleen van de laatste prik (BMR is dat, met 14 maanden) is ze een week later wat hangerig en koortsig geweest.
ja ik kreeg te horen dat premature/dysmature kindjes ,meer last van prikjes hebben, maar of het nou echt zo is?
Nou, tymen heeft nooit ergens last van. Ja van de prik zelf op dat moment, maar daarna merk ik niks aan hem. Hoeft dus niet zo te zijn (of die van mij is weer een uitzondering...)
Sam heeft vorige week haar eerste inentingen gehad en ze was alleen maar slaperig, misschien ook omdat het wel een hele drukke dag voor haar was met ziekenhuisbezoeken, bloedprikken etc etc. Ik ben benieuwd hoe de anderen gaan verlopen.
hier vandaag de 2e prikken gehad. Vorige keer had Renzo nergens last van, dus ik ben benieuwd... Hij was super gegroeid: van 53,5cm op 9 maart naar 58 cm van 4260 gram op 9 maart naar 5145 gram! Wel verwijzing naar fysio ivm vermoeden KISS syndroom. We zullen zien!
giovanna hoe bedoel je verwijzing naar fysio/ bedoel je voor renzo? Kiss syndroom is toch iets met het tussenwerveltje dat niet goed zit door de bevalling? Heeft hij daar veel last van? Ferron had bij de 2e inenting heel veel last, waser pittig beroerd van. as maandag mag hij weer naar hetcb om te wegen en te meten, en voor de 3e inentingen. Hou mijn hart weer vast! geen idee hoeveel hij nu inmiddels weegt, schat zo tussen de 6 en 7000gram! gokken?.........6880gram.....jullie lezen het volgende week. Ik denk da hij rond de 59 cm is. Laatste keer was op 15 maart: 5240gram 56,5 cm.
Wat groeien de kindjes goed zeg! Ik mag met Kaylee pas weer naar t cb als ze 18 mnd is... Ik denk dat ik tussendoor wel ff ga wegen, vooral nu ze weer in een "ik wil en ik zal en ik ga niet eten" periode zit Ik negeer het maar, als ze niet wil dan niet, laat haar bord gewoon staan, soms neemt ze er nog wat van, meestal neemt ze niets... Zelfs haar koekje wil ze niet, alleen sap Ach zal ook wel weer overgaan, maar leuk vind ik t niet, ze heeft al geen reserves (8.2 kg met 14 mnd is nu niet bepaald dik te noemen haha). Aan de andere kant, als ik er heftig op ga reageren en haar proberen dwingen dan bereik ik vast het omgekeerde en eet ze helemaal niet meer... dus ik laat het voorlopig maar.
Hai Dames Ik heb al een paar onderwerpen gepost in het onderwerp prematuur baby maar ik wil me hier ook even voorstellen. Ik ben een trotse moeder van Thyron (spreek uit als Thairon) Thyron 11-03-07 7 weken te vroeg geboren met 33 weken dus, ik was eingelijk 29 april uitgerekend, de oorzaak was vroegtijdig gebroken vliezen. Vrijdag om 06.10 waren mn vliezen gebroken ik moest naar het ziekenhuis en daar blijven tot ik ging bevallen. Ik moest plat liggen maar was een beetje eigenwijs daardoor waren de volgende dag de weeen al opgang gekomen en in de nacht van zaterdag (zondag dus) is onze zoon geboren om 0.48 uur (ik was net 48 minuten 33 weken)hij woog 2000 gram precies. Hij deed het meteen goed hij hoefde niet aan de beademing en hij mocht al vrij snel naar de wiegenkamer en zonder monitor. Vrijdag 30 maart mocht hij naar huis hij heeft in totaal 2 weken en 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. We zijn erg trots op hem en genieten heel erg van ons zoontje!
Nou dat vind ik dus echt niet ik wacht liever wat langer dan dat mn kindje in het ziekenhuis moet blijven Toen ik nog zwanger was kon ik maar niet wachten op mn kindje het leek af en toe net alsof ik hoopte op een vroeggeboorte. Maar nu weet ik wel beter en loop ik liever overtijd.
ja vind ik ook hoor dientje... Vooral als je kindje zoveel weken te voreg is geboren. Je moet toch nog voor een bepaalde tijd in het ziekenhuis bivakeren. En als je kindje er behoorlijk lang moet blijven, is het flink heen-en weren, en vergt het veel van je sociale leven, en je emoties. Ik heb hier verhalen gelezen van babies die wel 2 of 3 maanden in het ziekenhuis hebben gelegen (daphne, sam) Nou dat is echt funest voor je emoties hoor! Wij hadden dan "het geluk" dat ferron al met al maar 12 dagen in het ziekenhuis heeft gelegen, en ik 9 dagen in het ziekenhuis mocht blijven om zoveel mogelijk bij ferron te zijn. En daarom maar 3 dagen heen en weer moest naar het ziekenhuis. Maar dat was welk iedere keer half uur heen rijden! Vooral voor de vaders een ellende...mijjn vriend moest uiteraard na 3 dagen vrij zijn weer aan het werk, maar kon vd baas wel om 4 uur naar het ziekenhuis om het flesje van ha;f 5 te geven. Maar voor hem was het een behoorlijk heftige tijd. Werken, ziekenhuis, eten bij zus die vlakbij het ziekenhuis woont, daarna weer ziekenhuis, vriendin ook nog tevreden houden (haha), kraamvisite( m.n familie) in het ziekenhuis, en laat weer naar huis na de voeding van 22:30. Lange dagen hoor! Had echt diep respect voor mijn hubbie toen! En dan ook nog tussen alles door, je emoties, en huishouden etc erbij, waar je eigenlijk helemaal geen tijd voor hebt. Pfffff....ik moet er niet meer aan denken! Maar helaas denken mesnen snel van, oh het is toch allemaal goed gegaan, en nu gaat het toch prima, ja uiteraard, maar het is geen leuke tijd, en je hebt echt geen leuke kraamtijd hoor als je kindje (veel) te vroeg geboren wordt! Volgende keer wil ik ook het liefste de 40 weken vol maken, dan heb je geen zorgen en onzekerheid ook, of je kindje door de vroeggeboorte het allemaal wel red. Want het gebeurd vaak hoor, dat prematuren lang in het ziekenhus moeten blijven doordat ze "brady's" etc blijven houden. Heb het dichtbij gezien...... Wij zijn er goed vnaf gekomen, maar ben heel bang dat voor een volgende beeb er weer een vroeggeboorte aan zit te komen als we er voor zouden gaan, en het lukt allemaal. En ik kan je zeggen...het is niet leuk! Maar dat weten we hier op dit topic wel!