Jaa super, kunnen de nieuwe prematuurmoeders ons ook goed vinden! @MariskaW, Ik denk dat je dat wel na kunt vragen bij de gyn, misschien zijn er wel onderzoeken voor... @Daphne, al nieuws over de operatie? Sterkte!
wat apart jou verhaal, ik heb ook een hartvormige baarmoeder, ze zeiden tegen mij een liefdesbaby. mijn dochteris met 36 week geboren en hele zwangerschap bloedverlies gehad. nu met nieuwe zwangerschap weer zelfde verhaal maar zo'n uitgebreid reactie van de gyn heb ik nooit gehoord. kreeg alleen te horen vergroot risico op stuit.
Naam: Jibbe Jens Geboren: 18-08-06 Reden: Pre-eclampsie Zwangerschapsduur: 32,4 weken Lengte en gewicht: 36 cm en 1395 gram Complicaties: geen, alleen sonde voor voeding Naam: Ferron Geboren: 23-11-06 Reden: afwijkende baarmoeder(twee) Zwangerschapsduur: 35,2 weken Lengte en gewicht: 44 cm en 2185 gram Complicaties: 5dagen couv, 5 dagen sondevoeding. Naam: Demi van Breemen Geboren: 19 December 2006 Prematuurtje Geboren: 35 weken Gewicht: 2530 gram Lengte: ongeveer 44 cm Nu gewicht sinds vorige week: 4318 gram Lengte onbekend. Naam: Ruben Overmars 1e kindje Geboren: 22-11-2006 Reden: Pre-eclampsie Zwangerschapsduur: 34,5 weken Lengte en gewicht: 43 cm en 2136 gram Complicaties: veel bloedverlies, sonde voor voeding, warmtebedje, infuus Naam: Tymen Jesmer, 1e kindje Geboren: 13 oktober 2006 Reden: Pre-eclampsie Zwangerschapsduur: 36w 0d Lengte en gewicht: 46 cm 2380 gr Complicaties: Geen Bijzonderheden: Tymen was dysmatuur, groeiachterstand van 5 weken. Had 1 week een glucose-infuus en 1,5 week een voedingssonde. Tymen heeft het Kiss-syndroom, waarvoor hij manuele therapie krijgt. Lengte/ gewicht 19-2: 62,5 / 5760 Naam: Sibel (klemtoon op bèl) Lale Çelik 1e kindje Geboren: 06-07-2006 Reden: Pre-eclampsie Zwangerschapsduur: 36 weken 4 dagen Lengte en gewicht: 47cm 2070 gram Complicaties: 1 dag couveuse, weinig tot geen zuigreflex, sonde-voeding, infuus, infectie tijdens verblijf in ziekenhuis, na 19 dagen naar huis (op moment van onslag uit ziekenhuis was ze 2190 gram). Bijzonderheden: Sibel is geboren in onvolkomen stuit in 3,5 uur. De vliezen zijn spontaan gebroken en Sibel was helemaal schoon (geen huidsmeer), de placenta was verouderd. Sibel heeft de eerste maanden veel gehuild, is behandeld door osteopaat voor buikkrampen. Ontwikkeld zich vlot en zonder achterstand. Lengte en gewicht 6-2 (7mnd): 65,5cm 7000gram Naam: Nadine Kate Bernice Wilbrink Geboren: 15 December 2006 Prematuurt Geboren: 33 weken en 3 dagen Reden: Zwangerschapsuiker / tevroeg gebroken vliezen Gewicht: 2500 gram Lengte: onbekend. Ongeveer 44 cm denk ik. Complicaties: Geelzien en sondevoeding Naam: Colin (1e kindje) Geboren: 7 oktober 2006 Zwangerschapsduur: 30 weken precies Reden: Voorliggende placenta Lengte: 38 cm Gewicht: 1286 gram Complicaties: In het begin C-pap vanwege ademhalingsproblemen. (Stofje surfactant in de longen gebracht om dit sneller te verhelpen) Glucose infuus, Antibiotica infuus eerste week vanwege infectiecellen bloed (niet bekend waar de infectie zat), geelzien, Brady's en andere dipjes tm de derde week, 7 weken sondevoeding, 5 weken couveuse, slechte bloedgaswaardes (eerste week), open ductus (ader tussen hart en longen, is vrijdag gecontroleerd en gelukkig alsnog uit zichzelf gesloten! Bijzonderheden: Colin is al zijn hele leventje verkouden. Aan de borst drinken kon hij niet en heel lang was ook het flesje te vermoeiend. Hij heeft nooit echt aan de borst gedronken en krijgt dus flesvoeding Gewicht/lengte 16-02 4804 gram en 55 cm. Naam: Sam Kuster Geboren: 18-12-2006 Zwangerschapsduur: 30weken 1dag Reden: Pre-Eclampsie/HELLP, vanaf aanleg placenta van 50% Gewicht: 1812gram Lengte: niet gemeten/geschat Bijzonderheden: - NEC, hierdoor 2 tijdelijke stoma's (die nu snel worden opgeheven) - Volledige beademing, CPAP, Zuurstofbrilletje - Open ductus (met 1x med dichtgegroeid) - Hersenvliesontsteking - Diverse dipjes, diverse antibiotica kuurtjes voor niet ontdekte infecties - Geelzien (onder blauwe lamp, en later door de kunstvoeding via infuus nog extra beschadiging aan lever, hiervoor nog steeds medicijnen) - Diverse bloedtransfusies omdat de HB te laag bleek - Sondevoeding (op dit moment 4x pd sonde en 4x pd oraal) met extra calorieen toegevoegd en vitamine A - Extra zout, glucose - Couveuse tot 36 weken, nu nog in warmtebedje Naam: Tamer Çelik 1e kindje Geboren: 12-07-2006 Reden: Pre-eclampsie Zwangerschapsduur: 34 weken 3 dagen Lengte en gewicht: 44cm 2490 gram Complicaties: 3 dagen in couveuse, daarna fototherapie, zag erg geel voor 2 dagen. Tot 37 weken in gewoon bedje. Sonde-voeding, 2 dagen zuurstof, en hartmonitor tot 37 weken. Met ontslag 2700 gram Bijzonderheden: Tamer is met 34 wk en 3 dagen geboren. Kreeg in eens ontsluiting zonder enige complicaties. Tamer was erg blauw, want hij had wat extra zuurstof nodig. Lengte en gewicht (7mnd): 68cm 7600gram
Heey Wat goed dat we ons eigen kopje hebben gekregen. Ik meende dat ik gelezen had dat het niet doorging, maar dus toch! Super!
* tomenjerry, wat "goed" om te horen dat er nog iemand hier is die zo'n zelfde situatie heeft als bij mij. Zet expres goed tussen aanhalingstekens, omdat het natuurlijk niet goed is, maar in de zin van dat ik dan iemand hier ken die hetzelfde ervaart..... Wanneer wist jij dat je dit had? voor of na je 1e zwangerschap? heb jij helemaal niet zoveel info gehad dan? en sta jij nu onder begeleiding van een gyn? * daphne, jouw kindje krijgt als ik het goed lees dus 6 voedingen van in totaal 60cc per dag? Hoe drinkt je kindje dat? Ik heb lange tijd 7 voedingen van 60cc voor ferron gegeven. Van de kinder arts mocht hij niet meer. Maar hij had wel meer honger na die flesjes! We hebben hem dus steeds 70 gegeven, tot het volgende bezoek aan de kinder arts. Nu zit hij op 6x110, en hij mag nu gewoon volgens het gewicht meer in de flessen. * na hoe lange tijd hoefden jullie niet meer naar de kinder arts in het ziekenhuis? Er werd gezegd dat ferron een jaar onder de kinder arts staat? bij jullie ook? De volgende afspraak is op 19 maart, dan is het een telefonsche afspraak, omdat het de vorige keer zo goed ging.....klinkt dat bekend? * merken jullie aan jullie kinderen dat ze vaker ziek zijn, of is dat ook een beetje van wat er gezegd wordt? Ferron is nu vandaag (ongecorrigeerd) 3 maanden en hij is tot nu toe nog niet ziek of verkouden geweest. * oh ik heb nog zoveel vragen aan jullie allemaal...maar die stukjes die ik schrijf worden zo lang...ik bewaar ze wel voor de volgende stukjes...haha...
Hoi dames Het spijt me dat ik hier niet zoveel schrijf, maar ik heb eigenlijk ook niet zoveel te vertellen haha Ik ben ook niet zo erg meer bezig met het feit dat Kaylee prematuur was/is, misschien komt het daardoor... Maare danili, Kaylee is tot 6 maanden bij de ka geweest, daarna hoefde niet meer omdat ze t zo goed deed. Wij waren het daar helemaal niet mee eens, omdat ze toen dus nog zoveel huilde, maar volgens de ka had dat geen lichamelijke oorzaak (daar bleek ze ook gelijk in te hebben) en kon zij daar niets aan doen. Kaylee is in de 14 maanden 2 keer verkouden geweest, toen ze 3 en 4 mnd oud was. Verder niets... (even afkloppen dus) Wij moeten volgende week naar het cb, ik ben erg benieuwd hoe "groot" mijn meisje nou is. Ze was vlak voor haar verjaardag 7.5 kg en 72 cm... Ze krijgt ook de BMR prik, daar kunnen ze nogal ziek van worden schijnt het. Ik ben benieuwd.
Het is bij mij tijdens 1e zwangerschap ondekt en zit niet onder de gyn, wel paar keer bij gyn geweest voor onderzoek naar bloedverlies maar niet voor de baarmoeder ze doen er hier niks mee. ik mag zelfs na 37 week thuis bevallen als ik het al haal Met mijn dochter 1x bij ka geweest en echo gehad van haar heupjes dit omdat heup problemen bij ons erfelijk is. en een huil baby is ze ook nog nooit geweest. ook nooit ziek.
Tymen is tot 7 weken bij de ka geweest, het ging zo goed, dat we niet meer terug hoefden te komen. @ danili: Kom maar op met die vragen, ben er helemaal klaar voor
Nadine moet met 4 mnd nog een keer terugkomen. Daarna weet ik het eigenlijk niet. Ze is niet vaak ziek. Tot nu toe een keer verkouden. Maar dat kwam omdat mama dat ook was
Sibel is tot een week of 12 bij de kinderarts geweest, daarna hoefden we niet meer terug te komen. Ze heeft 2 keer een echo gehad van de heupen (stuit). De 1e keer konden ze het niet goed zien vanwege de onrijpheid van het gewricht, de 2e keer was de echo wat onduidelijk waardoor er twijfel ontstond. Er zijn toen foto's gemaakt en daarop was duidelijk te zien dat alles goed was! Sibel is de eerste 4 maanden nooit ziek geweest. Daarna heeft ze 1 keer wat vlekjes gehad (huisarts dacht aan een aanverwant aan de 6e ziekte), maar daar was ze niet eens echt ziek van, en een paar weken terug had ze de buikgriep. Ook is ze nu wat verkouden, maar dat hoort erbij als je naar het kinderdagverblijf gaat, denk ik dan maar... Ze is in elk geval geen ziekelijk kindje wat elk griepje of virusje mee pikt!
* tomenjerry.....las bij en topic bij een medisch forum dat er ook iemand was die zo'n baarmoede afwijking had, en die vertelde dat je geen thuis bevalling mag doen als je dat hebt? ik heb heel weinig info meegekregen hoor van de gyn, dus ik zou het niet weten.... * ja erg hoor, had ik een heleboel vragen, vergeet ik ze weer..oeps! nou ze komen vast nog wel hoor....
Onze kleine Ruben is verkouden sinds hij uit het ziekenhuis is ontslagen.. Erg zielig...hij proest en hoest af en toe.... En zijn neusje zit verstopt en er komen af en toe van die gele freddie's uit hahahah... Ben ook al een paar keer bij de huisarts geweest en die zegt tegen mij dat ik het gewoon uit moet laten zieken...omdat er zoveel virussen zijn... Maar is wel zielig vind ik...als ik al met de neusspray aan kom begint hij al te huilen... Ik heb van vsm een 7 daagse kuur voor de luchtwegen, neus en keel.... Maar dat wil niet echt aanslaan..... Ook gebruik ik luuf en stoom ik regelmatig met hem onder de douche... Ook eeft hij altijd overdag een huilbuitje van 16.00 tot 18.00 en hij krijgt dan pas om 18.30 zijn volgende voeding... Ik kan dus ook nooit normaal eten....pfffff Maar nu heb ik er wat op gevonden.... Hij krijgt tegen 17.00 uur een fles met 100ml water en een paar druppels diksap en hij is zo tevreden als het maar kan... Gewoon een dorstig mannetje.... Liefs Angela
De operatie van Sam zal as dinsdag zijn, en dan nog een weekje kritisch en dan als alles goed gaat nog een weekje herstellen, en dan heeeel misschien mee naar huis! (oke er kan vanalles tegenzitten, waardoor het langer gaat zijn)
Mijn jongste zoon is geboren op 35.6 weken. Hij was 2.340 kg en 45.5 cm. Geen couveuse gehad (heb spuitengekregen om z'n longen te laten rijpen), dronk van de eerste keer goed aan de borst en weende al toen hij nog tot z'n middel in mij zat. Hij is een enorme huilbaby geweest, tot z'n 2 en half weende hij dag en nacht, en ik kan je verzekeren dat ik na enkele weken de moeders volkomen begreep die zeiden dat ze hun baby uit het raam wilden gooien. Die eerste 2 en half jaar zijn helemaal niet makkelijk geweest, maar je moet erdoor hé. Ook nu is er de zekerheid dat de baby prematuur zal zijn. De gynae denkt dat ik 32 weken haal, en 34 zou mooi zijn. Ikzelf ga voor de 36 weken.
Ons meisje is 12 feb 07 geboren met 35wk2 Ze ligt nu nog in het ziekenhuis maar sinds woensdag niet meer in de couv. Ze is nu hard bezig met groeien en proberen haar flesje zelf naar binnen te krijgen. Ik ga nu weer naar het ziekenhuis, mijn meisje eten geven groetjes tosca
Ik heb ook een prematuurtje.. Cyenna is spontaan geboren na 35 weken en 3 dagen zwangerschap. In het weekend verloor ik al wat slijm en bloed en had al zoiets van hmmm.. Maar goed zondagavond gaan slapen en 's nachts werd ineens wakker... m'n vliezen waren gebroken.. Naar het ziekenhuis gegaan en 12 uur nadat m'n vliezen gebroken waren, was ze er . Ze woog 2810 gram en was ongeveer 44 cm. Goed gewichtje dus voor een maand te vroeg. Ik was 30 juni uitgerekend en 29 mei is ze geboren. Ze heeft bijna 3 weken in het ziekenhuis gelegen, omdat het drinken nog niet helemaal goed ging. Maar verder was en is ze helemaal gezond. Ze is tot nu toe 1x ziek geweest en dat was vorige week.. toen had ze buikgriep Inmiddels is ze bijna 9 maanden en nog wel een kleintje als ik andere beebs zie van haar leeftijd. Laatste keer bij het CB was ze 7.485 gram en 67 cm. (08-01-07). Inmiddels zal ze nu wel de 8 kilo gepasseerd zijn
Heel veel succes gewenst en ik hoop dat alles voorspoedig zal verlopen met Sam! Het zou zo heerlijk zijn als ze snel mee naar huis kan! Tosca, proficiat met je kleine meid! Hopelijk mag zij ook snel met je mee naar huis! Even een vraagje aan alle dames hier: Ik zou graag eens weten of jullie het ook zo ervaren hebben, mbt tot de ziekenhuistijd van je kindje. Uiteraard vond ik het moeilijk, en was erg emotioneel, toen Sibel nog in het ziekenhuis lag en ik niet meer. Maar daarnaast was ik ook bere-sterk. In het kraambed heb ik niet gelegen (zeker ook voor mijn gevoel niet), ik MOEST eruit, want ik MOEST bij haar zijn (gevoelsmatig). Ik alleen wist wat ze wilde en wat goed voor haar was, en ik lag een paar keer flink overhoop met het beleid van het ziekenhuis. Aan iedereen die ik sprak, vertelde ik een positief verhaal over de kleine dame, wat ze allemaal al kon, en hoe goed ze (niet) groeide. Ik hield moed, wilde graag alleen de positieve kanten zien, en wilde er gewoon ZIJN voor mijn meisje. Als ik destijds moest omschrijven wat ik ervan vond, was het waarschijnlijk iets in de trant van: Tja, tis niet leuk, maar het is niet anders. Pas later kwam eigenlijk de klap, en besefte ik eigenlijk pas, wat er allemaal was gebeurd, en wat ik had gemist (voor mijn gevoel). Waarschijnlijk wordt ik daardoor ook emotioneel als ik er aan terug denk. Ik kan voor mijn gevoel ontzettend zeuren over die periode, terwijl ik, toen ik er midden in zat, een heleboel voor lief nam. Geen kraamzorg gekregen, ja dat was dan jammer-> terwijl ik nu denk: ik had er verdorie recht op. De verloskundige die me min of meer in de steek liet, ach ja, kleinigheidje -> terwijl ik nu denk: bij een volgende zwangerschap ga ik echt niet meer bij die praktijk terug! Het is een beetje een lang (wazig?) verhaal geworden, maar misschien herkent iemand er wel wat in. Ik was zo maar benieuwd....