Hoi Proudmommy, Tja die prikken zijn allemaal niet leuk, maar ik zeg maar zo, beter een prik en even verdriet dan een virus oplopen! Ik heb ook een hele tijd binnen gezeten, ik vond het eng om naar buiten te gaan, vanwege diverse redenen. Nu gaat het beter en denk ik ....had ik dat maar eerder gedaan! Ik moest Colin de eerste week thuis uit het ziekenhuis binnen houden maar daarna was het geen enkel probleem om met hem naar buiten te gaan. Je moet het alleen niet doen wanneer het heel dauwig weer is (mist enzo) of erg regent (maar ja dan ga je toch niet wandelen) want dat is voor de longetjes niet goed. Ik ben net even lekker wezen wandelen, is echt heerlijk weer. Ik zou zeggen, als je graag wilt wandelen, gewoon doen! Niet zo lang mee wachten want dan zie je (zoals ik) alleen maar meer beren op de weg. Een verkoudheidje kunnen ze net zo makkelijk van jou of je bezoek oplopen, uitsluiten kan je het toch niet. Gewoon je mannetje lekker inpakken en erop uit, maar wel alleen als je je er zelf prettig bij voelt natuurlijk
Hoi hoi hier ben ik weer even Ik zal even reageren voor zover ik op deze manier terug kan lezen, want anders haal ik iedereen door mekaar... dus sorry voor de mensen op wie ik niet reageer Proudmommy je kan gewoon naar buiten hoor... Ik heb Kaylee eigenlijk nog nooit voor iets binnen gehouden (ze is ook nog nooit echt ziek geweest trouwens). Het is juist zo gezond voor ze om buiten te zijn (nou ja als je niet in de gietende regen gaat lopen tenminste haha). Verkouden zullen ze toch wel een keer worden, dat heeft niets met buiten wandelen te maken hoor! Nog gefeliciteerd met Immanuel trouwens, fijn dat het nou zo goed gaat! Kaylee heeft ook nooit RS virus prikken gekregen, is me ook nooit wat over gezegd... Lina wat een verhaal Over huilende kinderen... tsjah ik weet er alles over... jammer genoeg Maar eigenlijk heb ik nu even geen zin om daaraan terug te denken aangezien het hier nou al drie weken (drie HELE WEKEN ) goed gaat. Het is ook een heel verhaal, heb er ook nog ergens een apart topic over hier op t forum, dus zal jullie er hier niet mee vervelen. Maar als je wat wil weten, stuur dan maar een pb'tje. (ik kwam dus uiteindelijk op het punt waarop ik dolblij was als ik Kaylee een dag niet bij me had ). Midushi, elk kind heeft zijn eigen tempo... komt goed! Hee Petra, jij hier? ik wil die kussmiley van KOK hier zetten, maar die hebben ze hier dus niet haha Winnie89, welkom hier. Hoe gaat het nou bij jullie? Even een update over ons: Vandaag bij het cb geweest en Kaylee is voor t eerst sinds lange tijd goed gegroeid! Ze weegt nu 8230 gram en is 74.5 cm (2 mnd geleden 7.5 kg en 72 cm). Ze doet alles wat ze moet doen ongecorrigeerd, het gaat dus gewoon super Kreeg wel een beetje gezeur omdat ze nog alle melk uit de fles drinkt ipv beker, haha daar werd ik wel een beetje opstandig van We hebben nou ook een oppas (geen familie of vrienden in de buurt die kunnen/willen oppassen) gevonden (via marktplaats). Dus binnenkort kunnen we ook met ons twee nog eens wat leuks gaan doen, dat hebben we wel nodig na het hectische jaar. Ik wilde ook nog vragen of jullie allemaal op mijn meissie willen stemmen (zie onderschrift). We kunnen er een vakantie mee winnen en dat zou wel heel erg welkom zijn na dit vermoeiende eerste jaar wat we achter de rug hebben (en natuurlijk zou t ook een eer zijn als mijn meisje baby vh jaar mocht worden )
bedankt voor jullie reakties! ik ga het weekend een stukje met hem wandelen als het lekker weer is ik vindt het trouwends erg fijn om hier dingen te kunnen vragen want ik heb best veel vragen, en jullie weten dr alles van want jullie kinderen zijn ook prematuur geboren. ik ben trouwends vorige week overgegaan van de borst naar flesvoeding speciaal voor prematuren. maar nu heeft mn zoontje last van zn darmpjes en harde ontlasting, en poept maar eens per 3 dagen, iemand tips wat ik kan doen zodat het weer wat beter doorloopt? groetjesss
Hoi Proudmommy, Colin heeft al heel lang darm probleempjes. Hij zit heel snel verstopt. Na ontslag uit het ziekenhuis moest ik 3 dagen later alweer terug voor een clysma. Sindsdien krijgt hij lactulose (laxeermiddel). Ik heb een aantal keren geprobeerd te stoppen maar dan was het gelijk weer mis. Ik zal het gewoon es overleggen met de kinderarts of misschien je huisarts. Voeding iets verdunnen wil ook wel eens helpen. Ik geef Colin trouwens gewoon Nutrilon 1. Ik had eerst die tegen darmkrampjes e.d. maar dat hielp bij hem niet.
Natas Om nog even op jouw terug te komen. Danischa is ondanks dat ze 9 weken 1 dag te vroeg is geheel ongeschonde de periode in het ziekenhuis doorgekomen. Totaal geen complicaties gehad. Mede daardoor, heeft de kinderarts gezegt dat ze geen RS vaccinatie nodig heeft.. Buiten dat ze dan net te vroeg weer geboren was zegmaar. Vicky, hihi jaja ik ook hier enne
wat is die rs vaccinatie? toen mijn zoontje uit het ziekenhuis kwam hij heeft er 11 dagen gelegen liep ik de volgende dag al buiten met hem ik kon niet w8ten
wat me wel opvalt de dokter zegt het ook door dat hij in het ziekenhuis heeft gelegen is hij sneller ziek dus verkouden enzo
Ik kreeg vandaag de brieven van het UWV binnen met hierin de bevestiging van mijn zwangerschapsverlof, ik zou op 10 april weer moeten beginnen. Dit soort dingen zijn zo vreselijk confronterend, ik heb al een besluit genomen voor mezelf, ik ga de ziektewet in na het verlof. En ik ga als het beter gaat echt wel weer werken, want eerlijk is eerlijk dat wil ik wel nog steeds, maar nu nog niet! Gisteren hebben ze de sonde weer terugingebracht bij Sam omdat ze niet alle flesjes kan leegdrinken. En voorzichtig begon een verpleegster of het feit dat ze misschien met sonde naar huis komt, maar dat wil ik niet! (ze trekt dat ding er constant uit, en ik denk dat ik gek wordt als ik dat ding elke keer naar binnen moet brengen (hier moet dat zelf)) Ik wil dalijk op verzoek gaan voeden, en misschien is dat ook wel beter, maar ja... het is geen schema, dus een ziekenhuis heeft daar moeite mee, maar ik denk dat mijn meissie op verzoek heel goed kan doen! Gisteren heeft ze 50cc gedronken aan de borst, dat was 5cc meer dan ze eigenlijk mocht. Nu mag ze wel 50cc.
Ik kreeg vandaag de brieven van het UWV binnen met hierin de bevestiging van mijn zwangerschapsverlof, ik zou op 10 april weer moeten beginnen. Dit soort dingen zijn zo vreselijk confronterend, ik heb al een besluit genomen voor mezelf, ik ga de ziektewet in na het verlof. En ik ga als het beter gaat echt wel weer werken, want eerlijk is eerlijk dat wil ik wel nog steeds, maar nu nog niet! Gisteren hebben ze de sonde weer terugingebracht bij Sam omdat ze niet alle flesjes kan leegdrinken. En voorzichtig begon een verpleegster of het feit dat ze misschien met sonde naar huis komt, maar dat wil ik niet! (ze trekt dat ding er constant uit, en ik denk dat ik gek wordt als ik dat ding elke keer naar binnen moet brengen (hier moet dat zelf)) Ik wil dalijk op verzoek gaan voeden, en misschien is dat ook wel beter, maar ja... het is geen schema, dus een ziekenhuis heeft daar moeite mee, maar ik denk dat mijn meissie op verzoek heel goed kan doen! Gisteren heeft ze 50cc gedronken aan de borst, dat was 5cc meer dan ze eigenlijk mocht. Nu mag ze wel 50cc.
hallo meiden ik had een vraagje, mijn zoontje heeft erg last van zn dampjes sinds die flesvoeding krijgt, zn ontlasting is echt heel hard, hij pers ook de hele tijd maar er komt alleen lucht, hebben jullie misschien wat tips zodat ik hem wat kan helpen?
Vervelen meis. Wat je eerst kan proberen is om 10 cc extra water bij de voeding te doen. Ipv 90 cc 100 cc (zegmaar) mocht dat niet helpen dan zou een klein beetje olie ook kunnn in de voeding. Mijn ervaring is dat water meestal wel voeldoende is. Sterkte meis
bedankt voor je reaktie ja kijk dat is het um juist want hij krijgt 50 cc en als ik er 60 van maak krijgt hij het niet op hmm tis echt naar om hem zo te zien persen en kreunen omdat het hem niet wilt lukken
Nee ok, maar wat hij drinkt dan is voldoende. De voeding die hij dan binnen krijgt is zowiezo dunner. Je kan hem als je ziet dat hij aan het persen is ook helpen. Door jouw handen tegen zijn voetjes te houden, en heel zachtjes tegen te duwen... En anders doe je een heel klein beetje olie in zijn voeding. Ik meen dat het zonnebloem is wat ze aanbevelen. Succes.... en owja.. je kan hem voor een keertje ook helpen met de termometer, of een heel klen puntje zeep in zijn anusje te doen. (dit mag niet te vaak, want dankan hij luie darmpjes krijgen)
Heey meiden, Nou, ik had niet zo enthousiast moeten verkondigen dat Tymen nog nooit ziek is geweest want nu is het zover! Sinds zaterdag heeft hij diarree, soms wel tien luiers per dag en zaterdag spuugde hij ook steeds. Hij heeft geen koorts maar wel buikpijn, is dus niet erg vrolijk! Volgens mij gaat het weer iets de goede kant op, hij spuugt niet meer en de flessen drinkt hij bijna leeg, maar we zijn er nog niet! ik heb ook het idee dat de ontlasting weer iets dikker wordt, maar dat dacht ik gister ook en vannacht (ja, hij werd wakker voor een fles, dat zijn we niet meer gewend! Komt natuurlijk van het ziekzijn en we zitten ook nog in een sprongetje... ) was het weer waterdun. de wasmachine draait hier overuren... Ik ben nu net zo'n overbezorgde moederkip. Doodsbenauwd dat hij uitdroogt. Ineens realiseer ik me weer hoe veel zorgen ik me heb gemaakt gedurende zijn eerste weken. Ik voel me nu weer net zo als toen. Nou ja, we moeten het hier maar uitzitten, maar leuk is anders! Mijn arme mannetje!
ah arme Tymen... Hoop dat ie snel beter wordt, wat kun je dan ongerust zijn als moeder he... Bij darmkrampjes wilde babymassage nog wel eens helpen hier, zal eens opzoeken of ik nog ergens de bewegingen staan heb. Wij zijn dit weekend bij mijn ouders geweest in belgie, was erg spannend voor ons, want Kaylee is dan natuurlijk helemaal uit haar ritme, allemaal extra prikkels, is normaal altijd heel erg huilen... Maar het ging goed! Waaw... zelfs mijn ouders stonden vol verbazing van wat een ander kind het is geworden... Geweldig zo! Alleen gisteren was ik toch zo kwaad... Was bij mijn oude werk, heb ik lang en graag gewerkt, ondanks dat het tussen 1 collega en mij niet klikte. Is een winkel waar ze vanalles verkopen om te naaien en breien, het andere stuk van de winkel (waar ik altijd werkte) is sokken/panty's/handtassen/haarknipjes/kralen voor juwelen... Een beetje winkeltje-met-vanalles dus (maar wel dure merken haha). Dus ik wilde daar binnen omdat ik ff wilde kijken of ze een legging hadden voor Kaylee die ik wilde en nog een haarknipje, was natuurlijk die ene ex-collega er. Ik had Kaylee in de draagdoek op mijn heup, mijn sjaal onder mijn jas, dus mijn jas bolde omdat Kaylee erop zat en mijn sjaal eronder hing. Dus zij gelijk OOOOOOOOOOO WORDT KAYLEE GROTE ZUS. Dus wij "nee doe ons dat voorlopig nog maar niet aan". Reactie van haar: "o hoezo niet?" (Terwijl ze dus heel goed weet wat er aan de hand is geweest hier). Ik: 'omdat het nu pas rustiger wordt hier en we nu eerst van deze gaan genieten" zij: "ja maar het is niet gezegd dat de tweede hetzelfde wordt als de eerste he" ik: "ja maar het is ook niet gezegd dat het niet zo is en die gok wil ik nou nog niet nemen" zij: "och zo erg zal t toch niet zijn" ik: "en daarbij, ik heb ook een grote kans dat ik weer te vroeg beval en zo ziek word als ik was en daar heb ik ook nog ff geen zin in" zij: "ach mijn twee kinderen zijn ook 20 dagen te vroeg geboren, en mijn derde was toen 14 dagen te laat" ik: ' 20 dagen en 6 weken is toch echt een groot verschil, en als je hebt meegemaakt dat je moet bevallen omdat jij er anders niet meer bent of anders je kind niet dan denk je daar niet zo licht over" zij: "och jawel, als die wens er eenmaal is voor een tweede..." Ik kookte... echt waar... ben de winkel uitgegaan want ik had haar neergemept anders Waar haalt ze het lef vandaan zeg... bah bah bah...
OOOOH Wat kunnen sommige mensen toch zeiken zeg! Daar kan ik nou ook echt niet tegen! Bemoei je er niet mee asl je niet weet waar je het over hebt denk ik dan! Laat ze maar mooi praten en ga jij maar eerst lekker genieten van je meisje! Heerlijk dat het zo goed ging in belgie! goed gevoel zeker dat het nu eindelijk wat beter gaat met Kaylee! Tymen slaapt nu eindelijk, doodmoe van al dat poepen en die buikpijn! Zielig is het wel om hem zo te zien, maar ja, het hoort er nu eenmaal bij...
* Vicky sommige mensen kunnen zich echt niet in anderen verplaatsen. En denken maar gewoon dat alles maar kan, zoals zij het bedenken! Pffff....gauw vergeten deze situatie! Lijkt mij ook om stom uit je oren te krijgen! * net nog even bij het Cb geweest, even gewogen, dan weet ik of Ferron wat mer in zijn flesjes mag hebben. Hij is in 2 weken tijd 480 gram aangekomen, was een beetje teveel, maar ze zei al, beter dat hij teveel aankomt dan dat hij te weinig aankomt! Hij moet sowieso nog flink bijkomen qua groei, En hij is absoluut niet dik om te zien. Hij is juist een tenger mannetje, en lijkt wel meer in de lengte dan in de breedte te groeien. * vind ik trouwens nog wel een beetje moeilijk..als mensen aan mij vragen hoe oud Ferron is.. wat zeggen jullie dan? Ik zeg dan maar; hij is 3 maanden oud, maar 1 was er 1 maand te vroeg....
Ik zei altijd gewoon hoe oud ze was... Pas als mensen zelf gingen zeggen van "o wat is ze klein dan", zei ik erbij dat ze te vroeg geboren is. Anders niet... Nu zeg ik t helemaal niet meer, als ze zeggen dat ze zo klein is zeg ik gewoon "ja he" Kaylee kwam trouwens in t begin ook zoveel aan per keer... en toen ze 4 maanden was stopte dat ineens en kwam ze veel te weinig aan... Vandaar dat ze nu ook pas 8.2 kg weegt...