een premature baby, wie nog meer?

Discussie in 'Prematuur' gestart door danili, 16 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giovanna

giovanna Actief lid

13 mei 2006
    129
    0
    0
    Hallo meiden,
    Mag ik hier meekletsen?
    Onze zoon Renzo is met 34/4 geboren. Doet het supergoed hoor, dat zeker. Maar ik merk toch dat hij iets trager is met ontwikkelen (in mijn beleving althans!) Hij was gisteren 10 weken (gecorrigeerd 4,5) en heeft vandaag voor het eerst bewust gelachen naar me.
    Verder is hij momenteel slecht aan het slapen, veel aan het spugen en veel aan het huilen. Ik heb zelf het idee dat ie toch wel overgevoelig is voor prikkels. Als er iets anders gaat dan anders, is hij direct van slag. Daardoor heb ik best veel moeite om hem uit handen te geven. Ik hoop dat dat binnenkort beter gaat, want ik moet toch ook weer aan het werk. Hij gaat dna 1 dag naar mijn moeder en 1,5 dag naar het KDV, en daar zal hij echt een overload aan prikkels gaan krijgen...

Hoe is jullie ervaring met overprikkelde babies?

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Weet je wat ik eigenlijk heel erg jammer vind..
    Er komt maar geen kraamvisite, ik vraag me af ofdat er nog wel mensen zullen komen. Ik weet het van een vriendin dat ze nog wel komt, maar de rest?
    En dat vind ik niet leuk, heb al zo'n geweldige tijd achter de rug (ahum), en heb al heel veel moeten missen, en dan ook nog de kraamvisite missen? Nee dat is niet leuk!
    Zo moest ff mijn gal spugen. (Het feit dat ik bijna niet meer slaap helpt natuurlijk wel in het rationaliseren hihihihi)

3. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Jeetje Daphne, is het nou nog niet op gang gekomen met die kraamvisite?
    Ik zou net als jij daarin erg teleurgesteld zijn hoor!
    Er zijn mensen die niet houden van die kraamvisite en een feest organiseren om er zo 'in 1 klap vanaf te zijn' (wat ik altijd een beetje negatief vind klinkten :rolleyes: ), maar ik persoonlijk keek er naar uit, naar die tijd. En toen die ontzettend anders begon, dan ik verwacht, gedacht en gehoopt had, was dat best een keer slikken, maar het werd uiteindelijk toch wel een leuke en bijzondere tijd. Ik deed niks liever dan showen met mijn poppetje (had dat al een poosje moeten missen). Dus ik begrijp helemaal jouw gevoel. En eigenlijk vind ik het ook best een beetje raar....
    Ik hoop voor je dat het snel 'gaat beginnen'!

4. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    hallo mijn zoon is op vrijdag 13 oktober geboren met volle maan in 1995 hij was 3,5 week te vroeg. Onze dochter is 7 dagen tevroeg geboren maar was klein ze was 44,5 cm en woog 2150 kg.

Liever te vroeg dan overtijd hoor

5. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Oei, hier kan ik het niet mee eens zijn.... :(
    Voor de mama is over tijd lopen zeker niet leuk, maar als een kindje te vroeg is, en dan nog weken in het ziekenhuis moet blijven, 'kies' ik er toch voor om liever over tijd te lopen.

6. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik moet zeggen dat ik nog best in shock ben over die opmerking :confused: Wij willen graag nog een kindje, maar dan hoop ik toch eerder op 42 weken dan op 34 hoor :confused:

Verder gaat alles goed hier, weinig nieuws te melden... Kaylee doet af en toe een paar losse stapjes, maar ze durft nog niet goed, kruipen is veel makkelijker denk ik ;) Komt vanzelf wel goed :D

Kraamvisite was hier ook zo raar, toen Kaylee 6 mnd was kregen we nog kraamvisite. Ook zijn er mensen die gewoon helemaal niet zijn geweest. En er waren ook mensen die een uur na mijn bevalling al aan mijn bed stonden in t ziekenhuis :rolleyes: Heel verschillend dus allemaal...

Giovanna, mijn meisje is ook heel snel overprikkeld en heeft daardoor het eerste jaar van haar leventje voornamelijk met huilen doorgebracht. Nu gaa thet wat beter, maar ze moet echt haar regelmaat hebben... En dan niet op de klok, maar gewoon dat ze weet als ze s ochtends wakker wordt dat ze even bij ons in bed mag met haar papfles, dat ze daarna kleertjes aan krijgt, dat ze na haar middageten naar bed gaat, als ze wakker wordt sapje en koek... Zolang we dat volhouden kunnen we op dit moment best veel met haar, ook qua uitstapjes. Maar het heeft heel lang geduurd voor we echt de deur uit konden met haar zonder dat we rekening moesten houden met een meisje wat daarna een week lang compleet overstuur is.

Daphne, fijn dat Sam thuis is! Ik had al een tijd niet gereageerd, dus vandaar mijn late reactie. Ik hoop dat ze snel wat rustiger wordt en jullie ook wat slaap kunnen pakken.

Verder weinig nieuws hier, wij zijn dus begonnen met klussen voor een tweede wondertje... ben benieuwd hoe en wat, want ik had altijd nogal lange cycli... benieuwd of dat nu nog zo is.

7. Natas26

Natas26 Bekend lid

2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Ik moet ook zeggen dat als is het voor het kiezen zou hebben (als ik ooit een 2e zou krijgen) dat ik voor de volle 42 weken ga! :D Ik was ook behoorlijk :confused: :confused: van deze opmerking eigenlijk....

Wij hebben toen Colin thuis kwam een soort van 2e geboortekaartje gestuurd met daarop een gedichtje dat hij thuis was en dat iedereen hem mocht komen bewonderen, echter wel met duidelijk erbij vermeld dat er eerst een afspraak moest worden gemaakt, dit zodat we het zelf in de hand konden houden. Ik moet zeggen dat ik een hoop positieve reacties heb gekregen op het kaartje omdat ook veel mensen niet zo goed wisten wat ze moesten doen, wel bellen/langskomen of nog even wachten. Zo was het voor iedereen duidelijk hoe of wat. Wij hebben bewust de eerste tijd maar weinig bezoek ontvangen, eerst lekker met zijn 3en zijn, maar da's voor iedereen natuurlijk verschillend. Wel heb ik zelfs deze maand nog kraamvisite gehad, en is dat ook nog niet de laatste geweest!

Vicky, wat leuk dat je voor een 2e gaat! Ik hoop dat het snel mag lukken en ik ben ook heel benieuwd hoe je deze zwangerschap gaat beleven.

Daphne, hoe gaat het nu? Heb je nog goede tips gekregen van het CB? Ik hoop dat je snel wat meer slaap kan pakken! Bij mij is mijn nachtrust helaas nog steeds heel schaars, maar dat heeft niets met Colin te maken.

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    De wijkverpleegkundige zei dat het normaal was wat ze doet... leuk hoor :(
    Inbakeren heeft geen zin volgens haar omdat ze de rest van de dag heel rustig is. En ze is ook rustig als ik haar tegen me aanleg, of zoals ik nu al 2 dagen doe er gewoon naast gaan zitten. Dus ze ligt dan wel in haar eigen bedje, maar ik zit in de buurt. En dan is ze heel rustig. Gaat mevrouw trouwens ook om 1 uur 's nachts liggen spelen met een beertje aan haar bedje want ze is echt klaar wakker. (Daar zie je aan dat ze niet net geboren is, want ze speelt tegenwoordig hihihi, leuk om te zien!)
    Afgelopen nacht heb ik haar om 3 uur nog een voeding gegeven en daarna viel ze eindelijk in slaap. Om vervolgens om kwart voor 6 weer present te zijn. Gelukkig hoefde ik toen alleen maar te verschonen en een flesje te geven en toen wilde ze wel gewoon blijven liggen. En daarna heeft mijn man het overgenomen (ik kan het 's nachts beter aan dan hij, en hij pakt dan de ochtend, want dan wil ik heeeeel graag slapen)

Nu is ze ook al een tijdje wakker, wie weet geeft dit vannacht een beetje rust (en waarschijnlijk ook niet hihihi). Maar ja.. momenteel kom ik dus wel aan lezen toe, want ik ga gewoon met een boek ernaast zitten. Maar uitrusten is vreselijk moeilijk hoor.

Ook hebben we het gehad over de inentingen, want die heeft Sam er nu al 2! gemist. Want het ziekenhuis was eerst aan het wachten op de ok en daarna wilde ze het niet doen ivm koorts en dat ze dan niet naar huis zou mogen. We hebben nu een afspraak voor as donderdag, dan krijgt ze de eerste inentingen. Moet eerst nog wel aan de kinderarts (ook donderdag naar toe, eerst naar chirurg dan bloedprikken en dan ka en dan cb) vragen of ze mogen enten. Maar de wijkverpleegkundige vond het maar raar dat ze niet hebben ingeent, en wij ook. Want we gaan nu wel gewoon overal naar toe met Sam. Ik ga ook meteen over het RS virus en Rotavirus navragen want misschien kan ze hier ook voor geent worden (weet niet of het nodig is eigenlijk).

Gisteren heb ik Sam provisorisch gewogen (eerst blote Sam en ik op de weegschaal, en daarna alleen ik op de weegschaal) en ik kwam uit op de 3 kilo. Lijkt me keurig toch? (Ik ben er tenminste wel trots op hihihi)

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    JA DAAR HEB JE GELIJK IN. MAAR IEDEREEN HOOPT TOCH EEN BEETJE VROEGER TE BEVALLEN HE. OOK BEDOELDE IK EEN 3 OF 4 WEKEN VROEGER NIET MEER HOOR

SORRY DAMES

10. giovanna

giovanna Actief lid

13 mei 2006
    129
    0
    0
    Ook 3 of 4 weken liever niet hoor!
    Ik hoop bij de volgende het echte hoogzwangere gevoel eens te mogen beleven! En daarbij, het is gewoon beter voor kindlief om tot minimaal een week of 38 in de bolle buik te blijven!

Ons mannetje heeft het hier vandaag weer ontzettend slecht. De hele dag huilen, weinig slapen...
    Gelukkig is het spugen een stuk over. We hebben 1 bepaalde fles aan de kant gegooid en dat scheelt een stuk!
    We gaan vannacht weer eens een keertje proberen om de nacht door te slapen. We worden natuurlijk een handje geholpen door Moeder Natuur, door het uurtje klok vooruit. We geven hem om 23 uur 135cc en dan hopen dat hij het uithoudt tot zo tegen 7 uur! We zullen zien!

11. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik hoop niet vroeger te bevallen... ook 3 of 4 weken niet... Bij Kaylee op de neo lagen er toch een paar kindjes die met 36/37 weken geboren waren en toch moesten blijven, omdat ze nog niet konden drinken, of zich niet goed warm konden houden... Nee hoor als ik mag kiezen dan het liefst de volle 40 weken en als ik overtijd loop dan neem ik dat maar voor lief... liever 2 weken overtijd dan 4 weken te vroeg! Maar eerst maar eens zwanger zien te worden haha

Giovanna, wat vervelend dat jullie mannetje zo'n slechte dag had vandaag :( Ik hoop dat jullie vannacht toch lekker kunnen slapen!

12. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Pff ik ken beide kanten .... 42 wken en te vroeg.
    Nou beide is geen pretje dames!

Maar als ik weer mocht kiezen, dan toch liever weer de 42 weken. Liever gewoon 40, maar bij mij is de kans dat ik ooit weer zwanger word nul komma nul :)

13. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Mijn dochter was 'slechts' 3 ,5 weken te vroeg en heeft 3 weken in het ziekenhuis moeten blijven. Natuurlijk kwam dat mede door haar dysmaturiteit en mijn pre-eclampsie, maar dan nog. Ik vind dit gewoon geen 'uitspraak' waar ik het mee eens kan zijn. Als het echt zo 'goed' was voor die kleintjes en als het 'zo zou moeten zijn', dan zouden vrouwen gemiddeld wel 36 of 37 weken zwanger zijn en geen 40!
    Verder wil ik nog even kwijt dat mijn dochter geen zuigreflex had bij haar geboorte. Dat had niks te maken met de bovengenoemde klachten, wel met haar vroeggeboorte. Het hoeft niet zo te zijn, andere kids van die zwangerschapsduur drinken soms wel, maar ons kindje dus niet en da's ook de reden geweest waarom haar ziekenhuis-opname zo lang duurde.

Beter te vroeg dan te laat, gaat wat mij betreft niet op, als het de geboorte van een kindje betreft... :rolleyes:

14. giovanna

giovanna Actief lid

13 mei 2006
    129
    0
    0
    Kiz, helemaal met je eens!
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een nogal kwetsende opmerking vind om te maken in dit hoekje. Het hoekje waar vrouwen kampen met allerlei problemen rondom de vroeggeboorte van hun kindje.

Verder kan ik melden: Renzo heeft het geflikt!
    Hij heeft doorgeslapen!

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik denk ook echt dat dit een opmerking is zonder voorkennis. Want als je ervaring hebt met een vroeggeboorte dan zal je dit nooit meer zeggen.
    En ja ik las ook overal dat iedereen het bij 36 weken wel erg zwaar begon te vinden. En als je allemaal een gezond kindje krijgt bij een vroeggeboorte dan is het logisch dat je eerder wilt bevallen maar helaas is de realiteit toch wel iets anders.

Persoonlijk had ik dolgraag willen ruilen met de meiden die tot de 40 weken doorliepen, ook met alle rotkwalen vandien, want ik weet echt niet wat het is om hoogzwanger te zijn en dat heb ik heel erg gemist. Ook dat stukje hoort bij de voorbereiding van het krijgen van een kindje. En dat hebben wij hier toch wel gemist met z'n allen.

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    @Giovanna, wat een genot, een nacht doorslapen! Gefeliciteerd

17. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Kan me vinden in wat je schrijft Sam, en Sibel was dan maar een beetje te vroeg. Ik heb ondanks dat ook het gevoel gehad het laatste stuk gemist te hebben. Ook al lag ik 2,5 weken lang haar geboorte zowat af te wachten in het ziekenhuis. Ik vond het heel erg moeilijk toen ik opgenomen werd en er werd gezegd: "Jij gaat niet meer naar huis voordat je bevallen bent". Natuurlijk is de bevalling uiteindelijk wel waar je naar toe leeft tijdens de zwangerschap, maar je hebt ook zo je ideeen over de laatste weken voor de geboorte. Alles nog beter op orde maken, beetje heen 'tutten', nog eens een keertje samen uit eten...Nou ja, noem maar op. Het is volgens mij een natuurlijk proces, waar dan opeens abrupt een einde aan komt. Dat vraag toch wel wat van je aanpassingsvermogen hoor!

18. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    MOET IK OP M'N KNIEÊN ZITTEN OMDAT IK MIJN GEDACHT HEB GEDEELD.SORRY HE

IK HEB ER ZELF 2 GEHAD . BIJ ONS VERLIEP ALLES VLOT EN ZE ZIJN MEE NAAR HUIS GEMOGEN

19. giovanna

giovanna Actief lid

13 mei 2006
    129
    0
    0
    Ik ben inderdaad op de allereerste dag van mijn verlof bevallen en had nog zoveel dingen willen doen, nog zoveel willen tuttelen en nog zo graag afscheid willen nemen van mijn buik...
    Helaas was de realiteit anders!
    Ook ik had liever tot de 42 weken doorgelopen, dan met 34 weken al bevallen. Wat ik eerder al zei, alles voor de gezondheid van kindlief!
    We hebben hier met zn allen zo'n valse start gemaakt. Dat haal je nooit meer terug. Het niet direct kunnen aanleggen of lekker even een tijd met beeb op de borst in je kraambed liggen, de kraamtijd inclusief kraamhulp en kraamvisite, we hebben het allemaal moeten missen en kunnen dat nooit meer overdoen...

Bij mij is het gevoel dat de navelstreng te vroeg is doorgegaan en het gevoel dat die arme jongen veel te vroeg alles zelf moest doen enorm overheersend geweest rond de uitgerekende datum...

20. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Op je knieen zal niet nodig zijn. Ik denk alleen dat je beter wat uitgebreider had kunnen posten. Wanneer je uitgelegd zou hebben, wat jij hebt meegemaakt, en verteld zou hebben dat jouw kids wel direct mee naar huis mochten, dan zou iedereen hier je mening begrijpelijk hebben gevonden. Het is vaak niet direct wat je schrijft, wat mensen tegen de borst stuit, maar de manier waarop. Als je het op een andere manier geschreven had, hadden mensen ook op een andere manier gereageerd. (In de trant van: Ja, in jouw geval is het inderdaad zo, maar mijn ervaring is anders.)

En als ik zo vrij mag zijn om je een tip te geven: schakel je capslock uit als je typt. Al die hoofdletters staan minder vriendelijk dan de kleine letters. Nu lijkt het alsof je 'schreeuwt'. ;)

Deel Deze Pagina