Een probleem met eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kora82, 19 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kora82

kora82 Lid

6 nov 2013
    81
    0
    6
    Sinds paar dagen wil mijn zoontje van bijna 9 maanden s' avonds niet eten. 'S Ochtens met de pap is het nooit een probleem, later met fruit meestal ook niet. Helaas met groenten gaat het steeds erger. Hij lust groenten wel en ik geef hem tegenwoordig die ene die hij wel lekker vind. Ik dacht aan doorkomende tandjes.. Hij heeft al onderste twee en bovenste twee tandjes en misschien komen nu de volgende bovenste tandjes..
    Maar mijn vraag is: als hij groenten weigert, wat is dan het beste om te doen? Een fles melk geven? Extra fruit proberen? Ik wil namelijk wel dat hij 'iets' binnen krijgt.

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Wat als je de groente op het moment van fruit geeft?

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Eet hij wel koude groentes? Dus tomaat, komkommer etc? Zo ja, dan grote kans dat het tandjes zijn

4. Veera

Veera Niet meer actief

Hier ook moeilijk met (warm) avondeten, ook huilen en vingers in de mond stoppen. Ik lees FF mee, hier nog geen enkel tandje..

5. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Groentes waar ze lekker op kunnen bijten zijn komkommer en wortel. Hier ook ideaal om onze dochter even bezig te houden als ik moet koken en ze al honger heeft. Ik moet toegeven dat van de broccoli vandaag ook wat bleef liggen en de gebakken aardappels en gehakt gingen zo naar binnen.
    Geen gevecht van maken in ieder geval. Aanbieden en wat niet op gaat, gaat niet op. Dat werkt het beste. Zorg ervoor dat het eten gezellig blijft en dat er niet teveel afleiding (tv?) is. Veel meer kun je niet doen

6. kora82

kora82 Lid

6 nov 2013
    81
    0
    6
    Gisteren 's ochtends had hij weer meer moeite met fruit eten dan met groenten... Dus ik denk dat het ligt aan de tandjes en misschien ook zijn humor op een dag.

@Twinkle81, hij eet nog geen koude groenten. Meestal eet hij wat geprakte aardappelen met wat groenten en soms gemixte stukje kip. Ook af en toe rijst. Ik wil ook geen gevecht van maken maar zonder afleiding zou hij niets eten. Ik doe geen TV aan maar wel liedjes zingen, blokjes bouwen etc. Hij doet dan wel zijn mond open en eet hij meestal wel. Alleen de afgelopen dagen ging het wat minder en met meer huilen...

@Veera, precies! Soms is het huilen, en heel vaak stop hij vingers in zijn mond. Dan doe ik mijn best om hem tog een beetje afleiden. En hij beweegt zo veel! Dus eten tijd is echt rommelig! ;)

7. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Ik noem dit bij ons nooit een probleem... bij ons eet ze de ene keer ook beter dan de andere. Bij tandjes die doorkomen is het meestal een week slecht eten en dan drinkt ze een fles melk extra.
    En de ene keer heeft ze gewoon meer trek dan de andere keer dat is bij ons volwassenen ook zo. Zolang je baby op gewicht blijft en genoeg drinkt zou ik me niet zo'n zorgen maken over het wel of niet eten van bepaalde maaltijden. Gewoon blijven aanbieden en geen gevecht van maken.

8. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Onze dochter vindt het ook veel leuker in zelf te eten. Lekker smeren en gelukkig komt het meeste wel in jaar buik terecht. Omdat ze de neiging heeft met borden/schalen te gooien hebben we het eten lang direct op het blad van de kinderstoel gelegd. Ze eet veel minder als we haar voeren, maar ik kan mij ook voorstellen dat je niet op zo'n kliederboel zit te wachten. Wij gebruiken de jasjes van ikea (zo'n slab met mouwen) om haar kleding te beschermen.
    En liedjes enzo werkt hier ook goed. Gelukkig bunkert onze dochter alles naar binnen, muv tonijn. Dat vindt ze echt niet lekker

Deel Deze Pagina