Misschien een wat brutale vraag, maar neem aan dan de meeste hier toch anoniem zijn. Mijn vraag is heb je spaargeld en zo ja hoeveel? Wij hebben nu 15.000 euro gespaard (10 jaar over gedaan) en willen daarvan een deel als investering in ons huis stoppen. we houden daarna nog 3000 euro over. Vraag me af of dat genoeg is? Wij praten daar verder nooit met familie/vrienden over, maar vraag me af of we dat kunnen gaan redden met 3000 euro achter de hand. gr vruchtje
Spaargeld...? Wasda?! Nee, wij hebben geen spaargeld. Maar redden het goed. Niet breed maar wel goed, en het ligt er maar net aan welke eisen je stelt e.d.
Wij hebben ook geen spaargeld...tja ergens 100 euro op de spaarrekening volgens mij...we willen dit wel gaan doen als de kleine geboren is en natuurlijk voor de kleine sparen..... waarom al je geld oppotten? Je hebt dan miss nog ''maar'' 3000 euro over..maar dan kan je toch weer opnieuw gaan sparen? Anders hebje ook geen lol van je gespaarde geld lijkt mij....
op de spaarrekening staat hier 300 euro voor noodgevallen. Verder hebben we het niet breed maar zeker niet slecht! Op dit moment hebben we geen kans om het spaargeld te verhogen maar zodra die kans er wel is gaan we dat ook gewoon doen. Ik zou zeggen met 3000 ga je het zeker redden en ik ga ervan uit dat je gewoon weer verder gaat sparen als je huisje klaar is?!
Ik zeg hier niet hoeveel we hebben , maar het minimale wat voor ons op de gezamenlijke spaarrekening moet staan is hier ook 3000 euro. Een kapotte auto, wasmachine of weet ik veel kan hier van betaald worden en dit bedrag geeft mij een rustig gevoel.
Je hebt best gelijk. waarom zo oppotten. Ik heb erg veel moeite om geld uit te geven. Met moeite geef ik nu 700 euro uit aan een vakantie. Erg he,
Hihi hier idem dito, maar 'gelukkig' heb ik een man met een groot gat in zijn hand om de boel weer recht te trekken.
wat veel reacties super leuk!! Ik ben gewoon zo een onzekere tuttebel. Maar kunnen het geld nu heel goed ergens voor gebruiken, dus waarom niet zou je zeggen, je benut het toch goed. Maar het is zo een fijn idee om het achter de hand te hebben. Ik denk wel dat wij er voor moeten gaan.
Wij hebben nu 'maar' 2500 op de spaarrekening staan, maar we doen ons best dit zo hard mogelijk op te laten lopen zonder er heel veel voor te hoeven laten. Hoe meer erop staat, hoe fijner we ons allebei voelen. En idd, ook wij vinden het vervelend geld van de spaarrekening af te halen, maar soms moet het wel. Ons streven is er altijd minstens 2000 op te houden, en tot nu toe lukt dat best aardig.
doe mij ook een minimum van 3.000 euro. dat is heel wat keertjes 30 euro per maand sparen. ( wij sparen sowieso 30 euro per maand en als het kan stop ik er nog wat bij ) ik heb met heel veel moeite en vakantiegeld opzij zetten enzo bijna 1.000 euro nu en daar ben ik al erg trots op. maarja ik zie hier toch vaak bedragen voorbij komen op de site waar ik me in verslik. daar steken wij maar schamel bij af met ons salarisje. niet dat ik ermee zit trouwens. maar het perspectief ligt natuurlijk anders als je het 3 of vierdubbele verdiend.
wij gaan trouwens ook niet op vakantie en hebben geen auto. dus daar hebben we gelukkig geen onverwachte ( hoge ) kosten van.
Hier is het ook de bedoeling dat er altijd een reservebedrag staat voor noodgevallen. Helaas hebben we het ene noodgeval na het andere gehad (auto stuk, tig keer laten maken, toen toch maar een andere gekocht...daar gaaaaat al je spaargeld en als toetje nog een mooie belastingaanslag). We gaan dus weer opnieuw beginnen, vol goede moed, zodat er straks weer een mooi bedrag staat. Ik vind 2.000 a 3.000 euro ook zeker een mooi uitgangspunt. Heb nu gezien hoeveel er ook tegelijk stuk kan gaan of aan kosten kan ontstaan. Zeker met twee kids vind ik dat een veiliger gevoel. Elmo
Persoonlijk zou ik zelf een iets ruimere buffer prettig vinden. zo'n 5000, maar dat zou mijn gewoon een fijner gevoel geven. Je weet maar nooit. Ik ben ook iemand die niet makkelijk geld uitgeeft, soms wel eens tot vervelends toe! Ik overweeg elke aankoop, terwijl dat financieel gezien eigenlijk niet nodig is. We hebben dan ook wat meer spaargeld. Zo'n 30000. Alvast succes met je huis!!