Wanneer voelden jullie de baby met de placenta aan de voorkant? Word er best onzeker van, mijn zoontje heb ik vanaf 18 weken elke dag heel duidelijk gevoeld. Nu ben ik 19+3 en heb een paar keer 'iets' gevoeld waarvan ik dacht dat het de baby kan zijn. Was er vanuit gegaan dat ik nu voor de 18 weken de baby al zou voelen, dus maak me een beetje zorgen af en toe. Bedankt voor de reacties. Liefs
Ik heb de placenta ook voor liggen, maar toch voelde ik mijn kindje al wel vrij snel, en ook wel iedere dag. Dat was een hele tijd alleen maar een heel klein beweginkje en heel af en toe hoor, als ik mezelf vergelijk met anderen dan voel ik wel een stuk minder. Nu ik al zo ver in mijn zwangerschap ben voel ik alleen wat geschuif en dat hij de hik heeft. Ieder kindje heeft weer een ander ritme en bewegingspatroon. Heb je het al eens aan de vk gevraagd? Is bij de controle wel steeds alles goed?
De echo's zijn steeds helemaal goed.. Laatste is 3 weken geleden. Fijn dat jij t vroeg voelde ondanks de placenta. Welke week was dat?
Gelukkig dat de echo's goed zijn. Hopelijk stelt dat je gerust! Ik denk dat het bij mij begon rond 14-15 weken. Maar echt heel zachtjes, geen flinke trappen zoals ik van anderen wel eens hoor.
Mijn placenta ligt ook aan de voorkant en pas sinds afgelopen weekend heb ik het idee dat ik de kleine wat vaker voel, maar echt heel duidelijk is het nog niet. Het is voor mij de eerste, dus ik weet ook niet echt wat ik moet voelen.
Ik voelden de kleine rond 16 a 17 weken en dat begon onderin placenta ligt echt net onder mijn navel. En voelden het net boven mijn schaambot maar niet dagelijks dat was pas na 20'weken.
Ik had bij de vorige zwangerschap de placenta voor liggen en voelde het kleintje pas met 22 weken... En toen ook niet dagelijks! Probeer je geen zorgen te maken en als je dat wel doet, overleg met je verloskundige of je misschien wat vaker kan komen om naar het hartje te luisteren. Ik weet dat je erg onzeker kan worden als je je kleintje niet of weinig voelt in vergelijking met andere zwangere vrouwen.
Bij mijn eerste zwangerschap lag de placenta ook voor. Ik voelde mijn dochter toen pas heel zachtjes met 21 weken. Daarna de rest vd zwangerschap steeds heel erg weinig of slecht. Pas met 28 weken moet je je kindje elke dag voelen. Maar haar voelde ik heel weinig. Deze zwangerschap ligt mijn placenta anders. En dit kindje voel ik gelukkig heel erg veel en goed. Het maakt veel uit. Het is lastig en niet leuk als je het kindje slecht voelt. Succes ermee. Vraag anders de vk of je wat vaker naar het hartje mag komen luisteren
Dit keer ligt mijn placcenta ook voor, met 9 weken voelde ik hem al voor het eerst, helemaal onderin, maar pas met 21 weken ofzo schopt hij echt 'door' de placenta heen. Mijne ligt hoog voorin, dus vandaar dat ik hem onderin al wel voelde, maar ook pas laat echt in het midden van mijn buik.
Bedankt voor de reacties. Ik ben er misschien te erg mee bezig, maar dat komt denk ik omdat ik zoontje dus al vanaf 18 weken voelde. Af en toe voel ik iets, maar het is niet duidelijk de baby ofzo. Maandag heb ik de 20 weken echo, denk dat ik daar maar gewoon op wacht, om nu gyn te bellen terwijl ik bijna een echo heb is ook niet nodig denk ik? En het stomme is dat ze bij de geslachtsecho hebben gezegd dat de placenta voor ligt, dus niet in het zkhuis zelf.
Hier ook een voorliggende placenta. Ben nu 19 weken zwanger en sinds gisteren kan ik zeggen dat ik de baby nu echt duidelijk voel. Vaak aan de linkerkant en helemaal onderaan m'n buik. Ik zou inderdaad ook eens vragen of je wat vaker naar het hartje mag gaan luisteren, zal je alvast wat gerust stellen. Liefs, Linsy
Ik voelde mn kindje al heel vroeg, rond de 16-17 weken maar ze zeggen dat met een placenta aan de voorkant het wel tot 22 weken kan duren dus daar had ik ook op gerekend
Ik heb de placenta nu voor liggen en voelde de baby met 22 weken pas. Maar de baby heeft het meer dan goed gemaakt. Ik voel deze baby veel beter dan onze zoon en toen lag de placenta achter.
Mijn placenta ligt ook voor en de gyn waarschuwde mij dat het tot 22w zou duren voor ik de kleine zou gaan voelen. Jammer, maar wachten dus
Bedankt voor de (geruststellende) reacties! Kon toen straks even langskomen, alles was in orde! Placenta ligt echt helemaal aan de voorkant dus kon inderdaad nog wel een paar weken duren. Maar ben in ieder geval gerustgesteld
Fijn dat je even langs mocht komen en dat je gerustgesteld bent! Bij mijn eerste ook een voorliggende placenta en voelde haar vanaf 21 weken.
Het kekriebel had ik al vanaf 12 weken helemaal onder in mn buik. Echt schopjes pas met 22 weken ofzo. Dat ik echt heel duidelijk kon zeggen ja dit is de baby. Heb wel een behoorlijk bewegelijk kindje in mn buik zitten dus misschien maakt dat ook nog wel uit.
Ja dat kan ook nog schelen natuurlijk! Zoontje was erg druk in m'n buik (nu nog steeds hihi) misschien nu een rustigere baby Ga er maar vanuit dat t nog een paar weken duurt. Af en toe heb ik wel iets gevoeld maar dat hadden ook m'n darmen kunnen zijn zeg maar...