Termijn echo en combinatie test te vroeg??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nextstep, 30 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nextstep

Nextstep Bekend lid

29 okt 2014
    842
    68
    28
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Afgelopen week heb ik mijn eerste echo gehad met 7.5 week. Alles lag op schema en een mooi kloppend hartje.
    Ik moest direct een afspraak maken voor de termijn echo en combinatietest. Deze is gepland op 9.5 week. Is dat niet wat aan de vroege kant? Tot 12 weken kan er toch nog vanalles mis gaan?

Ik vroeg nog wel of het niet te vroeg was maar ze zei dat het vanaf 9.3 kan!

Ben erg benieuwd!

2. MamavanThiemo

MamavanThiemo Bekend lid

21 okt 2012
    550
    11
    18
    Ik vind het nog wel wat vroeg. De nekplooi kunnen ze rond de 12 weken het beste zien. Pas dan zit er vocht in die plooi wat ook weer verdwijnt na 13 weken.

3. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Voor een termijn echo is dat prima. Als het om de echo van de combinatietest gaat heeft het geen zin. die moet tussen 11-13 weken gemaakt worden.

4. Nextstep

Nextstep Bekend lid

29 okt 2014
    842
    68
    28
    NULL
    NULL
    Mja, dat dacht ik dus ook. Maar ze was zeer stellig in haar antwoord.

Naja we gaan het zien. Mocht het wel te vroeg zijn heb ik iig een extra echo 😜 Altijd leuk

5. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Word er niet na de termijnecho pas een datum gepland voor de combinatietest? Dat is hier wel het geval namelijk. Behalve het bloedprikken, dat gebeurd wel na de termijnecho :)

6. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Ze doen een termijn echo op die dag dat je 9,5 week bent. Dan nemen ze bloed af voor de combinatie test. Vervolgens kom je rond week 11/12 voor de nekplooimeting en krijg je gelijk de uitslag van de combinatietest mee.

7. Nextstep

Nextstep Bekend lid

29 okt 2014
    842
    68
    28
    NULL
    NULL
    Ok.. Ja zo had ik hem ook begrepen. Maar bloedprikken heb ik dus al laten doen .. Dat kon direct na de eerste echo zeiden ze, dus ik was in de buurt en ben meteen doorgelopen.
    (Vandaar dat ze bij het bloedprikken ook zeiden, zo vroeg al?)

Ik waag er denk ik nog maar even een telefoontje aan om te checken hoe het nou zit. Ik ga iig met 9.5 heen ....

8. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Ik zou hem verzetten en het minstens een week maar het liefst 3 later doen. Vind het ook wel erg vroeg.

9. Logan

Logan Niet meer actief

Ik had de termijnecho met 9+6. Vk zei toen dat dat de minimale termijn was waarop ze een termijnecho mogen maken en vaststellen. (Vanuit mijn iui gerekend was ik toen 10+1 en twee dagen terug gezet.)
    Nekplooimeting hebben we niet gedaan, dus wat dat betreft geen idee.

10. Picaris

Picaris Actief lid

12 jun 2011
    302
    120
    43
    Ringkøbing, Denmark
    Hier wordt er aangegeven dat de combinatietest (het echo-gedeelte) op zijn vroegst gedaan kan worden met 11+3.

Ik weet uiteraard niet hoe dat in NL is, hier krijgt iedereen gewoon de combinatietest.

Groetjes,

11. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Dat is idd te vroeg voor het bloedprikken. Zou er idd nog ff over bellen!

12. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Bij mijn verloskundige wordt er altijd bloed geprikt na de eerste echo/controle. Dit is om je bloedgroep te bepalen, resusfactor en andere bepalingen.
    Deze wordt niet gebruikt voor je combinatietest.
    Ik heb de combinatietest bij de andere drie zwangerschappen niet laten doen en nu ook niet!

13. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Je moet inderdaad voor beide een afspraak maken. Dat betekent twee afspraken ;)
    De combinatietest begint vaak met bloedafname, dat kun je wel alvast plannen. De echo daarvoor plan je na de termijnecho. Succes!

Deel Deze Pagina