Vanmiddag was ik bij de verloskundige op controle. Omdat ik bij mijn dochter met 37+2 bevallen was en al 5 cm had zonder door te hebben wilde de verloskundige wel voelen vandaag. Ik heb 3 cm en verweekte baarmoedermond. Na het voelen (wat best pijnlijk was) kreeg ik snel meer buikpijn. Had nog boodschappen gedaan, eten gemaakt etc. Het duurde wel een paar uur de buikpijn en moest soms echt even wegpuffen. Maar nu is het weer gezakt en heb ik af en toe harde buik (toch wel 4 per uur minimaal) die veel druk op mijn baarmoedermond zet. Ik wil niet zomaar de verloskundige bellen maar ik wil ook niet te laat zijn met bellen. Wat zouden jullie doen?
Nee ze heeft me niet gestript. Heb 17 mei weer afspraak en wilde dan wel strippen maar ze zei ook dat ze verwacht dat hij dan al geboren is.. maar ik vind zo lastig wanneer ik moet bellen joh
Als jij je zorgen maakt of onzeker bent over iets, gewoon bellen. Liever rond dit tijdstip dan vanavond laat denk ik dan maar, of dan de halve nacht wakker liggen en morgenochtend in paniek bellen ofzo.
Ik zou ook bellen. Kan toch zijn dat ze iets opgewekt heeft ? En als je eerder deze ervaring heb gemaakt en nu ook niet echt doorhad dat je al 3cm had? Beter een keertje teveel controleren dan niet toch? Ze zal een vast niet gek van opkijken!
Ja je hebt wel gelijk. Al zakt het nu weer af maar vanmiddag na het voelen best veel buikpijn gehad dat ik dacht van nou dit gaat doorzetten. Of misschien is het wel normaal. Wil zo ook wel lekker mijn bed in duiken. Misschien van te voren even ontspannen douchen..
Een zijn vrouwen die soms heel lang niets of weinig voelen en toch ‘bezig’ zijn. Als je buikpijn hebt gehad en toch wel een tijdje harde buiken 4 uur lang.. alleen al voor de nieuwsgierigheid zou ik het denk ik al willen weten En net er ook gezegd is: liever dan ontspannen gaan slapen dan snachts ineens moeten bellen denk ik? Maar je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Je hebt niet voor niets een instinct zeg ik altijd. Jij voelt het het beste..
Je hebt daar wel gelijk in hoor! Ik ga het zeker in mijn achterhoofd houden. Mocht ik wakker worden van pijn dan ga ik natuurlijk direct bellen. Maar toch apart dat de heftige pijn van vanmiddag nu over gegaan is naar harde buiken om het kwartier ongeveer met druk van onder. Bedankt voor de reacties. Stelt me wel gerust.
Heb je nu nog steeds harde buiken elk kwartier? Ze zeggen wel altijd als het niet toeneemt qua intensiteit en qua frequentie dat het dan vaak voor weën zijn en nog niet echte weën.. Maar ik vind zoiets altijd lastig uit te spreken hoor. Ik heb bij mijn dochter van begin tot eind 7.5 uur lang een weënstorm gehad... zou niet weten hoe het is om het niet te hebben. Ik hoop dat ik dat deze keer mag ervaren. Daarnaast hoor ik mensen (net zoiets als jij aangeeft), die wel harde buiken hebben maar niet echt het gevoel hebben dat het weën zijn en nog boodschappen doen en ineens volledige ontsluiting hebben.. het kan blijkbaar allemaal. Dat maakt het juist zo onzeker. Doe waar je je goed bij voelt en ik hoop snel te mogen lezen dat je een prachtige bevalling hebt gehad
Ja dat is zo!! Vooral omdat ik niet thuis wil bevallen en heb nog steeds harde buiken met druk van onder.. soms om de 15 min dan om de 20 min dan om de 10 min Haha echt stom! Dan denk ik, zet door of houd op. Maar ja. Ik had eergister ook hele dag harde buiken en ging ze op gegeven moment timen en toen kwamen ze om de 4 min 2.5 uur lang. Toen zakte het wel weer af. Misschien heeft dat al die 3 cm gezorgd? Ik kan ze altijd bellen nu en even voorleggen. Dan zijn ze op de hoogte van vanmiddag en de situatie nu
Herkenbaar. Ik zou just to be sure bellen! Gewoon peilen wat zij vinden, je hebt tenslotte al ontsluiting. Hopelijk zet het snel echt door!!
Ik zou even een douche nemen en kijken of het afzakt of toeneemt. Ze zeggen bij echte weeën zet het dan door. Heb je na het douchen nog harde buiken zou ik even bellen, al is het maar om gerust te kunnen slapen zoals hierboven gezegd.
Ik zou ook even bellen! Ik had 7 cm ontsluiting zonder iets door te hebben. Nu duurde de laatste 3 cm echt een eeuwigheid. Maar het is je tweede kindje, en dan kan het zo in ene veel vlotter gaan! Succes!
Inderdaad zou wel even een belletje doen naar je verloskundige! Vooral ook omdat je niet op die 3cm had gerekend. En nu toch wel steeds harde buiken hebt.. je wilt niet thuis bevallen, dus misschien kan ze gewoon even komen voor controle zodat jij straks rustig kan slapen zonder vragen in je hoofd
Irritant he? Ondanks als je al een keer bevallen bent, weet je nooit hoe een volgende keer gaat. Wist je dat maar.. misschien goed om inderdaad even lekker te douchen, even ontspannen en dan kijk je verder. Je zou inderdaad altijd kunnen bellen en informeren wat er gaande is. Dan weten ze hebt maar en wie weet hebben ze advies. Succes!!
Dankje!! Heb gebeld en ze zei dat het inderdaad kan rommelen na strippen/voelen en dat ik het in de gaten moet houden en vannacht weer mag bellen bij twijfel. Ze woont dicht bij mij en is er binnen 10 min dan. Ik woon ook binnen 5 min van het zh dus moet goed komen mocht het doorzetten vannacht!
Dankjewel lieve dames! Ik ga dus zo douchen en kijken hoe het er dan voorstaat. Misschien mijn harde buiken nog even timen erna idd! Want ze blijven toch wel nog! Misschien zet het door na een warme douche. Ik mag in ieder geval altijd weer terug bellen. En idd ook al is het mijn tweede, het is weer zo ontzettend anders! Mijn eerste is snel gegaan. Eerste 5 cm niet doorgehad, 2 erbij gestript. Toen zijn Mn vliezen door vk gebroken en binnen 1 uur 3 cm erbij, drie kwartier geperst dus binnen twee uur was mijn dochter er. Ze zijn op de hoogte dat het snel is gegaan toen! En ze wil ook altijd komen voelen als ik dat fijn vind.
Goed dat je gebeld hebt. Ik hoop dat het je ook weer een gerust gevoel geeft. Lekker douchen inderdaad en even in de gaten houden. Fijn dat je zo dichtbij het ziekenhuis woont en ook dat je verloskundige dichtbij is. Lijkt me ook wel een prettig gevoel. Lekker rustig aan, je ontspanning zoeken. Misschien wil je manlief je nog wel een massage geven je kan het altijd proberen haha. Succes meid en spannend blijft het altijd. Ik krijg er af en toe nu al de zenuwen van als ik denk hoe het over 3 maanden zal gaan en bij mij duurt het nog wel een tijdje. Ik ben ook helemaal niet iemand die snel nerveus is ofzo... Dus ik herken mezelf af en toe helemaal niet haha