Tweelingzwangerschap vroeger positief?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Blaak, 16 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo

Ik vroeg me eigenlijk af, als je nou zwanger bent van een tweeling, test je dan al vroeg voor je NOD positief? Vanwege meer hormonen..

Welke mensen hebben een tweeling of zijn inverwachting van een tweeling? Kunnen jullie zeggen wanneer jullie negatief en positief testte?

Lijkt mij echt geweldig een tweeling! Maar ja in mijn familie geen tweelingen.

Groetjes, Mandy;)

2. Brezjika

Brezjika Bekend lid

In mijn geval niet, en het waren er drie. De test die ik deed op de dag dat ik ongesteld moest worden, was heel licht. Dus het maakt niet zoveel uit.

3. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ooow okee! Een drieling wow! dan zal je zeker een super buik gehad hebben!! Leuk hoor!!

4. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

wooow een 3 ling! recpect hoor! wat zou jij het vreslijk 'druk' hebben gehad aan het hele begin!
    Wel super leuk lijtk mij

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik testte wel 2 of 3 dagen voor mijn NOD positief en het was een behoorlijk dikke streep. Daarom dacht ik (achteraf) inderdaad dat het kwam doordat het tweeling werd.
    In mijn familie en vriends familie overigens ook geen tweelingen, dus je weet maar nooit... ;)

Stel je deze vraag alleen omdat het je leuk lijkt om een tweeling te krijgen of met een andere reden?

6. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Ja het was druk :), nog steeds wel eigenlijk, maar alles went :D.

Het hoeft niet in de familie te zitten, zie maar aan mij. Dat ik in het ziekenhuis lag voor de keizersnede, lag er nog een moeder zwanger van een drieling, die was eeneiig, dat is pas uniek, zij wist niet in het begin van de zwangerschap dat ze een drieling kreeg. Het was iets van een tweeling bij 12 weken en drieling ontdekt met 23 weken.:)

kimmyLynn vindt dit leuk.
  7. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Brezjika, misschien een stomme vraag hoor maar is jouw drieling spontaan verwekt of via een medische behandeling? Poeh, ik vind het wel iets heel speciaals een drieling maar het lijkt me niet gemakkelijk;)

8. Hellen36

Hellen36 Actief lid

30 apr 2007
    121
    36
    28
    personeelsadviseur
    Amsterdam
    Hallo,

Ik ben nu 33 weken zwanger van een tweeling (via IVF) en ik had wel dat de clearbleu test met indicator een langere termijn aangaf dan het daadwerkelijk was. Dus had 1-2 weken moeten zijn en gaf aan 3+.
    Via het ziekenhuis heb ik ook bloed laten prikken op hcg en dat was toen wel al vrij hoog (vergeleken met vriendinnen die een eenling verwachtten).
    Maar volgens mij zegt het niet perse iets, omdat de een gewoon sneller hcg aanmaakt dan de ander.

gr. Hellen

9. Blaak

Blaak Niet meer actief

Gewoon nieuwsgierig, maar het lijkt mij echt geweldig om een meerling te krijgen!! Mijn vriend en ik hebben ook een grote kinderwens, dus :D;)

10. Blaak

Blaak Niet meer actief

Zow! Wat een verassing dan hahaha, lijkt mij wel heel erg leuke verassing :D8)

11. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Het ís ook geweldig om een tweeling te krijgen. Hier was het even schrikken tijdens de eerste echo, maar het is fantastisch!
    Maar een drieling... Petje af voor alle drielingouders hoor!! Twee is al zo druk en dan loopt er nog eentje rond.
    Tijdje geleden zag ik in een programma iemand die een tweeling had en toen nog een drieling kreeg... :$

12. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Een tweeling is inderdaad erg leuk! Ik heb niet eerder getest dan een dag nadat ik verwacht had ongesteld te worden, dus geen idee of ik dat al veel eerder had kunnen doen. De testen waren wel meteen overduidelijk.

13. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik had een super licht streepje 5 dagen voor NOD en met 4 dagen voor NOD met de kruidvat 2 voor 5 een heel duidelijke streep. Ben tot en met NOD nog even blijven testen en je zag de testen echt iedere dag donkerder worden. Niet om de 2 a 3 dagen zoals bij een eenling vaak het geval is.

Door mijn spontane dubbele eisprong, die ik kon voelen, en het voelen van het innestelen, vermoedde ik al dat het een tweeling kon zijn. Ondanks dat het niet in de familie voorkomt en ik ook geen verhoogde kans heb door leeftijd, overgewicht, afrikaanse afkomst, voormalige anorexia en andere factoren die de kans op een tweeling verhogen.

Het was hier dus wel te merken aan de testen en mijn lichaam.

kimmyLynn vindt dit leuk.
  14. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
  15. Blaak

Blaak Niet meer actief

haha bedankt voor de antwoorden, erg leuk om te lezen , ben gewoon erg nieuws gierig :p

16. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hier ook zwanger van een tweeling!
    Ik testte 5 dagen voor mijn NOD positief!! :)

17. tweede poppie

tweede poppie Actief lid

17 sep 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ten 1st gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Zal wel zwaar worden als ze er zijn maar welsuper dat je gelijk 2 mooie geschenkjes krijgt!! :)

succes en liefs

18. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Hallo dames,

Zoals jullie op mijn banner kunnen zijn ben ik pas zwanger, maar zou het geweldig vinden als het een tweeling is. Dit is al altijd mijn wens geweest.
    En het komt bij mij in de familie voor.

16 oktober heb ik mijn eerste echo, zie je dat dan gelijk?

19. MyLovely

MyLovely Niet meer actief

Jeeej! Wij willen ook een tweeling!
    Een Jongen en een meisje, we weten zelfs al hoe ze heten gaan hahaha:D
    Maar 2 jongens zijn ook leuk of 2 meiden...

1 is ook al leuk, maar 2 lijkt me toch net effe iets gaver!

Ik ben echt raar, 1 kind lijkt me echt vet eng, maar een tweeling zie ik helemaal zitten:S

20. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier ook zwanger van een tweeling. Ik had 4 dagen voor NOD al een positive test in handen.

Deel Deze Pagina