Buikspieroefeningen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chidori, 20 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chidori

Chidori Actief lid

16 nov 2007
    228
    0
    0
    België
    Hallo
    Ik doe momenteel elke dag buikspieroefeningen en wil graag zwanger worden. Dit is onze eerste ronde.
    Ik weet dat ik moet stoppen met mijn oefeningen eens ik zwanger ben, maar de eerste weken weet je nog niet dat je zwanger bent... Dus kan het kwaad als ik de oefeningen verder doe tot ik een posi test in handen heb (en ik dus al enkele weken zwanger ben)? of hou ik er best meteen mee op, nog voor we beginnen klussen?
    Het liefst hou ik nu nog niet op want wie weet hoeveel maanden het duurt voor ik zwanger word... Ik zou zo maandenlang kunnen blijven wachten en mijn buikspieren zien verslappen en dat wil ik niet.
    Maar ik ben niet zeker of het wel goed is om verder te doen. Wat denken jullie daarvan?

2. sabine1986

18 mei 2007
    47
    0
    0
    Gehandicapten begeleidster
    Ik denk niet dat het de eerste weken kwaad kan. Maar zodra je weet dat je zwanger bent moet je wel stoppen met je rechte buikspieren trainen. Want daardoor wordt de opening tussen je buikspieren groter en kan je buikwand blijvend verzwakt raken. Schuine buikspieroefeningen mogen nog wel en zijn zelfs goed want die schuine spieren ondersteunen je buik. Maar forceer niks en hou op zodra het niet lekker meer voelt of te zwaar wordt.

Succes!

3. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Hoi Chidori,
    Het kan de eerste tijd nog echt geen kwaad hoor. Pas na 3 maanden moet je ophouden met de rechte buikspieren te trainen, je mag dan nog wel de schuine buikspieren trainen. Maar tegen die tijd kan je dat wel overleggen met je verloskundige.
    Ik zou dus voorlopig nog lekker ermee doorgaan als jij je daar goed bij voelt. Het kan immers nog best even duren voor je zwanger bent.

Succes met zwanger worden en veel plezier met trainen!
    groetjes Hartje1

4. Chidori

Chidori Actief lid

16 nov 2007
    228
    0
    0
    België
    ok dat stelt me gerust

bedankt voor de reacties ;)

groetjes

Deel Deze Pagina