Afgelopen maandag was ik uitgerekend en op eens twijfelt mijn man over de tweede naam voor onze zoon. Roepnaam wordt Lars. Tweede naam is een vernoeming naar Gerrit en Albert. We hadden Gerbert, maar twijfelen nu over Gerald. Wat zouden jullie kiezen en waarom? Of zien wij een optie over het hoofd?
Eerlijk gezegd vind ik het beide niet super mooi, maar ik kan ook niks mooiers bedenken met die twee namen.. Lastig hoor! Ik zou voor Gerald gaan denk ik.
Gerbert is echt een duidelijke vernoeming naar beide. Zal daarom voor die gaan. Gerald vind ik de vernoeming minder duidelijk.
Ik zou dan kiezen voor Gerald. Andere namen die ik uit de letters kan halen zijn: -Berre -Girbe -Tibe/Tiebe
Ik vind beide vreselijk ouderwets sorry, zeker bij Lars. Drie namen vind ik wel mooi klinken zoals hierboven! En anders een moderne variant
Iets anders: Alger! Ik vind Gerbert en Gerald zo ouwelijk.. De namen los van elkaar vind ik dan mooier inderdaad, dus Lars Gerrit Albert. Staat mooi! Of Lars Alger dus
Ik zou gaan voor Lars Gerrit Albert. Klinkt prima! Sowieso snap ik dat gepuzzel en gehussel niet zo als je wil vernoemen, en daarbij vind ik deze optie ook echt veel mooier dan de twee andere opties. Succes met de beslissing en de laatste loodjes!
Mooie naam Lars! Ik zou voor de hierboven genoemde drie namen optie kiezen. Dan heb je duidelijk vernoemd. Of alleen Gerrit of alleen Albert. (Ik weet niet of er ooit nog een broertje of zusje voor Lars in het vat zit? Dan kan er natuurlijk ook weer vernoemd worden) Als je uit Gerbert of Gerald zou kiezen, zou ik Gerald doen. Gerbert zou ik eerlijk gezegd erg zielig vinden voor Lars
Lars Allert Lars Gerben..maar net iets minder duidelijk maar wel wat moderner . Ik heb gestemd op Lars Gerald
ik vind Gerald in het engels érg leuk (djè-ruld) maar dat klinkt weer wat vreemd bij Lars. Maar dan nog vind ik Gerald veel beter dan Gerbert. Berre vind ik ook wel leuk, past mooi bij Lars. Gerard zou ik ook een optie vinden.
Gestemd op Gerald maar waarom zoals ook eerder genoemd niet beide namen los vernoemen? Ik ben het niet eens met een moderne naam ervan maken. Maar ik houd dan ook van traditie en vind het mooi om de namen van opa/oma door te geven zoals ook de namen van hen zijn (gezien de namen ga ik er even vanuit dat dit de opa's zijn). Wij hebben dl 3 extra namen gegeven ivm vernoemen naast haar roepnaam. De volledige 1e namen van haar oma's en overgrootmoeders.
Dan zou ik kiezen voor Lars Gerald. Vind ik best mooi klinken. Mijn oom heet Gerald en we spreken het Frans uit ( dus niet op zn Hollands zoals Gerard) en hij is een fantastische man dus heb er n goede associatie bij
Dankjewel allemaal! Jullie argumenten hebben ons echt geholpen een keuze te maken. Welke dat is, laat ik nog even in het midden. Je weet immers maar nooit met meelezers enzo...