Een rokende buurman

Discussie in 'De lounge' gestart door Roodkapje1979, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    een briefje kan nooit kwaad natuurlijk
    maar het blijft moelijk deze situatie
    want ja hij woont er natuurlijk wel
    hoop dat het briefje gaat helpen want ik kan me voorstellen dat het smerig is die rook in huis
    ik zou er niet aan moeten denken !

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn ervaring is toch anders. Misschien hangt het wel van de wijkagent af...

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik zou zeggen, nooit geschoten is altijd mis.
    Schrijf een net briefje en houd er een copietje van.
    Dan heb je in eerste instantie zelf een oplossing proberen te zoeken. Doen zij er niets aan (wat ik verwacht) dan kan je een wijkagent opzoeken en je verhaal doen. Doet deze er niets aan dan kan je eventueel nog kijken of er een buurt bemiddeling oid is of een bewoners commissie of weet ik t wat. Daar kan je denk ik op het gemeente huis wel achter komen.
    En als je wil weten wat je rechten (en plichten) op dit punt zijn kan je altijd even bij een wets winkel langs. Is misschien ook n goed idee want dit zal denk ik wel een staartje krijgen.
    Erg vervelend allemaal en ik hoop dat er toch een oplossing komt...of de goede man idd terug verhuist naar zn geboorte land (ofzo). Dan is het ook op gelost nml :p

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Dan had jij misschien wel een goede hahahaha

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik vind het heel vervelend voor je dat je je het ruikt in je huis maar ik denk toch dat je pech hebt. Die man mag toch in zijn eigen huis roken .. zou wat zijn als we dan ook nog eens gaan verbieden dat mensen die roken niet eens in hun eigen huis mogen roken .. Ik rook zelf niet maar vind het absurd voor woorden dat de rokers tegenwoordig nergens meer mogen roken, het zou ( in mijn ogen ) van de zotte zijn als we het dan ook nog in hun eigen huis gaan verbieden. Wat als die man nou zou zeggen dat hij enorme last heeft van de lucht van poep luiers hoe zou je dat dan vinden ?? ( is gewoon een normale vraag hoor )

Vind dat je best een briefje mag sturen maar geef je weinig kans dat het helpt ..

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik begrijp je, maar ik begrijp TS ook en ze heeft er last van, bovendien schaad het haar en haar dochters gezondheid. het is ook haar huis.
    en als de buurman zou klagen over poepluiers in de container dan zou ik maatregelen nemen door een luieremmer aan te schaffen die ze een voor een verpakt, of geurzakjes erom heen doen of de container verplaatsen. ik zou me er niet niets van aantrekken en ga ervanuit dat mijn buren dat ook niet doen.
    wij hebben overlast gehad van de keiharde wekker van de buurman, die hij vergat uit te zetten als hij bij vriendin sliep en automatisch 3 uren achterelkaar afging, wat hij niet begreep, maar later toch excuses heeft aangeboden (na maanden maar toch) intussen bleef ik wel aardig en stuurde zo nu en dan een kaartje, bijvoorbeeld toen hij ging samenwonen.
    groetjes

7. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Feit blijft dat hij in zijn eigen huis rookt, en niet in dat van haar. En dat kan niemand hem verbieden. Ook niet als er toevallig rook naar buiten waait en bij haar naar binnen.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Moeilijke situatie...Zoals al eerder gezegd je kan hem natuurlijk niet verbieden zijn raam open te zetten of niet te roken op die kamer.
    Misschien kan je hem en/of zijn dochter (is die miss een beetje voor rede vatbaar?) er eerst op aanspreken? Als dat niet helpt zou ik pas een briefje geven en ondertussen wel uitzoeken wat je er wel aan kunt doen.
    Ik en mijn vriend rookten voor mijn zwschap ook in huis en ik had het niet cool gevonden als 1 van mijn buren gevraagd zou hebben dat niet meer te doen of dat wij onze balkondeur dicht moesten houden.
    Wij roken nu buiten (en dan rook ik overdag niet he) en ik zou het ook niet leuk vinden als mensen dan gaan klagen dat we buiten roken...dan kan de rook namelijk ook naar binnen komen...

Ik zou als laatste de wijkagent erbij halen de ene keer werkt het wel andere keer niet. Bij mijn schoonmoeder werkte het niet,die had een bepaald slag mensen naast zich die zich niet konden gedragen (ook die kinderen niet) en zij woonde in een duur koophuis en die buren hadden een huurhuis (alleen de hoekwoningen waren koop) hadden ook keer de wijkagent erbij gehaald omdat ze werden bedreigt maar haalde niks uit werd alleen maar erger en uiteindelijk is mijn schoonmoeder verhuist....

Hopelijk komt het tot een goede oplossing succes ermee!!

9. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Dat begrijp ik ook wel maar dan denk ik doe dan je raam dicht, je kan mij niet vertellen dat hij iedere minuut van de dag 24 uur per week aan het roken is ...

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    De enige kans die je hebt is als het een huurwoning is en jullie dus bij een huurdersvereniging zitten.
    Dan kun je wel degelijk een klacht indienen voor de overlast die jullie hebben van hun "gedrag"

Wij hebben iets soortgelijks.
    Wonen in een benedenwoning met buren boven ons.
    Wij hebben een halletje bij de voordeur en daarboven zit hun balkon.
    De enige "buiten" die hun hebben.
    Nou is dat dus ook de plek waar hun frituren... met als resultaat dat alle jassen aan onze kapstok elke keer dat hun gefrituurd hebben daarnaar stinken!
    Opzich niet zo'n probleem...ware het niet dat ze 3x per week frituren..
    Maar na enkele klachten hebben wij wel gelijk gekregen :p

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    #51 eve, 26 jul 2009
    Laatst bewerkt: 26 jul 2009
    Ik vind dat dit echt onder overlast valt hoor. Prima als die man in z'n eigen huis rookt. Dat mag ie doen tot ie erbij neervalt...maar dan wel met z'n ramen dicht...! Het is toch van de zotte dat jij en je kind hier zo'n last van hebben. Dat kan in mijn ogen echt niet. En ja, ik ben nogal anti roken maar ik zou dat ook vinden als de buren iedere dag zouden bbqen, frituren etc. Je wilt allemaal prettig leven in je eigen huis en ik zie niet in waarom jij dan 'geen poot zou hebben om op te staan' omdat die man in z'n eigen huis mag roken.

Heb zelf een benedenbuurman gehad die de hele dag rookte met de balkondeuren op. Dat was echt te smerig voor woorden. Zeker als je er 's morgens van wakker wordt en 's avonds in die gore lucht moet gaan slapen. Gelukkig was deze man vaak op reis en woonde zelfs regelmatig in het buitenland. Maar als hij het hele jaar daar had gewoond had ik ook actie ondernomen. Heb nu fijne buren die niet roken maar helaas gaan ze verhuizen. Ben nu al bang dat ik weer een roker beneden me krijg...

12. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Nou daar lijkt het dus wel op! Als ik om 6uur s'morgens het raam open zet stinkt het, doe ik het s'middags stinkt het ook, en ja ook s'avonds. Zoals ik al zei leeft hij op die kamer. Komt er alleen af om even met zn auto blikjes bier te halen bij de supermarkt......

13. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Nou Eve zo is het dus precies hier! We worden er mee wakker, en gaan er mee naar bed. Heb dus nu besloten haar raam niet meer open te zetten alleen als ze naar het kdv gaat(n dat is nog 4 weken en vanaf dan ben ik thuis mama dus tja hoe dan???) en dan op tijd dicht doen. En dan de ramen aan de andere kant van het huis waar het wel naar lekkere buitenlucht ruikt open te zetten....

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zal wel een hele domme opmerking / idee zijn...:), maar wat als je een ventilator (met de blaaskant naar buiten) op de vensterbank zet? Misschien dat het de stank / rook terugblaast richting de buurman?

15. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Nou dat hebben we al eens gedaan maar dan om de lucht uit haar kamer te krijgen dus gewoon in de kamer gezet. Wat jij zegt is misschien ook wel een idee ja haha. Alleen staat zijn raam naar ons raam toe open dus het glas naar ons toe waardoor ik het denk ik net zo hard weer terug naar binnen blaas......Snappie? Maar ik vind het geen dom idee hoor :D

Heb nu alles open staan want zie m net met zn kleinkind weggaan heerijk zeg haha

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Heb je al een idee wat je wilt gaan doen? Omdat er aardig wat mensen tips hebben gegeven enzo? Ben eigenlijk benieuwd daarnaar:) of heb je zoiets van nou ik kijk het nog even aan?

17. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Ik wil nog even wachten tot sept dan ga ik thuis werken en is mn dochter dus ook thuis, plus dat ik dan klanten over de vloer krijg (fotostudio) En hij zegt dat ie dan voorgoed weggaat.... Is dat niet zo en blijft het zo stinken dan ga ik vragen of ie toch zn raam dicht wilt doen. Andere optie zie ik niet want het is idd in zn eigen huis.....

Stiekem hoop ik dat ze helemaal weggaan want ik hoorde van de andere buurvrouw dat de deurwaarders aan de deur zijn geweest ;)

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Oke nou hopen dat hij weggaat idd!! En miss als klanten ook gaan klagen dat je meer kans hebt om er iets van te zeggen als hij er dan nog is...
    Lijkt me wel erg balen hoor als je continu in die rooklucht moet zitten!! Sterkte ermee.

Deel Deze Pagina