Een rotopmerking van een moeder....

Discussie in 'De lounge' gestart door tweemeisjes, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Eens. Heb het ook niet over opmaken of met de mode meelopen. Maar zoals er al meer hebben gezegd, je kunt er ook leuk en verzorgd uitzien in een joggingbroek. Maar er echt slonzig uitzien...dat hoeft toch echt niet!

Maar goed, ieder zn mening...

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Tja wat is verslonzen en wat is een zelfingenomen tutje?

Ik vind dat je jezelf verslonst als je jezelf niet aan bepaalde hygiene houdt en van dat vieze vette haar hebt. En TE gele tanden hebt als of je nooit van een tandenborstel hebt gehoord en ruikt.

En vrouwen die andere vrouwen niet in de waarde laten omdat ze zich niet volgens de laatste mode kleden en misschien wat minder tijd aan make uppen besteden en daarom oordelen dat ze zich verslonzen, dat vind ik dan weer zelfingenomen tutjes.

Ik zelf draag wel graag broeken die ietsjes te groot zijn of een baggybroek, en nike's. Ik doe ook niet aan make up, alleen mascara als ik er behoefte aan heb omdat op te doen.
    En als mensen vinden dat ik mijzelf dan verslons, tja so be it ??

Ik verzorg mijzelf wel verder goed, elke dag lekker douchen.
    En alle dingen die nodig zijn.

En als ik ooit een kind mag krijgen, zal er dus weinig veranderen aangezien ik een verzorgde slons ben :p

3. Female

Female Niet meer actief

's morgens wassen, gezicht schoonmaken en opmaken
    Haren doen en tanden poetsen.
    Ik doe het wel altijd maar heb er een verschrikkelijke hekel aan.
    Ben er 15 minuten mee bezig.
    Maar voel me gewoon een verlepte slons als ik het niet doe

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

mamzie ja lijkt me idd heel moeilijk om iets van te zeggen. en verdere familie zegt die er ook niks van// wil me er helemaal niet mee bemoeien hoor maar lijkt me erg rot. ook voor jou namelijk

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ooh mn opa is/was er ook zo één hoor.. Mn oma heeft hem altijd onder de douche gestuurd. Was er geen "tijd" om te douchen dan moest hij alles wassen met een washandje.
    Toen mn oma overleed spoorde niemand hem meer aan.

Ik heb gewoon bot gezegd dat hij ruikt, en dat hij vaker moet douchen. ( t was alleen niet zo erg dat hij maar één keer per maand douchede ) 't was 3/4 keer per week dat hij douchede en dat vind ik ook te weinig. Vooral omdat ik er woonde.
    En mn neefje in de vakantie er vaak sliep en hij ook niet elke dag in bad hoefde, en daar heb ik dus ook wat van gezegd ook tegen de moeder van mn neefje. En die is dus ook met dr vader gaan praten. Nu doet hij weer goed aan zich zelf verzorgen en gaat lekker vaak naar de sportschool ook.

Tis lastig om zo iets te zeggen vooral als je niet weet hoe je het moet brengen. Maar denk toch dat het wel echt gezegd moet worden Mamzie.

6. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik doe sinds Milan er is nog net zo veel aan verzorging/uiterlijk als daarvoor hoor.
    Vind het heerlijk om 's ochtends lekker te gaan douchen, opmaken, haren doen.
    En ik ga ook eens in de zoveel weken lekker voor mezelf winkelen.

Dit is waar ik me lekker bij voel. En Milan heeft toch het meeste aan een moeder die lekker in haar vel zit?!

Als we nou te weinig geld zouden hebben, dan zou Milan zeker vóór gaan! Maar zolang dat niet is vind ik dat ik ook goed voor mezelf mag zorgen. Voor mijn man ook net zo leuk.

Vind het echt onzin dat als jij goed voor jezelf zorgt je jezelf belangrijker vindt dan je kindje. Lekker doen waar jij je goed bij voelt!

7. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ik vind wel dat het zo is, sorry als ik nu de woede van iedereen op me hals haal.. Ik heb het zelf ook wel eens af en toe, dan vergeet ik af en toe een make-upje op te doen, gewoon mascara enzo. Maar dat ligt misschien aan mij, want ik houd er erg van om er verzorgd uit te zien.. Ik voel me ook echt niet aantrekkelijk anders, zo'n blote-billen-gezicht. Maar ik heb ook een hele prille liefde, misschien dat ik daarom meer mee bezig ben.

Wat me wel opvalt is dat veel vrouwen ineens hun haar kort knippen en (erger nog!) een donkerrode en of paarse spoeling er in doen. Sorry, ieder z'n ding, maar ik houd er echt niet van.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

mag ik nou eens vragen wat er mis is met ( gewoon in model geknipt) kort haar??????? sorry maar dat zie ik liever als van die lange losse vlerken ( zoals wij dat hier noemen) en dan bedoel ik dus weer niet iemand die gewoon mooi lang haar heeft maar er zijn van die vrouwen die gewoon geen haar hebben voor lang haar en dan zo lekker lijzig langs hun gezicht hebben hangen. ala nance bv van popstars. sorry hoor geen porem ( en nu zullen er vast ook een hoop kwaad op mij zijn;))

9. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Dat korte haar snap ik ook niet zo maar ik snap wel meer gedachten en opmerkingen niet van sommigen hier. Zeer kort door de bocht en oppervlakkig vind ik er een aantal.

And that's my opinion :D

10. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Je kan toch van mening verschillen? Heel normaal, lijkt me. Het zou een beetje saai als iedereen het met elkaar eens zou zijn :)

IK vind kort haar niet vrouwelijk en het is zó zonde als je daarvoor mooi lang haar had.

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

he he he jij zei dat je weg zou gaan uit dit topic hahahhaa:p:D
    maar gelukkig ben ik dus niet de enige die er dan toch zo over denkt.
    man en er zijn toch ook heel veel vrouwen met gewoon hip kort haar. zelfs op het extreme af om het zo maar te zeggen. hier mee bedoel ik dus super supermodern? hmmm zal wel aan mij liggen.:(

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik snap dat korte haar ook niet.
    Sommige kortehaar modellen vragen echt wel meer tijd dan een een langhaar modelletje.

Dat is vaak borstel er door heen beetje mouse/wax of what ever en klaar ( zoals ik dus doe )..

En sommige kortharige modellen moeten echt 20 min voor de spiegel staan om het mooi in model te hebben :S

13. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wat boeit het nu of iemand kort of lang haar heeft? Ik snap het even niet meer.

14. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Lees dan even een paar pagina's terug. Ik kwam binnenvallen met dat IK het zonde vind om je haar kort te knippen 'omdat het zo makkelijk is met de kids' en daar vielen een aantal over hier.

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Korthaar niet vrouwelijk ??

Sorry hoor, ik vind dat kapsel van Victoria beckham super vrouwelijk. En dat is ook kort of was kort.

T ligt er maar net aan wat voor kop je hebt.
    Bij sommige staat het inderdaad mannelijk korte kapsels.
    Maar ik heb met een meid op school gezeten en zij had lang haar en dat stond dr mannelijker dan het korte haar was ze daarna deed.

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou ik heb nu meer werk met kort haar met kid dan zonder kid met mn haar nog in een lange duffe staart. dus vind de opmerking nergens op slaan;)

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zullen we weer terug gaan naar het daadwerkelijke onderwerp....

Elmo

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Kleintje gaat gewoon mee de badkamer in wanneer ik ga `tutten`en ik zoek mijn kleren uit terwijl hij op ons bed ligt. hij vind het allemaal reuze interessant!
    ik ben geen tutje en jij volgens mij ook niet. Jezelf lekker verzorgen zorgt ervoor dat je lekker in je vel zit, en daar is niets mis mee!
    ik heb wel iets minder tijd sinds ik moeder ben, maar ik ben zeker wel een kwartier met mezelf bezig `s ochtend, uitlopend tot een half uur.(en dat hou ik mooi zo):)

19. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik heb 3 jonge kinderen van bijna 5, bijna 3 en net 1 jaar (2 dagen) maar denk maar niet dat ik smorgens voor de spiegel sta. Ten eerste kan ik niet zo over make up dus ik laat het liever ook van me gezicht af en dat vind ik ook wel lekker zo neutraal. En manlief vind me zo ook mooier dus niet iedereen is blij met make up. En als ik in een trainingsbroek de kids naar school wil brengen dan doe ik dat. Ik heb niks met de mening van een ander te maken. Als zij het niet willen zien kijken ze toch lekker een andere kant op!! Ik draag waar ik me lekker invoel en als dat op dat moment een trainingsbroek is dan pech voor hun!

Dat ze zo opmerking naar je maakte slaat nergens op. Iedereen moet het toch zelf weten, maar ga een ander ook niet verwijten dat die niet of alle tijd heeft om make up op te doen en helemaal in de pronk te staan, of liever gewoon neutraal is en wil lopen in waar diegene zich lekker in voelt. Iedereen moet zijn zoals ze zelf willen zijn, en niet hoe een ander je wilt hebben!

20. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

@Prrrrsam, die komen dan van een koude kermis thuis want inderdaad. Kort haar in model brengen vergt meestal meer aandacht dan lang haar even in een staart of knotje knallen. Ik ben het er niet mee eens dat kort haar niet vrouwelijk is. Ik heb zelf ook een bobline en vind mezelf nog steeds niet op een kerel lijken.

Waar het topic om ging is het feit dat vrouwen die zich laten verslonzen omdat ze geen tijd meer denken te hebben voor zichzelf kritiek hebben op de dames die de moeite nog wel nemen om leuk uit te zien. Ik zie dat als een vorm van je onzekerheid op een ander projecteren want als je lekker in je vel zit dan hoef je anderen niet te bekritiseren. Dan ben je niet alleen een slons maar dan ben je ook nog heel dom want je laat je dan wel heel erg in de kaart kijken.

Neemt niet weg dat ik dit andersom ook not done vind. Als de kinderen er maar niet onder te leiden hebben en ook verwaarloosd worden dan zal ik er niets over zeggen.

Deel Deze Pagina