Een rotopmerking van een moeder....

Discussie in 'De lounge' gestart door tweemeisjes, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

nou noem mij dan maar oppertut! ik wacht net zolang totdat maddox slaapt zodat ik op mn gemak lekker lang kan douchen haren wassen opmaken haren in model krijgen en voor de kleding kast staan. ben er soms wel een uur of langer mee bezig. sochtends als ik moet werken sta ik ook veel eerder op. alles moet er netjes en verzorgd uitzien. nagels lakken doe ik ook nog eens om 06.00 voordat ik de deur uitga. o ja hoor...

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ow ik wil nog even zeggen dat ik aan het eind van mn ochtendritueel niet in een korte rok met hoge laarzen en plamuur op mn gezicht buiten sta hoor. integendeel...ik doe lekker mn laarzen aan met een spijkerbroek een trui en mn jas. maar dat moet dan wel allemaal bij elkaar passen.
    of mn uggs met een legging ofzo iets simpels.

ik weet vaak niet wat ik moet aantrekken en ik heb een bos krullen op mn kop die moeilikj in model te krijgen zijn en douchen duurt bij mij een eeuwigheid vandaar dat het lang duurt voordat ik buiten sta.

3. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb niet alles gelezen nu maar ik vind het super belangrijk om er zelf ook nog fatsoenlijk uit te zien, is ook wel zo leuk voor mijn man! Maar op de 1e plaats voor mezelf!

Ik wilde die kilo's er zo snel mogelijk af na de bevalling, ben nu in 10 weken tijd 20 kilo afgevallen, alhoewel mijn heupen nog op standje 'breed' staan volgens mij ;)

Ik ben laatst, toen ik weer een beetje opgeknapt was na de bevalling want na een bevalling mag je best ff slonzen vind ik, lekker naar de kapper geweest, alles weer in de kleur en lekker hip. Heb me lekker gelnagels op laten zetten. Nieuwe kleren gekocht, nieuwe tas ;)

Ik ga niet zonder make up de deur uit, ik wil er zelf gewoon goed verzorgd uitzien hoor!

Ik weet nog niet hoe het 's morgens zal gaan als ik weer moet gaan werken, maar ik denk dat ik rond half 7 op ga staan zodat ik eerst mezelf aan kan kleden en op kan maken.

By the way; mijn dochter neemt het nu al over, zij gaat altijd tv kijken op onze slaapkamer als ik me aan het opmaken ben en dan wil zij ook altijd opmaken, dan krijgt ze van mij ook een sponsje en een beetje make up (doe ik niet echt erop, net alsof).

Mijn man viel bijna om toen hij zag dat zij zich aan het opmaken was met een sponsje en helemaal toen ze zei: mama, nog een beetje sausje erbij .... oftewel vloeibare make up ;)

4. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Nee ik ben geen tutje met pumps en mantelpakje..dat zijn weer andere tutjes hahaha ;) ik trek ook rustig een spijkerbroek aan met laarzen en een leuk tuniekje erboven ofzo. Maar ik verzorg mezelf wel goed.
    Kunnen we een clubje starten; de tutjesclub? Hahahaha.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen

Mijn moeder is er zo eentje. Ze draagt ALTIJD make-up! Altijd nageltjes lakken. Elke maand naar de kapper voor een kleurtje en knippen.
    MAAR..... ze doucht 1 keer in de maand hooguit!
    Haar kleren liggen overal door het huis waar de katten op liggen of er zelfs overheen plassen. Zelf ruikt ze het niet als ze dat hebben gedaan :(
    Ze werkt als schoonmaakster en wast maar zelden haar handen ( ze gebruikt geen handschoenen )
    Ze is dus ongeveer 8 uur per dag aan het werk, op de fiets van pand naar pand dus er word veel gezweet. En dan maar hooguit 1 keer in de maand douchen.
    daarbij rookt ze ook nog. Dus het is een hele rare mix van zweet, katten en rook dat je ruikt.

Kortom, ze ziet er piekfijn uit! Maar je moet dr niet ruiken :(

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
  7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.263
    4.495
    113
    Hier niets veranderd hoor,

Ik spring uit bed, geef een ieder die het nodig heeft een fles ;), daarna wassen en aankleden (geef de voorkeur aan kleding die lekker zit en waar ik geen buikpijn van krijg als er een vlek in komt die er van zijn levensdagen niet meer uit gaat), haren in een staart (onze jongste aanwinst vind het leuk om aan de haren te trekken) en mama is klaar.

Douchen doe ik wanneer ze in bed liggen en slapen, heb ik lekker de tijd aan mijzelf of wanneer papa thuis is.

Maar ik ben nu al 3 weken bezig om een keertje naar de kapper te gaan en dat schiet er tot nu toe nog steeds bij in :x. Maar voor de kerst moet ik toch echt er zijn geweest (misschien vrijdag wel want dan is manlief vrij en de oudste naar de psz).

De geplaatste opmerking vind ik echter ongepast, tuurlijk moet je ook tijd voor jezelf vrij maken en lekker even kunnen tutten, maar als je b.v een huilbaby thuis hebt schiet dat er echt bij in.

Geloof me ik zag er niet uit de eerste 8 weken van Kinley's leven puur en alleen omdat mw niets anders deed dan huilen huilen en nog eens huilen en dat werkt erg verlammend.
    En als ze dan even slaapt dan val je zelf ook om van vermoeidheid dus dat schiet ook niet op.

Groetjes Anita

8. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Das bij mij juist de reden waarom ik 'aan de plamuur' ben gegaan hihi ik heb juist sinds ik moeder ben meer make-up nodig, ben er echt wel vermoeider en ouder uit gaan zien, ik zeg tegenwoordig 'ik moet even wat herstelwerkzaamheden uitvoeren' :D whahahaha.

9. hardloper

hardloper Niet meer actief

tja, ik sta om 6.30 op, en de tijd die ik heb om even wakker te worden steek ik in een kopje koffie. daarna ga ik in sneltreinvaart aan de gang om de kinderen op en gevoed en aangekleed en gekapt en op tijd op school te krijgen.
    Ik draag geen makeup. nooit gedaan, doet zeer aan mijn huid, lippenspul is er zo weer af, en och, vind het neit zo nodig eigenlijk8) dus ik knal mijn haar in een staart en ik ben klaar. en ja, dan heb ik ook vooral makkelijke kleding die tegen een stootje kan en die vies mag worden (wat ook altijd gebeurt, tja, heb er drie, er kliedert er altijd wel eentje;))
    vind wel jammer dat ik andere kleding draag dan vroeger, maar ik droeg bijna altijd handwas, en daar heb ik gewoon geen tijd meer voor.
    Eigenlijk vind ik het heel raar om opmerkingen te maken over mamas die zich verslonzen,want je kan nooit weten wat er achter schuilgaat. daarnaast vind ik het ook wel heel raar om opmerkingen te hebben over iemand die daar juist een beetje tegenovergesteld in is.;) och, ik vind sommige mamas leuk, en sommige niet, maar ik kijk nooit naar het uiterlijk:)

10. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Alle respect voor moeders met een huilbaby..inderdaad...maar als dat eenmaal gestopt is, lijkt me dat je jezelf toch wel weer wat beter gaat verzorgen? Trouwens, ik had geen huilbaby (maar ook geen makkelijke baby) en ik zag er ook niet uit hoor de eerste maanden...t leek wel een aardverschuiving die eerste maanden! Ik zie soms moeders lopen, dat ik denk, kom op je kunt jezelf toch wel een beetje beter verzorgen? Ga eens naar de kapper denk ik dan. En dat hoeft echt niet veel te kosten. Koop eens wat kleding die je flatteert. Echt. Sommigen zien er niet uit...

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ooh mazie wat erg van je moeder. echt maar 1 x per maand joh? dat zoiets nog bestaat. zeg je er weleens wat van tegen je mams? vervelend voor je meid....

12. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Heeft toch ook met zelfrespect te maken?

13. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Je opmaken heeft met zelfrespect te maken?

14. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Je verzorgen. Flatterende kleding aan. Je haar gewassen. Dat soort dingen.

15. 40plusmama

Jezelf verzorgen wel misschien maar opmaken, netjes aankleden en de ratteplan echt niet. Ik vind dat dus echte bullshit.

Ik voel me best goed, verzorg me elke dag maar maak me niet elke dag op, kleed me niet elke dag netjes aan en respecteer mezelf wel

16. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Vrouwen die er slonzig uitzien, dat vind ik wel degelijk met zelfrespect te maken hebben. Je bent toch meer dan alleen moeder? Je moet toch ook tijd voor jezelf vrijmaken? Zorgen dat als je in de spiegel kijkt, je er verzorgd uitziet?

17. 40plusmama

Ik moet niks, ik ben er niet minder moeder om als ik niet ben opgemaakt, mijn haar niet heb gedaan en in joggingpak loop.

Erg bekrompen gedachte ook vind ik.

Ik vind mezelf een prima moeder en voel me goed dus jouw vlieger gaat voor mij niet op.

Ik denk dat ik dit topic achter me ga laten, lijkt me beter.

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ja, echt maar 1 keer in de maand. Haren wast ze maar 1 keer in de week of 2 weken.

Of ik er wat van zeg tegen mijn moeder? Tja, hoe zeg je zoiets he?
    Ik weet tot op heden niet hoe ik het moet brengen.

Toen Erik klein was woonden we nog vlak bij haar in de buurt. Dan kwam ze vaak vlak na dr werk langs en dan niet ff omkleden ofzo. Nee gewoon schoonmaakkleren aan en dan Erik willen vasthouden> En dan met die vingers in zijn mond.
    Ik moest er altijd als een politieagent bij staan en zeggen dat ze eerst maar kleren van mij moest aantrekken en handen moest wassen.
    Dat deed ze wel maar moet niet vragen hoe. Echt zo van : wat een onzin dat ik dat moet doen!

Ook nu nog als ze op bezoek komt eens in de 2 maanden ofzo, dan ruik je het zweet en de kattenurine.
    Ja, hoe zeg je tegen je moeder dat ze stinkt en eerst maar eens moet wassen en kleren wassen voor ze komt?

Het is al zolang aan de hand dat ik klein ben.
    Ben niet voor niks uit huis geplaats vanwege verwaarlozing ( emotionele en lichamelijke verwaarlozing ) :(

19. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Zelfrespect is juist doen wat je zelf wilt, dat waar jij je prettig bij voelt.

Niet opmaken of met de mode meelopen omdat jij daar geen behoefte aan hebt, DAT getuigd pas van zelfrespect!

20. 40plusmama

Dank je.

Ik ga ook dwars tegen de mode in met mijn zweefteefjeskleding :D

Deel Deze Pagina