zelf haar kleuren, tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaylen, 4 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik kleur al jaren mijn haar zelf omdat ik lang en veel haar heb en dan is het bij de kapper echt duur.
    alleen, soms merk ik wel dat ik het echt moeilijk vind om alles te raken zeg maar, (om maar niet te spreken van die lamme arm ;) )

het komt elke keer wel goed maar moet je niet zien hoe :D

alle tips zijn welkom.

2. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Ik ben zelf kapster dus hier even een handig systeempje. Eerst maak je een middenscheiding van je voorhoofd naar je nek. Dan heb je twee vakken en die deel je ook weer door midden. Zet de linkerhelft voor het gemak even vast met een klem en gan dan van je oor naar je kruin toe met een puntkam. Zodat je 2 vakken hebt gemaakt en doe dan hetzelfde met de linkerkant. Alle vakken zet je vast met een klem. Nu heb je 4 vakken en kun je per vak inzetten. (de rest van de vakken laat je even in de klem.) Vanaf je kruin kun je het beste diagonale baantjes opnemen van ong. 1cm breed. Zie mijn briljante schematische tekening. Hahhahahahhaahahahaa.....Snap je hem?

|
    |\
    | \
    |\ \
    |_\_\_______

Succes! (al is het met het ontrafelen van mijn instructie)

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ene helft van je haar met een klip op je hoofd vastzetten en een profesionele verfkam kopen.
    dan verf je eerst de achterkant van je haar en zo verdeel je steeds je haar in stukken.
    succes

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hahahaha!! ik snap je helemaal, ook zonder tekening :D
    bedankt!

5. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik doe het ook al jaren zelf en ik doe het er gewoon in en de scheiding en de acterkant enzo even apart en dan het hele haar kneden als een gek haha en ik heb nog nooit een stukje overgeslagen:p

6. 4days

4days Niet meer actief

Ik maak gewoon een scheiding door mn hele haal en verschuif die steeds een centimeter, tot ik overal ben geweest. Heb bij mijn weten nog nooit iets overgeslagen...

7. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

zo doe ik het dus ook steeds en het is me nu 1 keer gebeurd dat ik een stukje gemist heb en dat kon je dan zien als ik een staart in had of mijn haar opgestoken :)

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
  9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik doe het zoals Ceylon al zei, ik verdeel mijn haar in 4 vlakken
    en dan iedere keer met een puntkam of haarverfkwast een
    nieuwe lok pakken.
    Ik weet niet welke haarkleur je pakt maar ik pak een donkere
    kleur en doe dan ook voor ik begin de rand bij mij haar
    (voorhoofd, oren en nek) insmeren met iets vets bv vasaline
    ofzo, dan krijg je geen donkere vlekken op de huid ofzo.
    Als ik het vergeten ben om in te smeren met vet en ik zie
    achteraf dat er wat vlekken op mijn huid zitten dan verwijder
    ik dit met nagellak verwijderaar of met sigaretten as ;):)
    (klinkt vies maar werkt wel) .

Tja en de lamme armen die heb ik ook altijd en nog steeds niks op gevonden:p

10. Alita

Alita Niet meer actief

Als je gewoon met je flesje overal op je hoofdhuid wat spuit en het goed inmasseert uitkamt en vervolgens de rest van je haar insmeert gaat het ook!! Zonder al die scheidingen enz...ik heb ook lang haar en doe het altijd op deze manier en het werkt perfect!!

Met die scheidingen krijg je toch die lamme armen...

11. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja ik heb alleen nu een kleur erin...hij is wel leuk maar op de verpakking stond dat ie na 8 was beurten eruit zou zijn...nou niet dus zit er nog steeds in..achja de kleur is wel mooi. maar ik hou zo van afwisseling. gelukkig nog nooit een stukje gemist ik heb wel altijd 2 verpakkingen nodig

12. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

bedankt voor de link! ik heb inderdaad sowieso altijd 2 verpakkingen nodig maar dat is nog altijd goedkoper dan de kapper! :)

Deel Deze Pagina